اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | dr-architecture

پارتیشن های ام دی اف، چوبی، آلومینیومی و مجله خبری معماری ای برای جدا کردن فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها مثل دیوار نیستند که فضای زیادی اشغال کنند، اما تمرکز و آرامش لازم را به کارکنان می دهند. پارتیشن های شیشه ای باعث انتقال نور و روشنایی ساختمان می شوند. ساختمان های اداری را نمی توان با کمترین هزینه طراحی کرد از طرفی صرف هزینه ی بسیار بالا نیز در طراحی نمای ساختمان اداری معقول نمی باشد.

طراحی ساختمان اداری آصف در تهران

این نورپردازی نباید به گونه ای باشد که ساختمان را بی روح و کسالت بار نشان دهد و از طرفی هم نباید به گونه ای باشد که رنگ های تند و زننده در آن به کار رفته باشد تا چشم عابران را اذیت کند. نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند. بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است.

طراحی داخلی دفتر اداری

در میان ساختمان‌های مختلف، انواع اداری و تجاری بیش از سایر ساختمان‌ها از نورپردازی نما استقبال کرده‌اند. چراکه صاحبان و مالکان شرکت‌ها و سازمان‌ها هزینه زیادی برای نمای ساختمان اداری خود کرده‌اند و علاقه دارند این زیبایی چشم‌گیر در شب نیز نمایان شود. معماری ناهمگون با اقلیم و فرهنگ در درازمدت منجر به ایجاد ظاهری نامناسب در شهر شده و فضای شهری را مغشوش و آشفته می‌سازد. هماهنگی میان فضای شهری و محیط پیرامون، با ساختمان وظیفه‌ای است که نما بر عهده دارد و طراح باید توجه لازم را به آن داشته باشد. اگر زیباترین نمای ساختمان از کارهای برجسته‌ترین معماران جهان را نیز در اقلیمی ناهماهنگ قرار دهیم، زیبایی آن به چشم نمی‌آید.

اما در کل بازسازی به صورت اداری به دلایلی چون بالا بردن طول عمر بناها، صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز، تغییر دکور اداره و تطابق دادن آن با سبک های جدید و کاملا رسمی و غیره انجام شود. نمای ساختمان شما یکی از همان متریال‌هایی است که باید به روز و مدرن طراحی شود تا بتواند ذهنیت خوبی از کسب و کار شما در ذهن مردم به جا بگذارد. با توجه به طراحی دو واحد با مساحت تقریباً یکسان در هر طبقه ، چیدمان پله و آسانسور به گونه ای تهیه شده است که ، هر واحد از آن هم دارای نمای جنوبی و هم دارای روشنایی و نمای شمالی است. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی پلان می نماید.

http://e-games.ir

استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری می تواند به نورانی تر کردن فضای یک دفتر کاری کمک کند. نمای ساختمان، محلی برای نمایش است، طراح و معمار می‌تواند با استفاده از دانش هنری خود در ترکیب رنگ، همچون نقاشی که بر بوم رنگ می‌گذارد، سطح ساختمان را نقاشی کند. رنگ‌ها در ترکیب با سایر المان‌ها مانند اشکال هندسی زیبایی بی‌نظیری خلق می‌کنند. نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل می‌کنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد. اغلب متریال به کار رفته در سبک کلاسیک مانند نمای رومی سنگ‌های گران‌قیمت مانند تراورتن یا مرمر است که هزینه‌های نما را افزایش می‌دهد درحالی که برخی از نماهای مدرن با سیمان، ترکیب آجر و سنگ طراحی می‌شود که هزینه کمتری دارد.

  • در خصوص موقعیت آسانسورها و سرسراها (لابی چون سرعت و تعداد آسانسورها برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. توصیه می شود آسانسورها ۱۵ درصد جمعیت ساختمان را در مدت ۵ دقیقه جابه جا کنند.
  • طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید.
  • طراحی داخلی ساختمان اداری فنجی به مدت چهار ماه مورد بررسی و بهسازی قرار گرفت.
  • اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای ساختمان اداری نمی آیند.
  • علاوه بر این، طراحان این بنا با توجه به پیش بینی های آب و هوا در سال 2050، این ساختمان را برای تغییرات احتمالی آب و هوایی در آینده آماده کرده اند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان