برنامه زمان بندی را فراموش نکنید

که علاوه بر آرامشی که در محیط خواهند داشت احساس هیجان انگیز کشف ناشناختهها و یا مدرنیته بودن را کاملا طراحی داخلی ویلا های مدرن حس خواهید نمود. هم از دیگر رنگهایی هستند که در طراحی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند و حس شکوه و جلال بیشتری را در فضا به وجود میآورند. در طراحی ویلاهایی که به شیوه کلاسیک انجام میشوند، بر خلاف ویلاهای مدرن بیشتر از رنگهای خنثی استفاده میشود; که از لحاظ روانشناسی حس ظرافت، رسمیت، قابل اعتماد بودن و قدرت را بر انگیخته خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به کمک گروه معماری آرچین، شما را با ویژگیها و خصوصیات ویلاهای کلاسیک بیشتر آشنا کنیم.

درست است که شما علاقه دارید دکوراسیون داخلی ویلای خود را ، خودتان طراحی کنید و از هر وسیله ای که دوست دارید در طراحی داخلی دکوراسیون ویلای خود استفاده کنید اما این کار اصلا اصولی نیست چرا که تمامی طراحان دکوراسیون داخلی ویلا عقیده دارند که هر ایده و سلیقه ای در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نمی تواند مناسب باشد چرا که ایده ها و سلایق شما در طراحی داخلی دکوراسیون ویلا باید متناسب با شرایط محیطی داخلی ویلا باشد . در صورتی که می خواهید ظاهر ویلای شما شفاف و روشن باشد، بهتر است نورپردازی درست و اصولی را در دستور کار خود قرار دهید. در مدل طراحی ویلای مدرن زوایا، خطوط و رنگها نقش عمدهای را بازی میکنند. خانواده هایی که چندین کودک دارند، باید بدانند که کودک در فضای ویلا به محدوده ای برای بازی نیاز پیدا خواهد کرد; و این محدوده نمی تواند فضایی با امنیت کم یا استخری بزرگ باشد. همانطور که از نام آن پیدا است این نوع طراحی مختص ویلاهای ساحلی می باشد.

این در حالی است که معمولا مدرن سازی پس از چندین سال با مد روز در تعارض قرار گرفته و باید دوباره تغییراتی ایجاد کنید تا همچنان فضای داخلی ویلا برای شما جذاب باشد. برای طراحی و ساخت ویلا در شمال، باید استانداردهای منطقه ای مخصوص به آن رعایت شود. برای پاسخ به این سوال، لازم است بگوییم که اولین قدم در طراحی داخلی ویلا، در نظر گرفتن محیط و شرایط آب و هوایی منطقه می باشد. به این معنا که شما باید برای نورپردازی نمای عمارت ویلایی نیز کاملا یک طرح جداگانه داشته و به وسیله نورپردازی به نمای ویلایی هویت خاص خود را ببخشید. یکی از مسئله هایی که طراحی ویلای شما را تحت تاثیر قرار میدهد، شیب تند مناطق کوهستانی است که مسئله طراحی ویلا در شیب مطرح میشود.

عنصر درخشش هیچ تناقضی با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن ندارد بنابراین می توانید از المان ها عناصر براق و درخشان در دیزان خود استفاده کنید. طراحی داخلی ویلا طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفهها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمیگیرد. نورپردازی از عناصر اصلی در ساخت هر خانه ای است. این عناصر کلاسیک در برنامه خانه های لوکس گنجانیده شده اند. برای آن که بتوان یک طراحی ویلا ایرانی مدرن را در برنامه کار قرار داد، لازم است که تمام المان های مدرنیته در کنار سنت و فرهنگ فضاسازی ایرانی با هم تلفیق شوند.

در تصویر زیر شاهد استفاده از تابلو، قفسه کتاب و گلدان برای زیباسازی نمای داخلی ویلا هستیم. همچنین از فضای روی کابینت می توان به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل دکوری استفاده کرد. کابینت های چوبی یا رنگ چوب، سبدهای حصیری، اثاثه یا لوازم داخلی پارچه ای و ساخته شده از مواد ارگانیک که به شما در رسیدن به تم طبیعی این سبک کمک می کند، نیز ایده خوبی است. از طرفی استفاده از کابینت های چوبی نیز تاثیر گذار خواهد بود. اگر ابعاد داخلی ویلا بزرگ باشد، دست معمار برای اختصاص دادن فضا برای امکانات مختلف رفاهی داخل ویلا باز خواهد بود. طراحی روستیک ویلا سبکی بسیار معروف و گسترده میباشد و بسیاری افراد ترجیح میدهند، برای فضاهای خانهها و ویلاها از این طراحی استفاده کنند. هر سبکی از مدرن گرفته تا کلاسیک مورد پسند تمامی افراد می باشند . این ویلا سبکی قدیمی و نوستالژی دارد ، دلنشین بودن این ویلا آرامش را به دنبال دارد . دکوراسیون داخلی ویلا از جمله مهم ترین طراحی های داخلی می باشد که انواع مختلفی دارد.

از آنجایی که در شمال کشور گیاهان به راحتی رشد می کنند حیاط ویلا در کمترین زمان پر می شود از گیاهان. زمان در طراحی و ساخت ویلا موضوع پر اهمیتی است ، چرا که زمان رابطه ای مستقیم با هزینه های تمام شده یک ویلا دارد. طراحان داخلی اغلب به طور مستقیم با معماران، مهندسین و پیمانکاران کار می کنند. اگرچه سبک مدیترانه ای در کشورهای اروپایی در شمال دریای مدیترانه سرچشمه گرفته است، امروزه اغلب می توان از آن به عنوان “سبک مدرن اسپانیایی” یاد کرد. در ویلای دوبلکس با توجه به این موضوع که در طبقه بالا هم نیاز به لوله کشی آب و فاضلاب وجود دارد باید دقت داشت تا جهت کاهش طول لوله کشی فضا های تر در طبقات نزدیک به یکدیگر قرار گیرند . پس اگر می خواهید از نمای ویلای خود به خصوص در شب لذت ببرید، حتماً کار را به یک تیم حرفه ای معماری بسپارید. در طراحی داخلی ویلای مدرن، اولین نکته ای که جلب توجه می کند سقف های بلند و معماری دوبلکس می باشد.

ویلاها اغلب دارای دو یا سه اتاق خواب می باشند که بهتر است برای فضای اتاق خواب از سرویس خواب مدرن و شیکی استفاده نمایید و با طراحی نورپردازی مناسب احساس آرامش و امنیت را برای اتاق خواب ویلا به ارمغان بیاورید. اشتباهی که در اغلب طراحی های داخلی ویلا صورت می گیرد آشپزخانه به عنوان محیطی مجزا ساخته می شود، در صورتی که آشپزخانه مسیر ارتباطی تمام فضاهای خانه باید باشد. این دفترچه شامل تمامی محاسبات انجام گرفته و شیوه طراحی سازه باغ و ویلا مطابق با مقررات ملی ساختمان بوده که در اختیار کارفرما قرار می گیرد. در معماری مدرن ایده ها در هم آمیخته می شود و مفاهیم و فرم ها دیگر مانند گذشته شکل نمی گیرد. گستردگی فضا باعث ایجاد خلاقیت بیشتر، ایده های بیشتر و امکانات بی نظیر می شود.

علی رغم وجود شرکتهای متنوع در این زمینه تعداد کمیهستند که همزمان کار مشاوره، ساخت و طراحی ویلا را انجام میدهند، پیدا کردن این شرکتها سخت و نیازمند جستجوی فراوان میباشد، ضمن اینکه پس از پیدا کردن چنین شرکتهایی مسئله مهم اعتماد به عملکرد شرکت میباشد. اصولی که در اغلب طراحی های داخلی رعایت می شود ( بسته به سلیقه مخاطب ) اتاق خواب ها در طبقه دیگر ساخته می شود که قبل از ساختن لازم است به تعداد افرادی که در هر اتاق زندگی می کنند توجه شود. پلانهای دوبلکس مختلف اغلب پیکربندیهای مختلف اتاق خواب را ارائه میدهند. در جوار آنها آشپزخانه، اتاق ناهارخوری و البته یک سرویس نزدیک ورودی اصلی جای می گیرند و در طبقه بالا اتاق خواب ها، هال خصوصی و سرویس ها و حمام ها، تراس ها و بالکن ها تعریف می شوند. قفسه بندی در آشپزخانه، حمام و دستشویی، اتاق خواب، نشیمن و هر فضایی که در طراحی داخلی در نظر گرفته شده است از علاقمندی های طراحان می باشد که بسته به نوع طراحی جنس قفسه نیز انتخاب می شود. این فضا می تواند شامل کابینت، کمد دیواری، قفسه کتابخانه و …

پلکان در ویلاها برای اتصال طبقات جزء جدایی ناپذیر محسوب میگردد اما نوع پلکان با توجه به نوع طراحی و میزان فضا اهمیت بسیار بالایی دارد. برخی از سنگ های ساختمانی دارای قیمت بالاتری هستند و در صورتی که بخواهید هزینههای خود را کنترل کرده و بودجه کمترین برای این کار اختصاص دهید باید به سراغ متریال و سنگهای ساختمانی و به هر شکل دیوارپوش های ارزانتری بروید. در این صورت لازم است که از سنگ های ساختمانی مدرن و با طرح های نوگرایانه استفاده کرده و ترکیب رنگ ها را نیز به همان اندازه متفاوت در نظر گرفت. همچنین بکارگیری درست المانهایی چون آبنما، برکه، مبلمان، چمن مصنوعی، راه های سنگ چین شده، ایجاد حصارهای چوبی و دیوار سبز با استفاده از گیاهان بالا رونده و گلدان های گل ، ایجاد حاشیه های زیبا با کاشت گل های رنگارنگ باعث خلق فضایی زیبا و باشکوه می شود و در بوجود آمدن آب و هوایی مطبوع نیز تاثیر گذار خواهد بود. در چنین ویلاهایی از گل های مختلف و زیادی استفاده می شود که جلوه بخش ویلا به حساب می آیند . ویلاهایی که امروزه به عنوان سبک کلاسیک مورد شناسایی واقع می شوند، در زمان های گذشته و قدیم نیز دارای طرفداران نسبتا زیادی بوده اند.

از رنگ ها به صورت گذرا استفاده می شود ، شما هیچ گونه شلوغی و بهم ریختگی در این سبک پیدا نخواهید کرد . شما می توانید در چیدمان مدرن خانه ی خود زیباترین مبلمان ها را استفاده کنید و فضای خانه را منحصر به فرد و با شکوه سازید. برای چیدمان داخلی ویلا از افراد با تجربه کمک بخواهید چراکه اصلی ترین و زیباترین بخش در هر ویلایی دکوراسیون داخلی آن ویلا می باشد . یکی از روشهای پرطرفدار برای طراحی ویلا دوطبقه ، باز گذاشتن کف طبقه بالایی(سقف میانی دو طبقه) رو به فضای پایین و ایجاد وٌید است. در طراحی های داخلی مختلف دیده شده که چوب را در کف و یا سقف و دیوار استفاده کردند. الزامات و استانداردهایی که برای طراحی و ساخت خانه ویلایی کوهستانی در نظر گرفتهاند باید در مرحله طراحی به فاکتورهای مختلفی مثل شیب بام، میزان بارش برف و باران، عایقهای طبیعی برای کف سازی و نما، متریال هایی با ظرفیت حرارتی بسیار بالا، بهرهمندی حداکثری از نور خورشید، فرم کامپکت کلی ساختمان، طراحی پارکینگ ویلا، بخش انباری، قابهای مخصوص برای داشتن ویو به سمت طبیعت و کوهستان، شیب زمین و بادهای منطقهای توجه داشت. در حقیقت برای آن که بتوان بهترین بهره برداری از یک عمارت ویلایی دوبلکس را داشت، تک تک جزئیات مربوط به طراحی داخلی ویلا مدرن حائز اهمیت است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان