اجرای نمای رومی در بوشهر ممنوع شد | در راستای توجه به معماری

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر از آمادگی شورا ، شهرداری وشهروندان برای اجرای کامل طرح تفصیلی در همه نقاط شهر بوشهر خبر داد.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه تعامل شورا و شهرداری با بسیج مهندسین در حوزه های معماری و شهرسازی افزایش می یابد.

در راستای توجه به معماری ایرانی – اسلامی در تعرفه درآمدی امسال جرائمی برای اجرای نمای رومی دیده شده است.

وی با اشاره به اعتبارات خوبی که از سوی شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر درنظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم با حضور فعال بسیج مهندسین، از تجارب و ظرفیت آنان در احیاء و بهسازی بافت تاریخی بهره مند شویم.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، وحید نیک روش رییس شورای اسلامی شهر بوشهر عصر امروز در نشست کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با مسئولان خواهد داشت.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: شورای اسلامی شهر بوشهر – رییس شورای اسلامی شهر – بوشهر – شورای اسلامی شهر – شهر بوشهر – شورای اسلامی – مهندسین – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس – تاریخی – فرهنگی – اسلامی – نمای رومی – شورا – شورای – شهرسازی – شهرداری – شورا و شهرداری – کمیسیون عمران – معماری ایرانی – خبرگزاری فارس – معماری – بسیج – بافت – راه و شهرسازی – بافت تاریخی – ظرفیت – احیاء – شورای شهر – رییس – اعتبارات


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65337388/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%B4%D8%AF نیک روش در خصوص سیما و منظر شهری گفت: پیشنهاد شورا توجه ویژه به معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و حذف نماهای رومی است، بنابراین کمیسیون سیما و منظر شهری در شهرداری تشکیل شده و نمای ساختمان های درگذرهای بالای 16 متر می بایست در این کمیسیون که متشکل از اساتید دانشگاه، مشاوران، نماینده راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی است، مجوز دریافت کنند.

، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب بسیج مهندسین انتظار می رود از این ظرفیت در زمینه احیاء بافت فرهنگی تاریخی استفاده شود.

وی به طرح تفصیلی شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون به صورت” کامل اجرایی نشده و درخواست ما اجرای کامل آن است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان