آنچه باید درباره هوشمند سازی ساختمان و روش های آن بدانید

برای دستیابی به این اهداف از قوانین شهری استفاده شده است. علاوه بر این ، توجه به این نکته ضروری است که استفاده از مثلث های بزرگ در نما ، پوسته را به قطعات مختلف تقسیم می کند، که این خود ناشی از هندسه متفاوت در نقاط مختلف پروژه است که در طراحی و چشم انداز نیز به شکلی ملموس و متفاوت آشکار می شود. از دیگر روش های طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی خانه wireless است. 2. از طریق پیاده سازی خانه هوشمند می توان حداکثر امنیت را برای منزل فراهم کرد. پویایی پوسته بیرونی نیز تأثیر عمیقی بر کیفیت فضای داخلی دارد.به این ترتیب ، در داخل می توان انواع پوسته نوری گذرا را مشاهده کرد که هر کدام ویژگی های هندسی خاص خود را دارند.به عبارت دیگر، این دیوارها همچنین عنصر اصلی طراحی داخلی هستند. در کلیسای رون شان این دیوارهای خمیده هستند که مثل ورودی های کلیساهای برومینی مؤمنین را به سوی خویش خوانده و پذیرا می شوند. در این روش هوشمندسازی استانداردهای متفاوتی وجود دارد که از جمله آن می توان به knx،BACnet ، LON ، S-Bus اشاره کرد. وی تصور تجریدی افلاطون از فرم را رد کرد و ثابت نمود هر شی مخصوص هم از ماده و هم از فرم تشکیل یافته است و هیچ یک بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.

معماری از هر نوع که باشد نیازمند سطوح است – چون تنها سطوح هستند که فضای ساخته شده داخل را از محیط جدا می کنند – و هم نیازمند خطوطی که این سطوح را محدود می کنند اما با این وجود یک سبک می تواند بیشتر از خط و یا از سطح نقش پذیرفته باشد. در این روش هوشمند سازی سیم های انتقال دهنده اطلاعات از سیم های جریان برق مجزا هستند و اطلاعات متناسب با استاندارد استفاده شده در این سیستم بر روی ۱ ، ۲ یا ۴ زوج سیم انتقال داده می شوند. به دلیل استفاده و کاربرد بسیار این روش هوشمند سازی قطعات و تجهیزات لازم در این روش نیز به راحتی تامین می شود. با توجه به اینکه پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی نیازمند دانش و مهارت تخصصی در زمینه برق، کامپیوتر، سخت افزار ، نرم افزار و غیره می باشد همچنین به دلیل جدید بودن این شغل، نیاز به متخصص حرفه ای هوشمند سازی در جامعه احساس می شود که با برنامه ریزی صحیح و کسب مهارت های لازم این شغل از طریق شرکت در دوره های آموزش هوشمند سازی ساختمان در آموزشگاه های مربوطه می توان به دانش این شغل دست یافت و با ورود به بازار کار هوشمند سازی ساختمان از درآمد بالایی برخوردار بود.

گنبد از طریق فرم کاملش مفهوم یک فضای فراگیر و بسته را تداعی می کند. کره همان فضای دایره ای است و یا به عکس دایره تصویر یک کره است بروی یک سطح. پرکاربردترین تجهیزات در پروژه های خانه هوشمند می باشند که جریان برق به دیگر تجهیزات را قطع یا وصل می کنند. سپس عملگرها شروع به قطع یا وصل برق می کنند. به طور مثال می توان میزی از جنس چوب یا فلز داشت. به عنوان مثال فرم یک گشودگی در یک دیوار بایستی تابع جنس و ساخت دیوار نیز باشد. در مثلث نسبت بین اضلاع یا به عبارت دیگر فرم متغیر است و هم اندازه زوایا. 1. با هوشمند کردن ساختمان از طریق یک گوشی تلفن همراه یا دیگر دستگاه های هوشمند می توانید منزل خود را مدیریت کنید. مثلث تعادل را القا می کند هنگامی که بر یک ضلعش تکیه دارد شکل کاملاً متعادلی است ووقتی به طور سرازیر بر یکی از رئوس خود قرار می گیرد ، یا ممکن است در حالت توازن بدون تعادل قرار گیرد یا ناپایدار باشد و منجر به افتادن به یک طرف شود. تنها دو چیز بین دو مثلث کاملاً مختلف مشترک است یکی تعداد اضلاع و دیگری مجموع زوایای مثلث که همیشه ۱۸۰ درجه است.

نهم: فرم یک اثر هنری به طور کلی دارای وجه بیانی یا تاثیرگذار نیز می باشد. به طور کلی آنها طبیعتاً متعادل و دارای یک یا چند محور تقارن می باشند. به طور مثال تصاویر دوربین های مدار بسته را بررسی کند، سیستم های گرمایشی و سرمایشی را روشن یا خاموش کند یا حتی درجه دمای محیط را افزایش یا کاهش دهد. برای طراحی و پیاده سازی خانه هوشمند روش های گوناگونی وجود دارد که ادامه به بررسی آنها می پردازیم. Knx یکی از پرکاربردترین این استانداردها بوده که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. طراحی هوشمند سازی ساختمان به روش knx یکی از پرکاربردترین روش های هوشمندسازی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. با به کارگیری سیستم knx می توانید تا ۶۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشید. هوشمند سازی ساختمان یا bms را می توان سیستمی یکپارچه تعریف کرد که دیگر سیستم های الکتریکی ساختمان از جمله سیستم روشنایی، دزدگیر، اعلام حریق، دوربین مدار بسته، تهویه مطبوع، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوت و غیره را جهت افزایش قابلیت های ساختمان، کاهش مصرف انرژی و حذف خطاهای انسانی کنترل و یکپارچه می کند. این وسیله وظیفه تنظیم دمای هوای داخل ساختمان را داشته و باعث کنترل میزان انرژی مصرفی در تجهیزات هوشمندسازی ساختمان شده و بدین ترتیب موجب کاهش مصرف انرژی می شود.

درک فرم های (خوابیده) یعنی فرم هائی که در جهت افقی گسترش دارند برای ما سهل تر – و به همین نسبت نیز دارای بداعت کمتری است – تا فرم های (ایستاده). در تقابل با دایره، بیضی دارای دو جهت است که از آن دو یکی غالب است. گذشته از آن تحرکی که این فرم سقف به سالن داده است فضای سالن را از خشکی و ملالت باری که نتیجه فرم نسبتاً کشیده آن است (تقریباً ۹ متر در ۲۹ متر) بیرون می آورد و گوئی که این امواج آویخته از سقف دو انتهای دور از هم سالن را به هم مربوط می کنند. این فرم قابل پیش بینی نیست و به این دلیل بدیع است. پهنای قابل توجه زمین پروژه، همچنین لزوم تاکید در ورودی چشمگیر و راه پله و آسانسور ساختمان، تیم طراحی را قادر ساخت تا ساختمان اصلی را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کند. از این رو ، سایر عناصر داخلی مانند سقف کاذب، روشنایی و کفپوش برای پرداختن به این ایده طراحی شده است.در طراحی طرح ، تمرکز اصلی طراحان به حداکثر رساندن استفاده از نور طبیعی و همچنین قرار دادن راهروهای قابل دسترسی در سمت غیر نور گیر است.

این عمل ریز نسبت های بهتری از حجم، پویایی و شکل پذیری را برای پروژه به ارمغان آورده است. آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های آموزش خانه هوشمند است که هر ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار خانه هوشمند می کند. زیگفرید گیدیون در این مورد می نویسد: (سطح که سابقاً بیان کننده چیزی نبود و حداکثر می شد از آن برای تزئین استفاده کرد اکنون مبنای ساخت تصویر می شود. اگر در یک فرم از سطوح مقعر و محدب همزمان استفاده شود بطوری که این سطوح در یکدیگر تداخل کنند، این مجموعه ایجاد تنش می کند: بیننده دچار سرگردانی بین این دو حالت پس زننده و دعوت کننده می شود. این خطوط محدود کننده گاه کمتر و گاه بیشتر از (گویا)ئی برخوردار هستند. در معماری روم باستان دایره فرم غالب است که البته در سطح افقی یا پلان کمتر و در سطوح عمودی و به صورت قوس خیلی بیشتر شاهد آن هستیم. برای خانه هایی که امکان تغییر سیم کشی در آنها وجود ندارد بیشتر از این روش برای هوشمند سازی استفاده می شود. در مرحله بعد با استفاده دوگانه از دفتر تجاری در پروژه، ضمن حفظ وحدت کلی در حجم، ویترین های تجاری را نیز از سطوح بالا بخش اداری متمایز نمود.

همانطور که اشاره شد اجرا و پیاده سازی پروژه های خانه هوشمند حرفه ای تخصصی بوده و متخصص شغل هوشمند سازی ساختمان می بایست مهارت لازم و کافی در رشته های برق، کامپیوتر، عمران و غیره را داشته سایت dr-architecture باشد. این تفکیک کاربرها با تاکید بر مفاهیم و ویژگی های محیط های شفاف، نیمه شفاف و تاریک و روشن حاصل می شود. بر این اساس بر خلاف پوسته تجاری کاملا شفاف، پوسته فضاهای اداری متخلخل و در حجم اصلی گنجانیده شده است. در دوره های هوشمند سازی ساختمان به صورت کاملا تخصصی و عملی زیر نظر اساتید با تجربه و حرفه ای کلیه مهارت های لازم برای ورود به این شغل آموزش داده می شود. علت این امر این است که در صورت هوشمندسازی ساختمان به این روش این امکان برای شما فراهم می شود تا تحت یک نرم افزار واحد برنامه ریزی و یکپارچه سازی تجهیزات با برندهای مختلف انجام دهید. افزایش تقاضا برای هوشمند کردن ساختمان نشان از بازار کار عالی شغل هوشمند سازی ساختمان می دهد. ماژول های نصب شده شروع به واکنش نشان دادن بر اطلاعات به دست آمده از مرکز کنترل کرده و در صورت نیاز دستگاه مربوطه را روشن یا خاموش می کنند. در معماری مذهبی مسیحی دو نوع فضای اصلی وجود داشتند که اختلاط آنها چندان ساده نبود یکی نشان دهنده (راه) و دیگری نشانگر (مرکز) بود.

علاوه بر این فرم به طور خاص بر روابط درونی و ساختار زیبایی شناختی حسی -ادراکی کلیت اثر هنری ( یا فرم آن به طور عام ) دلالت دارد. لذا فرم از این حیث ( یعنی ساختار زیبایی شناختی ) دقیقاً بر مبنای الگوهای ادراکی ( یا قابل درک ) بشری می باشد. به طور مثال می توانید با انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل یا کامپیوتر در هر مکان مکان را بررسی و نظارت کنید. این روش هوشمند سازی نیازی به تغییر سیم کشی ها نداشته و اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی انتقال می دهد. میزان درآمد هوشمند سازی ساختمان وابسته به میزان مهارت و تخصص شما می باشد. به طور متوسط میتوان گفت میزان درآمد این شغل در صورت داشتن مهارت های کافی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون می باشد که قابلیت افزایش یافتن نیز دارد. در این دوره ها صفر تا صد پیاده سازی پروژه خانه هوشمند به صورت عملی به شما آموزش داده می شود.

فرضیه فرم ارسطو به وسیله سنت توماس اکوئیناس با مسیحیت و مدارس قرون وسطی تطبیق داده شد. در آمفی تئاترهای رومی برای اولین بار از این فرم در مقیاس بزرگ استفاده شده است. در تلاش برای جلوگیری از طراحی استاتیک، طراحان برای طراحی پوسته بیرونی به صورت پویا و ایجاد مثلث های vertex در نمای یرونی از طراحی شبکه ای استفاده کردند. امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: حقیقه الشیء بصوره لابماده صورت شی همان ذاتیات شیء است . همانگونه که ذکر گردید، معادل کلمه فرم در فلسفه اسلامی ، صورت می باشد. رنگ مشخص ترین صفتی است که یک فرم را از محیطش متمایز می نماید. در ابتدا باید گفت که شکل و هندسه زمین ساختمان اداری تجاری پارمیدا (مثلثی) آن را از اکثر ساختمان های شهری متمایز می کند. امروزه تقاضا برای هوشمند سازی ساختمان به دلیل مزایای بسیاری که دارد افزایش یافته است و در بسیاری از شهرهای بزرگ پروژه های هوشمند سازی در بسیاری از ساختمان ها به کار گرفته شده و تعداد متقاضیان هوشمند سازی در حال افزایش است. طبیعتا این موضوع و چالش های پیرامون آن در فرآیند طراحی پروژه ساختمان اداری تجاری پارمیدا تاثیرگذار بود.

این سیستم هوشمند سازی به راحتی می تواند با وسایلی که با استانداردهای knx تولید شده اما برندهای متفاوتی دارند هماهنگ شود، همچنین دستگاه هایی که با این استاندارد تولید می شوند می توانند با سیستم های دیگر نیز ترکیب شوند. در این روش هوشمند سازی اطلاعات از طریق سنسورها به مرکز کنترل ارسال می شود، پس از تحلیل اطلاعات توسط مرکز کنترل فرمان هایی از مرکز کنترل به طرف عملگرها ارسال می شود. سیگنالهای وایرلس در هوشمند سازی به این روش وظیفه ارسال فرمان ها را دارند. این روش هوشمند سازی قابل پیاده سازی و اجرا در انواع ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری می باشد. دلالت می کند که این مرتبه با میزان دقت در جزئیات و عناصر تشکیل دهنده ساختاری و درک شباهت ها و دسته بندی آنها در الگوهای قابل تکرار فرمی ، قابلیت تزاید و بسط دارد. سوم به طور کلی فرم بر تمامیت به فعلیت رسیده کار هنری دلالت دارد: لذا فرم تجلی وحدت کامل عوامل تشکیل دهنده اثر هنری می باشد که شامل : موضوع ، محتوا، ماده و فرم می باشد. ششم: علاوه بر این فرم یک اثر هنری محدود به محدودیت خارجی یا ماده آن اثر نبوده و با آن ختم نمی شود بلکه فرم در ذهن مخاطب تداوم دارد.

۳-۷- تعادل بصری : درجه سختی و پایداری یک فرم است ، تعادل بصری یک فرم بستگی به هندسه و جهت قرارگیری اش نسبت به سطح زمین و خط دید ما دارد. فرم بی قاعده فاقد ساختار است. درآمد هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟ با طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی ساختمان کاربر حتی در زمان هایی که در ساختمان حضور ندارد می تواند سایر سیستم ها را بررسی و کنترل کند. پردازنده مرکزی، رله ها، ترموستات، سیستم تهویه مطبوع، پنل دیواری، سنسورها ، کلیدهای لمسی، مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزارها برخی از این تجهیزات هستند. انواع گوناگونی نظیر حرکتی، نشت آب، دما، ارسال امواج مادون قرمز و غیره را داشته و وظیفه جمع آوری اطلاعات و ارسال آن برای پردازنده مرکزی را دارد. به شکل های مختلفی وجود داشته و قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات نظیر سیستم ها گرمایشی و سرمایشی، روشنایی و غیره را دارد.

بدون شک هر چه تخصص و دانش شما در این شغل افزایش یابد میزان درآمد نیز افزایش خواهد یافت. یک فرم مفروض اگر چه نتواند در هر ماده ای القاء شود ولی همیشه محدود به یک نوع نیز نیست. بنابراین ، فرم نظام و سازمانی است که عناصر مادی تحت آن یک فرم است که عملاً تعیین می کند شی چه هست. با برش قسمتی از حجم یک فرم می توان آن را تغییر شکل داد. فرم دایره در سبک گوتیک نقش اولیه را از دست داد و استفاده از آن به معدود موارد اندکی مثل پنجره های گلسرخی محدود شد. به قول آدورنو: «میزان موفقیت زیباشناختی تابعی است از میزان موفقیت فرم در انتقال محتوا».شکل گویای نوع استفاده از صور (فرم ها) و نیز ارتباط آنها با یکدیگر است. فرم دایره از همه طرف ارزشی همگن دارد این بدان معنی است که دایره جهت نمی شناسد و به همین دلیل ترکیب تحریکی آن از ساده ترین نوع است. در بین خطوط منحنی می توان دو نوع انحناء را از یکدیگر تشخیص داد: خط منحنی با قاعده یا هندسی مثل سهمی یا قسمتی از یک دایره و منحنی بی قاعده.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان