آموزش ساخت تابلو روان

هر چند موضوع منحصر به فرد بودن یک راهکار، در اولویت نیست اما اگر به درستی اجرا شود خود ویدئو وال (فارغ از نمایش محتوی) می تواند بار تبلیغاتی به همراه داشته باشد. هر دو مورد، فقط میتوانند به بعضی از دستگاهها متصل شوند و نمیتوانند همزمان تصاویری را از بیش از یک منبع واحد دریافت و پخش کنند در حالیکه با فناوری ویدئو وال، چنین مشکلی وجود ندارد. خوب چطور می توانیم جریان دقیق مصرفی هر ماژول را محاسبه کنیم تا بتوانیم نقشه سیم کشی و انتخاب تعداد پاور را بدرستی انجام دهیم؟ قیمت تابلو روان و ثابت با توجه به تمامی صحبت ها که انجام شد بسته به مواردی که ذکر شده دارد. زمانیکه صحبت از امکانات میشود، موارد بسیاری هستند که با فناوری ویدئو وال ارائه میشوند به طوریکه یک لیست جامع از آنها ممکن است هیچوقت تمامی نداشته باشد. ما نمیخواهیم در مورد کیفیت تصویر صحبت کنیم بلکه این بار، نحوه نصب ظاهری ویدئو والها مد نظر است. ویدئو وال می باشد، اما نمی توانیم بدون پشتوانه ی علمی و اقتصادی، یک راهکار ویدئو وال جدید را توجیه کنیم، به همین منظور اجرایی کردن طرح های تبلیغاتی نیازمند مشاوره از طراحان دکور و مشاوران اجرایی ویدئو وال می باشد تا بتوانیم با کمترین هزینه و زمان و بهینه ترین فضای فیزیکی ممکن، یک ویدئو وال را نصب کنیم.

هنگامی که اولین ویدئو وال ها راه اندازی گردید، در نگاه اول تعدادی مانیتور کوچک سیاه و سفید بودند که در کنار هم قرار گرفته و هر کدام به صورت جدا تصویری را نمایش می داد که کاربردی امنیتی و نظامی داشتند. دوره آموزشی میتواند به صورت فشرده و هر روز و پشت سر هم باشد. برای استفاده از هر نوع رسانه تصویری، زمان و مکان مناسبی وجود دارد، در مورد ویدئو وال بهترین گزینه، زمانی است که بیشترین تأثیرگذاری مدنظر است. یا یک موزه، محلی برای شبیه سازی فضا یا زمانی خاص را در نظر گرفته که بازدیدکنندگان را در حال تماشای موزه احاطه کردهاست.

حاشیه های ضخیم نمایشگر، تصاویر را به طور نامناسب و ناقص نمایش می دهند؛ اما با نمایشگر ویدئو وال UD46C-B سامسونگ و با حاشیه های بسیار باریک این نمایشگرها، می توان تصاویر را به بهترین و کاملترین نحو نمایش داد. بدون سیستم عامل os، با استفاده از تراشههای پردازش ویدیویی با یک یا چند ورودی ساخته میشوند که محتوا را برای تحویل به چندین نمایشگر تقسیم کند. این برد ها دارای ورودی USB برای اتصال فلش می باشند . مزایای زیادی را می توان برای استفاده از ویدئو وال ها برشمرد اما بهترین آن، نحوه واکنش مردم به آنها است.

در استفاده از این تابلو های ال ای دی می توانید از چند رنگ مختلف استفاده نمایید. مهم نیست که نمایشگر شما یک نمایشگر ال سی دی 98 اینچ است یا یک صفحه نمایش ال ای دی 4K و حتی بزرگتر! از این مفهوم ساده، روشن است که چرا ویدیو والها در ایجاد تأثیر بصری بسیار موثر هستند. همچنین یک سیستم نظارت تصویری برای عملکرد بهتر می بایست از رزولوشن تصویر بسیار بالا و پردازنده و تجهیزات قدرتمند بهره مند باشد و نمی توان از یک سیستم گیمینگ یا خانگی در این امر بهره جست. گاهی نور یک بخش دچار مشکل می شود بدین شکل که بعضی مواقع نور کافی دارد و بعضی مواقع خاموش می باشد و یا با دستکاری و فشار به ان قسمت برای مدتی دوباره درست کار می کند. استراکچر ویدئو وال باتوجه به مکان نصب ویدئو وال و براکت مورد استفاده نصب، طراحی و اجرا می شوند. هنگام توجیه یک طرح ویدئو وال می بایست فضای نصب را جهت طرح های پیشنهادی ویدئو وال بررسی کنیم تا پروژه را به یک طرح محدود نکنیم. بیلبوردهای شهری، مکانهای عمومی و اتاقهای کنترل، از ویدئو والها استفاده میکنند؛ به همین دلیل قیمت این محصولات نسبت به مانیتورهای صنعتی بسیار بیشتر است، چراکه هزینههای تعمیر و نگهداری آنها بالاتر میباشد.

هر چقدر فاصله بیننده از صفحات دات پیچ بیشتر باشد، امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بالاتر افزایش مییابد. هر چقدر اندازه این نقاط LED و فاصله آنها از هم کمتر باشد، کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند. افراد میتوانند از ویدئو والها برای پیدا کردن مسیر در اطراف ساختمان، بررسی برنامهها و رویدادها یا سفر، مشاهده گالری تصاویر یا محصولات استفاده کنند یا حتی به بازی بپردازند. تابلو های ثابت نسبت به روان ساده تر بوده و راحت تر تهیه می شوند و در عین حال در صورت پیدا کردن ایراد یا مشکل تعمیرات ساده و کم خرج تری دارند. با استفاده از کنترلر ویدئو وال نیز میتوان به هر یک دسترسی داشت، بنابراین می توان آنها را به صورت جداگانه دستکاری کرد و به صورت مجزا مدیریت کرد تا برای ارائه آماده باشد. هر لامپ دیودی پیش از اینکه به پایان عمر خود نزدیک شود حداقل 50،000 ساعت کارایی را با افت کمی در کیفیت ارائه می دهد. بخش پلاستیم مربوط به رویه کار که پلاکسی گلاس ( پلاستیک فشرده ) و هم چنین سطح قرار گیری و نصب لامپ ها پی وی سی ( پلاستیک فشرده ) می باشند و لبه کار از چلنیوم بوده که فلز می باشد.

تمامی تولیدات شرکت پارسا تابلو دارای استاندارد بوده و مشکلی بابت خدمات و تعمیرات وجود ندارد.درحال حاضر درحدود 20000 دستگاه از تولیدات این شرکت در اقصی نقاط ایران و حتی کشورهای خارجی درحال کار می تلویزیون شهری باشند. تابلو روان سبز پارسا تابلو کاملا آفتاب دید و دارای طول عمر بالا و مقاوم دربرابر سرما و گرماست. با توجه به اندازه بزرگ ویدئو والهای LED، کیفیت تصویر بالا و زاویه دید گسترده، بیننده قادر است تا به راحتی بتواند متنهای نمایش داده شده روی ویدئو وال را در هر نقطه از سالن کنفرانس مطالعه نماید. برای استفاده بیشتر از قابلیتهای این فناوری، هر محتوا را در ابعاد ویدئو وال طراحی کنید.

9. همچنین چگونگی نمایش تصاویر نیز در این زمینه مورد توجه قرار میگیرد. مانند تمام تکنولوژی های روز دنیا این تکنولوژی در اختیار سازمان های محدود قرار گرفته بود که با آن شکل و شمایل کاربردی تجاری و تبلیغاتی نداشت. دومین نکته هنگامی مهم میشود که دیوار مناسب نبوده یا اینکه ماتریس بزرگتری باید نصب شود. در چه فضایی قرار است ویدئو وال را نصب کنیم؟ اگر قرار است در فضای بسته رویداد خود را برگزار کنید و به خصوص فاصله حضار از تلویزیون زیاد نیست تلویزیون شهری دات 4 گزینه بسیار مناسبی است اما اگر برنامه ی شما در فضای باز اجرا میشوند تلویزیون دات پیچ 6 مناسب است.

اگر هنگام نصب، ویدیو پروژکتور پنهان شده باشد، این مشکل حتی بیشتر هم میشود، زیرا دسترسی به منبع مشکل بسیار سخت است. ماژول رفرش REFRESH تابلو روان: مدارات و سخت افزار این نوع ماژول ها بگونه ای است که سرعت رفرش یا بروز رسانی نمایشگر آن بسیار بالاست و نمایشگر ماژول تابلو روان LED بقدری سریع REFRESH می شود که ممکن است حتی چشم عادی متوجه آن نگردد. بدین صورت که شما تنها با یک عدد ریموت کنترل هم میتوانید تابلو تبلیغاتی خود را به 20 رنگ متنوع تبدیل کنید . در صورت استفاده از نمایشگرهای مکعبی، ویدئو وال ها حتی میتوانند به صورت ایستاده یا سه بعدی باشند. در این مدل هر پیکسل از سه LED مجزا به رنگ های قرمز، سبز و آبی تشکیل شده که می توانند رنگ های دیگر را تشکیل دهند. از آنجا که هر نمایشگر میتواند به طور مستقل کنترل شود، هر نمایشگر دارای گزینههای مختلفی برای ارائه تصاویر یا متن است. ویدئو والها از ویژگیهای مهندسی و طراحی برخوردارند که میتوانند هر کجا نصب می شوند، چشمها را به سمت خود برگردانند. هر برد کنترل توانایی کنترل تعدادی ماژول را دارا می باشد.

گاه تابلو مورد نظر برای پشت شیشه تعبیه شده که در این صورت به قاب احتیاجی ندارد. با استفاده از تلویزیون شهری به راحتی می توانید برای مدت زمان مشخصی به صورت مفید و موثر تبلیغات داشته باشید به شرط آنکه نسبت به مشتریانتان شناخت کافی داشته باشید و محل نصب تلویزیون شهری در جایی باشد که مطمئن هستید مشتریانتان از آن محلها گذر کرده و به تبلیغات شما اهمیت می دهند . کیفیت ماژول ال ای دی به عوامل مختلفی بستگی دارد نظیر نوع چیپ به کار رفته در ماژول، برد آدرس دهی ماژول، IC ماژول، جنس قاب پلاستیکی به کار رفته در ساخت ماژول و ماسک لامپ های ال ای دی. روشنایی دستگاهی که تصاویر را به نمایش می گذارد به میزان انتشار نورو نور محیط بستگی دارد.

برنامه ها، رویدادها، محصولات ویژه، فهرست روزانه، منوها – با یک تغییر جزئی میتوان این موارد را به راحتی اصلاح کرد. این ریموت از طریق امواج مادون قرمز با کنترلر RS-BT-V1 که ویژه ی نمایشگرهای عددی و نمایش قیمت است ارتباط برقرار نموده و امکان تغییر اعداد ماژول ها را فراهم می کند. نمی خواهید پیام شما بین شلوغی و ازدحام گم شود، بنابراین آن را به پربارترین عنصر اسلاید تبدیل کنید، تغییر رنگ آن متفاوت از متن یا پس زمینه دیگر باشد یا حتی تکرار آن بیش از یک بار نیز مفید است. بنابراین توصیه میشود در صورتی که قصد خرید تابلو روان را دارید، حتماً از مجموعههای فعال معتبر مانند ای اس ای لایت اقدام کنید. بر هیچکس پوشیده نیست که این تمایز بسیار شاخص است اما همه چیز بسته به محتویی است که برای ویدئو وال ساخته می شود، چه بسا می توانیم محتوی را به گونه ای برای این ویدئووال ها طراحی کنیم که لبه ی آن مانعی برای نمایش زیبای محتوی نباشد. درصورتیکه یک پروژکتور در این زمینه به لامپهایی مجهز شده که پس از چند هزار ساعت از عمرشان کاسته میشود. سیستم های ویدئو وال از زاویه دید گسترده ای برخوردار هستند و توانایی نمایش یک یا چند تصویر را همزمان دارند، در صورتی که مانیتور صنعتی تنها قابلیت نمایش یک تصویر را داراست.

در این مقاله قصد داریم به معرفی ویدئو وال سامسونگ بپردازیم. کمپها و ارائه خدمات شبانهروزی به معتادان و معتادانی که قصد ترک دارند نیز از حوزه این معاونت است. هنگامی که قصد نصب و راه اندازی یک ویدئو وال را داریم، انتخاب های بسیاری را می توان بررسی کرد، منشا این انتخاب ها می تواند از راهکارهای اجرا شده این سیستم در سازمان ها و مجتمع ها یا طرح و نقشه ای کاملا نوین باشد که نمونه آن تا به حال اجرا نشده تا راهکاری پیشرو در این عرصه تلقی گردد. یک ویدئو وال معمولاً به فناوری منبع پشتیبان نور بسیار کارآمد و قابل اعتمادی مانند LED ها متکی است. به سختی میتوان افراد را به دلیل توجه کردن به آنها سرزنش کرد، زیرا ویدئو والها قادر به طراحی بصری باورنکردنی در مقیاسی هستند که هیچ فناوری دیگری نمیتواند با آنها مطابقت داشتهباشد. اما قبل از آن، بهتر است نیم نگاهی به چیستی تابلو روان و کاربرد هایش نیز بیندازیم.

در یک فروشگاه لباس، یک ویدئو وال ایده ظرافت و تجمل را به مخاطب منتقل میکند. در نظر داشته باشیم آن چیزی که باعث پیشرفت یک تکنولوژی می شود، می تواند ایده ای باشد که تا به حال اجرایی نشده و شما با اجرایی کردن این ایده به عنوان یک پیشرو در این تکنولوژی شناخته خواهید شد. پروژکتورهای نور از جلو، اصلی ترین جایگزین یا رقیب تلویزیونهای شهری هستند، اما در مکان های روشن مانند محل هایی که به نور طبیعی متکی هستند، ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. این نرم افزار به گونهای ساخته شده است که هر کسی با مهارت اولیه بتواند به راحتی آنها را مدیریت کند که به خصوص در مواردی که نیاز به تغییر منظم محتوا دارند مهم است. کنترلر به طور موثر نمایشگرها را به یک بوم تبدیل میکند، که در برخی از طرح های خلاقانه می توان محتوای آن را مرتب، تغییر اندازه یا لایه بندی کرد. توانایی ارائه تصاویر به یک روش جدید باعث ایجاد سالنها و محیط های بسیار جذابی با گزینههای خلاقانه شده که بسیاری از آنها میتوانند کار بهتری برای جلب توجه مردم انجام دهند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان