انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | dr-architecture

هزینه اجرای خانه های بتونی، سازه های چوبی گرانتر می باشد ولی نسبت به سازه های فلزی مقرون به صرفه می باشد. برای اجرای اصولی از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود. ارئه خدمات ساختمانی از جمله آبرسانی، برق کشی، زهکشی و فاضلاب و نصب کمد و گنجه در داخل ساختمان، وجود دارند که در مرحله نهایی قابل اجرا می باشند. ستون ها، بخش های عمودی ساختمان هستند که در راستای عمودی به تیرها و دال ها قرار می گیرند. دیوارها،متشکل از بلوک هایی از آجر یا سنگ هستند که فضای ساختمان را به دال های مختلف از تیرها و اتاق های مختلف تقسیم می کنند.

در طول مدت بهره برداری از ساختمان ممکن است نیاز به نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در بخشی از ساختمان گردد. نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد. مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد. هنگام خرید زمین باید مواردی مثل تراکم، قیمت زمین، محله، امکانات و دسترسی را در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهم آنست که بررسی کنید که ساخت ساختمان در آن زمین از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد. ساخت ساختمان در مناطقی که زلزله خیز، کوهستانی و سرد یا گرم و خشک هستند، ملاحظات مخصوص به خود دارد.

نمایشگاه سازندگان و طراحان منطقه یک تهران 99

مجله خبری معماری های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند. این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند. ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد. بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله ‘محوطه سازی’ و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد.

  • یکی دیگر از عواملی که ما را ملزم به ارائه طرح مقاوم سازی با استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می کند فرسودگی و آسیب های ایجاد شده در تیرها، ستون ها و سقف ها در طول مدت بهره برداری از ساختمان می باشد.
  • پاکسازی محل ساخت – قبل از شروع پروژه ساختمانی، لازم است که محل ساخت را از چمن، تخته سنگ و غیره پاکسازی کنید.
  • به عنوان مثال درهای خانه های مسکونی کاملاً متفاوت از درهای ساختمان های صنعتی است.
  • ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند.
  • بسیاری از افراد از چارچوب چوبی، به دلیل کم هزینه بودن و طراحی متنوع آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر چوب را به دلیل کاربری آسان آن ترجیح می دهند.
  • ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود.
مجتمع مسکونی دارای نمایی ترکیبی از سنگ و سیمان است و وجود شیروانی ها نمای زیباتری به بلوک ها داده است. ساختمان های فلزی در مقابل عوامل جوی دچار خوردگی شده و از ابعاد مفید آن ها کاسته می شود. در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است.

اجزای تشکیل دهنده یک ساختمان :

با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند. به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان