با این حال، لازم به ذکر است که مسائل ساختمانی فراتر از یک ساختار ابتدایی است که یک معمار بتواند آن را به عهده بگیرد یا به تنهایی همه چیز را درک کند. گاهی اوقات شکاف هایی در دانش وجود دارد و نیاز به همکاری با معماران و مهندسان دیگر برای اجرای ایمن و موفقیت آمیز یک طرح تا تکمیل آن است. در معماری سنتی ایرانی، معمولا دو عنصر رنگ و نور نقش بسیار اساسی در معماری و طراحی دکوراسیون ایفا می کند.
مهندسی عمران [از دروس و بازار کار تا مهاجرت]
بیشتر معمارها به این درخواستها به عنوان شرایط طبیعی یک مسیر هنری نگاه میکنند. یک معماری بومی در نروژ که خانه ای ساخته شده از چوب با ارتفاعی از سطح زمین میباشد. در ساختمانها و خانههای اسلامی رنگهای آبی، خاکستری، سیاه و سفید بیشتر دیده میشود. سیستمهای رایانهای قابلیتی را در اختیار طراحان قرار دادند تا طرحهایی را ایجاد کنند که بسیار بزرگتر از طرحهای سنتی بوده است. در این میان، هر کسی که بتواند با ذوق و دانش هنریاش ترکیب بهتر و هدفمندتری از آثار گذشته ارائه دهد، بیشتر میدرخشد. در هنر پستمدرن هجو کردن، پارودی، اغراق در کلیشهها، کولاژ ساختن از سبکهای مختلف و گوناگون بسیار جذاب است.
چگونگی تفکیک فضاها بدون استفاده از دیوارهای سنتی در معماری
این ردهبندی برای قرنهای زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. رنگها نیروها و انرژیهای درخشندهای هستند که چه آگاه و چه ناخود آگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت. هنرمندانی که شیشههای رنگین خلق میکنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده میکردند تا اندیشههای پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمیآورند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبههای روانشناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند. رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برای ما مرده جلوه میکند، رنگها ایده آغازین و ثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آنها تاریکی بدون رنگ است.
سبک مهم و متفاوت در معماری
کلیسای جامع سنت پل مجله خبری معماری در لندن، فواره تروی در رم،کاخ ورسای در فرانسه مثال هایی از سبک نئوکلاسیک میباشند. هر بنا و اثری که دارای بدنه مدور و ستون های قطور باشد از این سبک پیروی کرده است. در نهایت معمار باید آثار و طرح هایی که با نوآوری و هوش خود کشف کرده است را اجرا کند. یک سازه باید در کنار ایستا و کارا بودن خود نهایت زیبا بودن را داشته باشد. اعتقادات، خواسته ها، باورها، نیازها، عادات و شیوه زندگی مردم اهمیتی بی اندازه و بنیادی دارد و در واقع مردم بنیادی ترین عامل در معاری هستند . معماری از سازواره، آرایش، تناسبات، پسندیدگی، هماهنگی، قرینگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه میشود .
- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی معماری می توانند در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ادامه تحصیل دهند .
- سبکی اصیل با مناره های بلند و دیوارهای عظیم و گنبدهای آبی نیلوفری و یا پنجره های هلالی با شیشه های رنگی زیبا که هر کدام جلوه ای خاص به آثار معماری می بخشد.
- در حالی که سبکهای Bauhaus و De Stijl در دهه ۱۹۲۰ در اروپای غربی در حال گسترش بود، کنستراکتیویسم (سازهانگاری) در اتحاد جماهیر شوروی پدیدار شد.
- و مصالح در معماری داخلی به کار برده میشوند که صرفاً از چوب نیستند بلکه از جنس چرم، پشم، کتان و …هستند.
این سبک معماری، که جنبش مدرن۵۴ نیز نامیده می شود، در آغاز قرن ۲۰ با مکتب وین۵۵ و مکتب باوهاوس۵۶ در آلمان پا گرفت و در امریکا، کشورهای اسکاندیناوی، و فرانسه نیز گسترش یافت. کارکردگرایی۵۷ اساس بنیادین این سبک است؛ از جمله مشخصات بارز آن عبارت اند از استفاده از خطوط و شکل های اندک، تأکید بر خردگرایی۵۸، و حذف تزیینات و پیرایه ها. در این سبک از پیشرفت های فنّاوری در مصالحی همچون شیشه، فولاد، و بتون و پیشرفت در فنونِ ساخت که انعطاف پذیری طرح را امکان پذیر می سازد، بسیار استفاده می شود.