انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | dr-architecture

در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بند های فلزی استفاده می‌ شود. برای اتصالات این نوع ساختمان از نبشی-تسمه و برای زیر ستون‌ ها از صفحه فولادی (بیس پلیت) استفاده می‌ شود. همانطور که در مقدمه این متن اشاره ای کوچک به نوع کاربری ساختمان و نوع مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، در ادامه به طور کامل به این مباحث می پردازیم. یک ساختمان از سه بخش اصلی که عبارتند از زیربنا (فونداسیون)، ستون پایه و روبنا تشکیل می شود.

ت – سیستم دوگانه یا تركیبی

از مجله خبری معماری هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. ساختمان ها در مرحله نهایی برای نازک کاری (ظریف کاری)، نیاز نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره دوجداره ، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می‌شوند. اجزای سازنده یک ساختمان، در واقع مصالح ساختمانی هستند که برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند. تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، از یک اصول خاص پیروی می کنند.پایه یکسانی مانند فوندانسیون ، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را تشکیل میدهند. این گروه ساختمان ها شامل کلیه ساختمان ها به جز ساختمان های عنوان شده در سه گروه دیگر می باشند، مانند ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری، هتل ها، پارکینگ های چندطبقه، انبارها، کارگاه ها، ساختمان های صنعتی.

قیمت انواع تجهیزات ساختمان

گام بعد از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی ، چوب، کفپوش اپوکسی و… اجرا میشود. قبل از طراحی اولیه نقشه های معماری، یک لیست از انتظارات و فضاهای مورد نیاز در طراحی خانه خود تهیه کنید. این فرآیند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود. انتخاب زمین مناسب برای ساخت وساز، بسیار مهم است که باید مطابق انتخاب سازنده انجام شود. برای تأیید نقشه اولیه ای که در ذهن دارید، همیشه توصیه های معمارِ با دانش و تجربه در قوانین ساخت و ساز در را در نظر داشته باشید.

http://e-games.ir

معمولا چارچوب فولادی بیشتر از چارچوب چوبی هزینه دارد، (این موضوع به شرایط جغرافیایی وابسته است) اما نازک کاری یکنواخت و قابل پیش بینی دارد که منجر به دیوارهای صاف تر و با استحکام بیشتر می شود. دیوارها، بلوک هایی از آجر یا سنگ هستند که فضای ساختمان را به دال های مختلف از تیرها و اتاق های مختلف تقسیم می کنند. دیوارها، از حریم خصوصی ساکنان و همچنین عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، باران، سر و صدا و گرد و غبار محافظت می کنند.

مراحل مقاوم سازی ساختمان در افزیر

دیواهای باربر میتوانند از مصالح مختلف آجر، سنگ یا بلوک سیمانی ساخته شوند اما به لحاظ ضخامت باید طوری طراحی شوند که بتوانند تحمل بار وارده از طرف ساختمان را داشته باشند. پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد.

  • کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند.
  • ساختمان های این بخش ، شامل تأسیساتی می باشند که به طور جزئی یا کامل برای تجارت و یا تولید عمده استفاده می شود.
  • در نهایت، باید باقی مانده های فرآیند ساخت و ساز در قسمت داخلی و خارجی ساختمان را تمیز کنید.
  • پس از اتمام ساخت و ساز، معمار و یا دارنده جواز ساخت باید برای صدور گواهینامه پایان کار در قالب تعیین شده به همراه نقشه های ساختمانی تکمیل شده به مراجع صادرکننده مراجعه کند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان