انواع سبک طراحی داخلی

این که فروشندگان در مشهد چه نوعی خدمات طراحی داخلی و با چه مشخصاتی را موجود داشته باشند، عاملی تاثیرگذار در شرکت طراحی داخلی و نما خرید خواهد بود. خانه محیطی را فراهم می کند که در آن اتفاقات شاد و غم انگیز رخ می دهد، در هر خانه ای می توان گفت طراحی دکوراسیون داخلی مخصوص به خود را دارد که به نوعی نشان دهنده شخصیت و احساسات اعضای آن خانه است، طراحی دکوراسیون داخلی مطمئمنا تاثیر بسزایی در روند زندگی افراد خانواده دارد. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی تصمیم دارید که از قفسه یا لوازم تزئینی به بهترین نحو استفاده شود، باید از مدلهایی که دارای پایه هستند استفاده نکنید، و به جای آن از مدل هایی استفاده شود که قطعات به دیوار متصل می شوند٬ و سطح زمین را اشغال نمی کنند. می توان گفت در سبک کلاسیک لایه هایی از تاریخ دیده می شود و شاید همین باعث شده تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. در طراحی دکوراسیون با استفاده از آینه٬ برای روشن کردن فضای داخلی نیز می توان از آن بهره برد٬ به این صورت که آینه تمام نور محیط را در فضا بازتاب می کند. اگر تا به حال به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود٬ بی تفاوت بوده اید و به سادگی از کنار آن گذشته اید٬ حال وقت آن رسیده تا نگاه ویژه ای به آن داشته باشید، اگر تصمیم به تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی در خانه خود را دارید٬ بهتر است نکات و اصول طراحی دکوراسیون داخلی را بشناسید و آنها را رعایت کنید.

در یک نگاه افراد می توانند با جست و جو در اینترنت و خواندن مطالب درباره دکوراسیون داخلی اطلاعاتی را بدست بیاورند، اما توجه به این امر که طراحی دکوراسیون داخلی فعالیتی تخصصی است٬ و باید با مشورت متخصصین این رشته صورت پذیرد، تا تمام مراحل با اصول و استانداردهای روز دنیا شکل گیرد. یکی از اصول بسیار مهم در معماری داخلی و خانههای امروزی پرداختن به مسئله دکوراسیون داخلی است، به طوری که حتی در آپارتمانهای کوچک نیز سعی میشود به این مقوله پرداخته شود، بنابراین دانستن اصول چیدمان دکوراسیون و طراحی آن به قدری اهمیت دارد که به صورت تخصصی دنبال شده و از منظر شغلی طراح و دکوراتور داخلی یک ردیف شغلی مهم محسوب میشود، برای این که با مقوله دکوراسیون داخلی و اصول مربوط به آن بیشتر آشنا شوید در این مقاله به تفصیل در مورد این مسئله و نکات مربوط به آن با شما خواهیم بود. • فضا، در نهایت، ساختۀ چگونگی استفاده ما از آن است. ابعاد فضای داخلی، نظیر فرم فضا، با ماهیت سیستم سازهای ساختمان -مقاومت مصالح و اندازه و فاصلۀ اجزای آن-ارتباطی مستقیم دارد. ابعاد فضا، به نوبهی خود، تناسب و مقیاس اتاق را تعیین میکند و بر چگونگی استفاده از آن اثرگذار است.

طراحی مغازه با توجه به کاربرد و فضای آن می تواند به صورت های مختلفی طراحی شود. دستیابی به دهانههای بیشتر بام به کمک قابهای فضایی و انواع سازههای خمیده – نظیر گنبد، سیستمهای معلق و پوستههای متکی به فشارهوا۔ در این خصوص می توان به بحث نورپردازی و انواع آن اشاره نمود. • درون اتاق را باز میتاباند، به تعریف مرزهای فیزیکی آن کمک میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش سفارش طراحی دکوراسیون داخلی مراجعه نمایید. جهت سفارش طراحی داخلی با سبک مینیمال، مدرن و کلاسیک با ما تماس بگیرید. مبلمان بلندی که در پایین زمین قرار گرفته اند، اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده نیز ساخته شده باشند، می توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. اگر می خواهید سقف خانه خود را بلند تر نشان دهید، در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده هایی باید استفاده شود٬ که از بالاترین نقطه به پایین ترین نقطه می رسند، و تا آنجا که امکان دارد چوب پرده در بالاترین نقطه نصب شود و همچنین اندازه پرده به طوری باشد که کمی از آن بروی زمین بنشیند.

مثلا قابهایی که قراره روی دیوار نصب بشن، نباید خیلی بالا یا خیلی پایین باشن، تراز درست، خط دید هر فرد هست که مثلا در فضای غذاخوری که اغلب افراد نشسته هستن، این خط دید پایینتر میاد یا انتخاب جای اصلی تلویزیون هم از همین قانون پیروی میکنه. مثلا پوشاندن یک دیوار با متریال کاغذ دیواری طرح دار است، که باعث می شود توجه مخاطب به سمت دیگر فضا جلب شود. استفاده از الگوهای خطی و هندسی این امکان را به وجود می آورد، تا در فضاهایی که کوچک هستند ساختاری را در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کند که طول و عرض را بیشتر از حالت عادی به بیننده نشان دهد. طول -دیگر بعد افقی فضا- به میل و معیارها محدود است. طراحی داخلی عناصر مهم و تاثیر گذار خود را دارد که باید آن ها را به خوبی شناخت و به درستی به کارشان برد. پیچیدگی و جذابیت هنر طراحی داخلی در این است کههر کدام از موارد یاد شده خود به تنهایی و حتی در ارتباط دوگانه یا چندگانه باسایر موارد می تواند بر حس مکان تاثیر گذار باشد. در واقع هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه به عنوان تعریف دکوراسیون داخلی به کار می برند.

عناصر در مجموعه یا گروههایی سازمان مییابند که هر یک از آنها نه تنها فضا را اشغال میکند بلکه فرم فضایی را نیز تعریف و تبیین میسازد. بر خلاف تصور اکثر مردم ، سپردن طراحی داخلی منزل به شرکت معماری و طراحی داخلی تنها در منزل های لوکس و لاکچری دیده نمی شود بلکه برای تمامی سطح ها و آپارتمان مناطق مختلف به شدت لازم و مفید است . در واقع، نورهای سفید سبب اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگ ها می گردد. از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد به ترکیب و ست کردن رنگها با یکدیگر، انتخاب متریال مناسب، ست کردن وسایل اتاق نشیمن نظیر مبلمان با فرش و پرده، انتخاب مناسب نقطه کانونی دکوراسیون و همین طور چیدمان اصولی وسایل اشاره کرد،همچنین افزودن لوازم دکوری همانند انداختن پارچه ای بر روی مبلمان به عنوان شال مبل و یا قرار دادن گلدان ها در فضا می تواند از نکاتی باشد که حائز اهمیت است و تنها با داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه طراحی دکوراسیون خانه امکانپذیر است. سبک های مختلف دکوراسیون داخلی میتواند در خانه شما وجود داشته باشد اما در بین آنها سبک شیکر یکی از سبک هایی است که شما حتی اگر اطلاعی از آن داشته باشید به سمت آن جذب می شوید، زیرا جذابیت و سادگی چشم نوازی در این سبک مشهود است.

رنگ ها جز قدرتمند ترین عناصر برای طراحی داخلی می باشند که ترکیب آن ها در کنار یکدیگر طرح هایی چشم نواز و زیبا را ایجاد می کند. برای طراحی دکوراسیون مغازه و ویترین همت نمایید طراحی مغازه شما متفاوت از مغازههای اطراف باشد، تا دربین مغازههای اطراف چشم شود و جلب توجه کند. که در ادامه آنها را شرح می دهیم.طراحی داخلی در واقع هنر و دانش درک رفتار مشتریان برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان و منزل است، در حالی که دکوراسیون داخلی چیدمان یا آراستن یک فضا با عناصر موجود و دکوراتیو برای دستیابی به زیبایی منحصر به فرد است. اگرچه طراحی داخلی کار آسانی به نظر می آید و هر کسی گمان می کند که می تواند بهترین طرح ها را اجراکند اما مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره در این زمینه به شما کمک خواهد کرد که در مدت زمان کوتاه تر و با صرف هزینه ای کمتر به هدف دل خواه تان برسید و خانه را تغییری اساسی دهید. هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار به عوامل زیادی مانند خواسته های ویژه کارفرما، سبک طراحی مورد انتظار و البته متراژ و نقشه محیط بستگی دارد. اتاق مربعی -که طول و عرض فضایش یکسان است- خصلتی ایستا و شخصیتی رسمی دارد.

فضای مستطیلی -که معمولاً در سرتاسر عرضش، دهانه دارد- بسیار انعطافپذیر است. برای پروژههای مسکونی طراحان داخلی خودکار عمل میکنند و درآمد هر یک از آنها معمولاً هزینه ۱۰ الی ۲۰ درصد (بسته به شهرت طراح)از مبلغ نهایی قرارداد است و معمولا فاکتور به فاکتور تسویه میشود که به این نوع قرارداد مدیریت پیمان نیز گفته میشود. رنگها به فضا روح میدهند و در طراحیهای مدرن بسیار مهم است که شما با قوانین و روانشناسی رنگها آشنا باشید. یکی از سبک هایی که در سال های اخیر زیاد مورد توجه افراد قرار گرفته، سبک مدرن است که بدنبال سادگی و ایجاد فضایی خلوت برای چیدمان داخلی منزل می باشد. خطوط افقی حس امنیت را به فضا می آورند، خطوط عمودی نشان دهنده طبیعت آزاد بوده و خطوط پویا مختص سازه هایی خاص هستند. به طور مثال مشخص کنید که چه بخشهایی از منزل و یا شرکت نیاز به طراحی دکوراسیون دارد؟ 4. در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نمای مغازه از المان های دکوری شیک و مناسب با فضا استفاده کنید. مبلمان با ظاهری کهنه و آنتیک ، پارچه های لنین گل دار ، رنگ های سفید و بژ ، آبی و صورتی پاستیلی ، میزهای چوبی کهنه نما و اکسسوری های وینتیج مانند لوستر، ظروف قدیمی گل سرخی، شمعدانی و …

تلفیق مبلمان با سایر عناصر داخلی در حجم، عامل مهمی است که به هنگام رویارویی با فضای منحنی شکل باید بدان پرداخت. فضاهای داخلی در ابتدا توسط سیستم سازهای ساختمان شکل می گیرند، سپس با صفحات سقف و دیوار تعریف میشوند و به کمک پنجره و درگاه با سایرفضاها مرتبط میشوند. طراحان حامی ساخت دانش کافی را در این زمینه دارند که کدام رنگها مناسب کدام سبکها است و شما میتوانید با اطمینان خاطر به این تیم اعتماد کنید و صفر تا صد دکوراسیون از طراحی تا اجرای دکوراسیون داخلی را به آنها بسپارید. همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون انواع محصولات ساختمانی به قسمت مطالب وبلاگ سایت ساختمون مراجعه و اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب نمایید. با اینکه سیستم سازهای ساختمان، الگو و فرمهای اصلی فضا داخلی را تعیین میکند اما شکل دهی به فضا در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. یک طراح، تخصص کاملی بر روند طراحی فضا ها و فرم ها، شکل و نقشه ساختمان، با تمرکز بر اصول طراحی معماری داره. چند نمونه هایی از این سبک در شکل 7 نشان داده شده است. اما برای طراحی منزل مسکونی باید به چند نکته مهم توجه نمود.

برای کاهش تاکید این مرکزیت اتاق مربعی، میتوان فرم سقف را نامتقارن ساخت یا به یک یا چند صفحۀ دیواری، به گونهای متفاوت از سایر دیوارها پرداخت.فرمهای بام همانند، گنبدی و هرمی میتوانند بر مرکزیت فضاهای مربعی تأکید کنند.اتاقهای مربعی، کمیاب و متمایزاند. بیشتر طراحان داخلی به دنبال تلفیق شکل و کاربرد هستند. الگو ها که معمولا از شکل های تکراری ساخته می شوند در حقیقت علاقه را وارد طراحی داخلی می کنند و کار اصلی شان در کنار رنگ ها است.نحوه دریافت خدمات طراحی داخلی به چه صورت است؟ طول، بهمراه عرض، تناسب شکل پلان اتاق را تعیین میکنند. یکی دیگر از عناصر مهم طراحی داخلی فرم است که اشکال آن را ایجاد می کنند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب به افرادی که در آن خانه زندگی می کنند بستگی دارد، هر فرد در خانه دارای روحیه ای متفاوت است. خطوط از دیگر عناصر مهم طراحی داخلی هستند که باعث به وجود آمدن اشکال می شوند. از دیگر مزایای این ورق عدم از دست دادن و نیز همچنین عدم تغییر رنگ آن در برابر نور خورشید و تابش آن می باشد. آن موقع است که با یک تصمیم از پیش تعیین نشده و یک انتخاب ناگهانی که حتی فکرش را هم نکرده بودید، ممکن است موفقیت طراحی را به باد دهید.

دکوراسیون سنتی: این سبک نسبت به سنت هر کشور در قدیم طراحی و پیاده سازی می شود. این رشته هم مانند قبلی رشتهای هنری است و به فردی خوش سلیقه نیاز دارد، اما با توجه به اینکه به دانش فنی کمتری نسبت به آن شغل نیاز است، یک مهندس طراح داخلی هم میتواند این کار را انجام دهد. بافت به دلیل احساسی که دارد و همچنین به دلیل ظاهر آن نیز اهمیت دارد و هر بخش از طرح اتاق ، از مبلمان و کف پوش گرفته تا پارچه ها و لوازم تزئینی ، در انتخاب بافت اتاق نقش دارد. شاید فکر کنید فقط دکوراسیون خانه اهمیت دارد اما فضایی که در آن کار می کنید نیز مهم است. به همین دلیل در شیراز هم دکوراسیون داخلی برای مردم بسیار مهم بوده و به آن اهمیت زیادی داده می شود. خرپاهای چوبی با فولادی میتوانند به طولی بلندتر نیز دست یابند -حدود ۱۰۰ فوت (۳۰ متر) یا بیشتر. طراحی داخلی در محیط های اداری نیز کیفیت کار را بالا می برد و کارکنان کارایی بهتری از خود نشان می دهند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان