انواع لوله فلکسی برق و ویژگی های آن ها کاسپین پایپ تولید کننده لوله گالوانیزه برق

یک نمونه دیگر از انواع لوله‎‌های فلکسی، لوله‎‌های خرطومی نسوز هستند که در برابر عواملی همچون کشش، فشار، رطوبت و حرارت و… مقاومت بسیار بالایی از خود به نمایش می‎‌گذارند. این مدل لوله فلکسی روکش دار بسیار منعطف است به همین دلیل برای سیم کشی اطراف کوره مورد استفاده قرار می‎گیرد. دو لایه کناری از جنس آلومینیوم و لایه وسطی از عایق پلی استر بوده و از خاصیت انعطاف‌‌پذیری، کشسانی و مقاومت در برابر رطوبت، بخار و حرارت بالای مناسبی برخوردار است. از لوله‌های فلکسی ساخت شرکت رهورد خراسان برای محافظت سیم و کابل‌ها در تمامی تأسیسات الکتریکی مرطوب و دارای گرد و غبار، سیستم‌های روشنایی، محافظت از فیبر نوری، کف و سقف کاذب، سیستم‌های مداربسته، اتصال بین ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه می‌توان استفاده کرد.

مزایا استفاده از لوله فلکسیبل مرغوب

هر چند با توجه به عدم‌مقاومت طولانی مدت بیش از 5 سال در برابر رطوبت شدید بهتر است از لوله فلکسی بدون روکش در مناطق مرطوب استفاده نشود. استفاده به شکل توکار و روکار موجب تنوع متریال و محل استفاده لوله فلکسیبل شده است. استفاده از لوله خرطومی به‌عنوان رابط اصلی بین دو سمت مسیر هوارسانی در شبکه تهویه هوا امری مرسوم و مهم است. طی این مقاله به‌دنبال آشنایی با اهمیت به‌کارگیری لوله فلکسیبل در صنعت هوارسانی خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات لازم جهت خرید لوله خرطومی در سایزهای مختلف تا انتهای این مقاله با سایت تهویه سان همراه باشید. تنها عامل تعیین کننده قیمت لوله‌های فلکسی روکش دار برند آن نیست؛ بلکه پارامترها و عوامل مختلفی در تعیین قیمت لوله فلکسی روکشدار موثر هستند که از جمله آن‎ها می‌‎توان مواردی همچون نوع لوله فلکسی، سایز لوله فلکسی، طول لوله، قیمت دلار و ارز و… را نام برد.

لوله فلکسی خرطومی روکش دار فلزی سایز 13 مشکی

این قطعات اتصال دهنده زمانی بکارگیری می شوند که شما میخواهید لوله ها را به تجهیزات برقی دیگر از قبیل انواع تابلو برق و تجهیزات الکترونیکی و شبکه ای متصل کنید. خوشبختانه گلند های فلزی به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین سازگاری و هماهنگی را بر روی لوله فلکسی برق دارند. طراحی به خصوص این لوله ها سبب می شود که لوله فلکسی برق از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار باشد. از آنجایی که در ساختار این دسته از تجهیزات برقی، از فولاد استفاده شده، این لوله ها در برابر ضربات و همچنین سایش مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

مهم‌ترین استفاده‌ها از لوله‌های خرطومی در صنعت و ساختمان‌سازی بوده و عضوی جدا ناپذیر در سیستم برق و تهویه هوای ساختمان است. تنوع در جنس، متریال ساخت، لایه‌ها و سایز موجب امکان به‌کارگیری از لوله فلکسی در انواع ساختمان مسکونی، صنعتی، اداری، تجاری و آزمایشگاهی شده است. لوله فلکسیبل برق (لوله خرطومی فلزی) یکی دیگر از انواع لوله های برق می باشند که با داشتن شکل فلزی با سطح مقطع گرد از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل میتوان به راحتی از آنها برای گذر سیم ها و کابل ها از شبکه های برق ساختمان استفاده نمود. ۵- علیرغمِ تمامِ مزیت های عنوان شده، می توان گفت مهمترین مزیتِ لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی اتیلن، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ی این محصول می باشد. ۲- لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی استر در مقابلِ نفوذ رطوبت،آب و انواع بخارات، مقاومتِ خوبی از خود بروز می دهد.

لوله فلکسی برق قابلیت اتصال به زمین را داشته و در صورتی که سیم زخمی شده و با لوله تماس پیدا کند، جریان برق را به سمت زمین هدایت می لوله فلکسی کند. به همین دلیل عمدتا برای محافظت از آن ها و نیز راحت تر کردن روند سیم کشی آن ها را در لوله هایی تحت عنوان لوله های برق قرار می دهند. این لوله به نسبت سایر لوله های برق موجود در بازار از انعطاف بیشتری برخوردار بوده و همچنین به علت وجود فلز در ساختار خود استحکام بسیار بالایی نیز دارد.

  • جهت افزایش راندمان کار و مدیریت هزینه باید به انواع کاربرد لوله فلکسیبل واقف باشید تا در مواقع مورد نیاز، آن را مورد مصرف قرار دهید.
  • برای استحکام و دوامِ بیشترِ دهانه های سه راهِ لوله فلکسیبل صداگیر ،در سه سانتیِ هر یک از لبه ی هر دهانه از سه راه لوله فلکسیبل صداگیر ،یک برجستگیِ گِرد بنام رُخ ایجاد می شود.وجودِ این رُخ هم باعث استحکام دهانه های سه راهِ لوله فلکسیبل صداگیر و هم باعث گیراییِ بیشترِ سه راه به لوله فلکسیبل صداگیر می گردد.
  • اما بست لوله فلکسی با قرارگیری در طول مسیر نقش نگهدارنده و نظم‌دهنده را ایفا کرده و در فواصل مشخص (طبق سایز فلکسی) نصب خواهد شد.
انواع لوله فلکسی برق و ویژگی های آن ها کاسپین پایپ تولید کننده لوله گالوانیزه برق

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان