ایجاد دسترسی به پنل گوگل ادز

به عنوان مثال، یکی از تورهای هواپیمایی که نوع کلمات کلیدی خودش را تطبیق گسترده انتخاب کرده بود، در عرض 1 هفته حدود 300 هزار تومان روی کلمه بلیط اتوبوس هزینه کرد. به عنوان مثال، فرض کنیم کلمه کلیدی شما «طراحی سایت» است. کاربر دقیقاً کلمات کلیدی شما را جستجو کند. یعنی کاربری که این کلمه را جستجو میکند، دقیقاً مشخص کرده که به دنبال چه چیزی است. پلت فرم Google Ads بر اساس تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC اجرا میشود، به این معنا که هر بار بازدیدکنندهای روی تبلیغ شما کلیک میکند، باید هزینهای را پرداخت کنید. Google Ads بر اساس یک سیستم مناقصه کار میکند و افرادی را انتخاب میکند که حداکثر مبلغ پیشنهادی برای کلیک روی تبلیغ خود بپردازند. 5. نمایش تبلیغ: تبلیغ شما را بر اساس هدفی که دارید در شبکۀ جستجو و نمایش منتشر میکند.

این ابزار به شما نشان میدهد که هر یک از کلملت کلیدی مربوط به شما چند بار توسط سایر افراد سرچ شده است و این کلمات چه میزان ترافیکی را به سمت سایت شما میآورند. سوال دیگری که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که: آیا میتوانم همزمان برای یک کلمه کلیدی از چند نوع متفاوت استفاده کنیم؟ اگر قبلاً یک حساب گوگل ساختهاید (به عبارت دیگر، اگر از هر محصول دیگری از گوگل مانند Gmail استفاده میکنید)، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس روی Sign in کلیک کنید. درواقع، گوگل از این روش برای اطمینان از درست بودن آدرس استفاده میکند. در بخش قبلی به شما توضیح دادیم که انتخاب درست کلمات کلیدی چقدر در بهینه بودن هزینههای شما تاثیرگذار است. به خاطر داشته باشید که انتخاب نوع کلمه کلیدی حکم انتخاب میان مرگ و زندگی را برای کسب و کار شما دارد! فرض کنیم شما کلمات کلیدی خود را تحقیق و از میان آنها بهترینها را انتخاب کردهاید.

اینکه تبلیغ شما در لینک 1 باشد و به ازای هر کلیک 2 درهم هزینه کنید و در روز 5 ورودی بگیرید بهتر است یا اینکه تبلیغ شما با 0.2 درهم پایین صفحه قرار بگیرد و در روز 50 ورودی؟ تمامی ویدئوها علاوه بر اینکه به روز هستند با نیازهای کسب و کارهای ایرانی ضبط شدهاند. ربات های افزایش فالوور اینستاگرام بسیار هوشمندانه هستند و اگر شما به صورت دستی قصد داشته باشید این کارها را در روز انجام دهید مطمئن باشید اکانت شما از جانب اینستاگرام مسدود خواهد شد ولی در ربات ها قابلیتی وجود دارد تا اکانت شما به هیچ وجه مسدود نشود. معاملات بین خریدار و فروشنده در سامانه شیپور به صورت حضوری انجام می پذیرد و امکان ثبت نام و استفاده از خدمات شیپور در سراسر ایران به صورت رایگان وجود دارد. برای تشویق کسب و کارهای آنلاین، گوگل هدیه ای را در نظر گرفته و بین تبلیغ دهندگان بسیار جذاب است. در اینجاست که اهمیت تبلیغات آنلاین، پررنگ میشود. بدون مدیریت درست، تبلیغات گوگل فقط اتلاف پول است. پس در نظر داشته باشید تبلیغ کمتر و بهینهتر، تقریبا همیشه برای شما پول بیشتری به همراه میآورد.

تنها بر اساس هزینه هر کلیک و نسبت کلیک (CTR) نمیتوان کمپین Google Ads را بهینه سازی کرد، شما باید دقیقاً بدانید که چند نفر از جستجوی پولی آمدهاند و تبدیل به مشتری شدهاند. چند نوع کلمات کلیدی در گوگل ادز داریم؟ خب، با نوع کلمه کلیدی گسترده در قسمت قبل آشنا شدید (و دانستید که استفاده از این کلمه تا چه حدی میتواند ویرانگر هزینههای شما باشد!). توجه داشته باشید که نوع کلمات کلیدی گوگل ادز به طور پیشفرض بر روی Broad Match تنظیم شدهاند. به صورت پیشفرض تمامی کلمات شما در حالت Broad Match قرار دارند. از سوی دیگر، در صورتیکه هدف شما بیشتر افزایش ترافیک و بازدیدکننده سایت است، میتوانید از انواع تطبیق کلمهای (Phrase match) و حتی تطبیق گسترده (Broad match) استفاده نمایید. استفاده از نوع کلمه Broad Match برای شمایی که هدفتان فقط افزایش فروش است، یعنی آتش زدن هزینه! بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت داشته باشید تا هزینههای شما کاملاً هدفمند باشند.بنابراین هرچند این عبارت کلیدی تعداد کمتری از کاربران را به سایت شما هدایت میکند، اما هدفمندتر است و شانس شما برای فروش به این کاربر بیشتر خواهد بود.

اما اگر به تبلیغ در گوگل ادوردز بی محلی کرده اید قطعاً یکی از فرصت های طلایی برای افزایش میزان آگاهی از برند و کسب و کارتان را نادیده گرفته اید. اما فقط خدا میداند چه میزان از این ورودیها هدفمند هستند! این نوع از کلمات نه به قدری گسترده و باز هستند که نشود آنها را کنترل کرد و نه آنقدر هدفمند که کنترل 100% روی ورودیها داشته باشیم. بازاریابی مجدد نه تنها آگاهی از برند شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه فرصت های بی شمار دیگری را برای کاربران فراهم می کند تا از وب سایت شما بازدید مجدد نمایند و از این طریق ترافیک وب سایت شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. اگر از این کلمات کلیدی استفاده کنید، تبلیغ شما تنها در صورتی به کاربران نمایش داده میشود که عبارت جستجوی آنها دقیقاً منطبق بر کلمه کلیدی شما باشد. کلمات نزدیک به کلمه کلیدی شما جستجو شود. فرض کنیم کلمه کلیدی شما خرید میوه باشد.

حتماً بخوانید: کدام وبسایتها بیشترین کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس را دارند؟ در این نوع از کلمات، شما میتوانید از گوگل بخواهید زمانی تبلیغ شما را نمایش دهد که در عبارت جستجو شده، حتماً بخشی از کلمه مورد نظر شما وجود داشته باشد. شما میتوانید نوع این کلمه را تطبیق گسترده انتخاب کنید، اما از گوگل بخواهید تنها به این شرط تبلیغ شما را نمایش دهد که در عبارت جستجوی گوگل حتماً کلمه «کلاه» وجود داشته باشد. در این حالت نظارت بهتری بر هزینههای خود خواهید داشت و مطمئن خواهید بود که تنها به ازای کلمات کلیدی محدود و هدفمند هزینه میکنید.

به عبارتی دیگر، شما میتوانید از کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) استفاده کنید. البته در این صورت بهتر است توجه بیشتری به کمپین خود داشته باشید و به صورت مداوم ورودیهای خود را چک کنید تا روی کلمات کلیدی نامرتبط کلیک نگیرید. حالا چه اتفاقی میافتد اگر نوع کلمه کلیدی خود را تطبیق گسترده انتخاب کنید؟ کلمات کلیدی تطبیق دقیق، محدودترین و کنترل شدهترین انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز هستند. برای مدیریت هزینه های تبلیغ در گوگل می شود به راحتی با بودجه بندی روزانه و کنترل کاملی بر مصرف اکانت داشت تا بودجه شما در بازه زمانی مورد نظرتان هزینه بهترین سایت تبلیغ در گوگل شود. همچنین اگر بودجه شما محدود است، بهتر است از این نوع استفاده کنید. اما در هر دوی این حالت ها می توانید از همین بودجه ی کم هم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید! این ویژگی به این دلیل با اهمیت است که می توانید با شناسایی کاربران هدف خود، هزینه تبلیغات را کاهش داده و سود خود را افزایش دهید. همچنین ضعیف بودن تجربه کاربری وب سایت شما و عدم ارائه پاسخ مناسب در صفحه تبلیغاتی خود، در بیشتر دفعات باعث میشود تا مجبور باشید هزینه بیشتری برای تبلیغات بپردازید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان آکادمی آغازینو ارتباط برقرار کنید.

اما در صورتی که هدف شما صرفاً افزایش فروش است و تعداد ورودی اهمیت چندانی برایتان ندارد، لازم است از هدفنمدترین کلمات کلیدی استفاده نمایید. در نهایت همانگونه که در شکل زیر هم مشاهده میکنید، بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که علاوه بر هدفمندی، به میزان کافی جستجو شوند و در عین حال رقابت زیادی نداشته باشند. در نهایت دقت داشته باشید که انتخاب کلمات به هدف شما از تبلیغات هم بستگی دارد. دقت کنید که در همه عبارتهای بالا، کلمه «کلاه» وجود دارد. امروزه برای فروش بیشتر، تبلیغات در همه کسب و کار ها ( واقعی و مجازی ) حرف اول را می زند . مسئله بسیار مهم در اینجا این است که لینک 1 بودن، به تنهایی منجر به فروش و سود شما نمیشود. همچنین افزایش میزان جستجوی نام برند شما به راحتی منجر به رشد رتبه و میزان بازدید سایت شما می شود. در حالیکه در سئو و تولید محتوا، معمولاً میزان جستجوی کلمات نقش تعیین کنندهتری دارد. معمولاً در تبلیغات گوگل تمرکز اصلی بر فروش محور بودن کلمات است. تبلیغات در گوگل توسط گوگل ادوردز یکی از بهترین روش های تبلیغات برای فروش است که در صورت برگزاری صحیح و اصولی آن سایت را به درآمد میرساند.

در طول یک دهه اخیر، ایرانیهای زیادی به نگهداری از حیوانات خانگی روی آوردهاند. به طور مثال ما غذای خانگی تولید میکنیم و آن را در شهر به خصوصی عرضه میکنیم، پس در محتوا از لوکیشن عرضهی غذای خانگی هم صحبت میکنیم، مثال در تهران و اینکه به عرضهکننده یا تولیدکننده اشاره میکنیم. همانطور که اشاره شد، کسب درآمد کلیکی در واقع یک نوع روش کسب درآمد اینترنتی است که بر پایه مشاهده تبلیغات به کاربران خود، هزینه پرداخت می کند. در یک کلام؛ بهتر است به کل از این نوع کلمه کلیدی استفاده نکنید! تنها کاربردی که این نوع کلمه برای شما دارد، این است که کار شما را برای اضافه کردن کلمات کلیدی راحتتر میکند.

هرچه کلمات کلیدی شما هدفمندتر باشند، هزینه شما کمتر خواهد بود و نرخ تبدیل کاربر به مشتری بیشتر است. این سایت با کلمه کلیدی “سایت آگهی رایگان” پنجاه و چهارمین سایت جستجو گوگل می باشد. همچنین در مورد تفاوت میان کلمات دقیق و هدفمند با کلمات کلی و عمومیتر بحث کردیم.افزایش تعداد ورودی یا افزایش کیفیت ورودی؟ افزایش تعداد ورودی یا افزایش کیفیت ورودی؟ به عبارتی دیگر، همواره در تبلیغات گوگل در نظر داشته باشید که در درجه اول، تعداد ورودی مهم نیست، بلکه مهم کیفیت ورودیهاست. در واقع، کیفیت ورودیهای شما افزایش پیدا میکند. راه حل جلوگیری از این ورودیهای نامرتبط همان استفاده از کلمات منفی است که در فصل بهینهسازی تبلیغ کامل در مورد آن توضیح میدهیم.

تا اینجا ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب را به شما معرفی کردیم. این نکته را هم بخاطر داشته باشید که کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات گوگل با کلمات مناسب برای سئو و تولید محتوا تفاوت دارد. نکته 5: با اکستنشن ها کار کنید. تبلیغات شما می تواند نوشته و یا عکسی باشد که در یکی از صفحات اینترنت قرار گرفته و با متن و یا طراحی جذابی که دارد مشتریان را ترغیب به کلیک می کند. وقتی فردی تبلیغ شما را می بیند صرف نظر از اینکه روی آن کلیک کند یا نه، سهم نمایش تبلیغ شما بالا می رود. جالبتر آنکه حتی ممکن است تبلیغ شما برای کلمه «کلاه برداری» هم نمایش داده شود! ممکن است شما تا قبل از دیدن این تبلیغ، نیازی به این محصول نداشتید و حتی به آن فکر هم نکرده بودید، اما حالا یکی از دغدغه های شما خرید این محصول برای پیشگیری از کمبود ویتامین و پوکی استخوان شده است. پس اگر شرکتی، واحد ارزی اکانت را بهعنوان یک امتیاز و ویژگی خاص برای شما بیان کرد؛ برای انتخاب آن شرکت جهت تبلیغ در گوگل کمی بیشتر فکر کنید. به این مساله خوب فکر کنید.

پول زمانی کم میشه که وب سایت باز شود. خب بعد از طی تمامی مراحل بالا و تعیین رتبه تبلیغتان هزینه نهایی محاسبه می شود به این صورت که مبلغ پیشنهادی تبلیغی که یک رتبه کم تر از شماست به اضافه ی یک سنت. خب، در قسمت قبل با انواع کلمات کلیدی گوگل ادز آشنا شدیم و دیدیم که انتخاب درست هر یک از این کلمات چگونه میتواند هزینههای شما را کاهش دهد. پس حواستان را خوب جمع کنید تا روی کلمات کلیدی غیر مرتبط ورودی نگیرید. پس حتما از صفحه وب خط مشی های برنامه Google AdSense دیدن کنید. تبلیغات عکس: یکی از جذاب ترین نوع تبلیغات، تبلیغ عکس است، در اصل شما با یک عکس جذاب کاربران را به کلیک بر روی تبلیغ خود ترغیب می کنید.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان