بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون آپدیت تابستان 1401 لپ تاپ فا

ایده اصلی این تکنولوژی این است که کاری کند بازی‌ها به شکلی به نظر آیند که گویی در رزولوشنی بالاتر اجرا شده‌اند. با وجود تمام این‌ها، ورود پردازنده‌های جدید ورق را برگردانده است. CPUهای جدید طراحی و معماری متفاوتی دارند و در نتیجه ممکن است در برخی موارد یک پردازنده قدیمی با Clock Speed بالا در مقابل یک پردازنده جدید با Clock Speed پایین حرفی برای گفتن نداشته باشد. در نتیجه بهتر است پردازنده‌ها را از نظر سرعت اجرا با نمونه‌های هم نسل خود قیاس کنید. فراموش نکنید که این معیار در بازی‌های ویدیویی نیز موثر است و هرچه Clock Speed در لپ تاپ بهتر باشد، بازی‌ها بهتر اجرا می‌شوند.

اما اگر قصد دارید بازی‌های جذای و محبوب 2021 و 2022 را تجربه کنید باید لپ تاپی با رم بالاتر خریداری کنید. حتی لپ تاپ با رم 8 گیگا بایت نیز ممکن است شما را در اجرای برخی از بازی‌ها اذیت کند. اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای بازی‌های محبوب و جدید را تجربه کنید بهتر است به فکر لپ تاپ گیمینگ 16 تا 32 گیگا بایت رم باشید. کارت گرافیک اختصاصی بر خلاف کارت گرافیک‌های یکپارچه، به صورت مجزا نصب می‌شود.

حکم آخر مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ

وزن نسبتا بالا و ظرفیت کم باتری این لپ‌تاپ بخشی از نقاط ضعف این روش های بیشتر لپ‌تاپ گیمینگ هستند. برای اینکه بتونم این مقاله رو آماده کنم، مدل‌های زیادی رو از برندهای مختلف از نظر طراحی، نمایشگر، سخت‌افزار، نرم‌افزار، باتری و حافظه باهم مقایسه کردم تا تونستم لیست زیر رو آماده کنم. به جرأت میتونم بگم که این مقاله، چکیده بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بازاره که میتونید همین الان بخرید.

  • همچنین این لپ‌تاپ دارای سه پورت USB 3 و پورت USB Type-C در کنار پورت شبکه، HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری است.
  • این دستگاه از پنل IPS بهره می‌برد و دارای روشنایی بسیار خوب 500nits است.
  • این بدان معنی است که شما می‌توانید با آن در جاده‌ها بازی کرده و از قابلیت حمل بالای آن استفاده کنید.
  • از همه مهم‌تر، ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان تغییر می‌کند و با طراحی‌های خاص و فضایی به‌ همراه کیبورد با نور‌ پس‌زمینه‌ی رنگارنگ مواجه می‌شوید.
  • از GTX 1660 Ti Base Edition تا RTX 2080 Super Advanced همراه با پنل OLED 4K، تقریبا چیزی وجود ندارد که شما حسرتش را بخورید.

به‌کارگیری نمایشگر با نرخ رفرش ١۴۴ هرتزی هم می‌تواند فاکتور مهم دیگری برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا باشد. کاربران همچنین با خرید این لپ تاپ می‌توانند مطمئن باشند که حداقل برای 5 سال آینده، هیچ مشکلی در اجرای بازی‌ها پیش روی آنها نخواهد بود. این مدل یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس است که با داشتن قیمت معقول و مشخصات خوب می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. نمایشگر این مدل IPS LCD با رزولوشن FHD است و با داشتن اندازه 15.6 اینچی نرخ نوسازی 144 هرتزی را در اختیار قرار می‌دهد. وزن 2 کیلوگرمی این محصول قطعا یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید و می‌تواند حمل کردن آن را نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر لیست آسان کند.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون آپدیت تابستان 1401 لپ تاپ فا

سرعت و پهنای باند حافظه رم بسیار بیش‌تر از انواع فضای ذخیره سازی است. یک لپ تاپ ساخته شده برای بازی حداقل باید ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم را انتخاب کنید، چراکه برای اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا ۸ گیگابایت حافظه رم کافی نیست. امیدوارم از مقاله راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ راضی بوده باشید و اون رو با دوستاتون به اشتراک بزارید. در واقع اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ گرافیکی تا ۴۵ میلیون تیر ۱۴۰۱ برای کارهای گرافیکی یا اجرای بازی‌های 2022 را خریداری کنید، گزینه‌ای اقتصادی‌تر از لپ تاپ ایسر پیدا نخواهید کرد.

دمای صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ را نیز می‌توانید در همین شرایط ایده‌آل نگهداری کنید. چند پروفایل خنک کننده مختلف در این لپ تاپ وجود دارد و فن‌ها در پروفایل توربو در حین بازی و کار می‌توانند به گوش برسند. اگر واقعا احساس ماجراجویی می‌کنید، می‌توانید یک فن دستی با تمام محدودیت‌های قدرت و حداکثر سرعت فن را تنظیم کرده و برای این لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید. در چنین مواردی، لپ تاپ Aero 17 گیگابایت عملکرد بسیار بهتری دارد. متاسفانه، همین دلیل کافی است تا لپ تاپ ROG Zephyrus G15 بیش از حد داغ شود و بازیکنان هم مجبور می‌شود که بازه زمانی بازی‌های خود را کوتاه‌تر کنند.

بهترین لپ تاپ های بازار بین 35 تا 50 میلیون تومان

همچنین در این محدوده قیمت لپ تاپ 15 اینچی ام اس آی مدل MSI GE66 Stealth 11UH نیز گزینه‌ی مطلوبی بوده و مشخصاتی نزدیک به این لپ تاپ دارد. پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون بالای 35 میلیون تومان قیمت دارند می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت اکثر محصولات الکترونیکی هوشمند حدود 5 سال عمر مفید دارند.

پنل این لپ تاپ اندازه 17.3 اینچی رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این لپ تاپ گیمینگ ایسوس Intel Core i H با فرکانس 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز است که یکی از گزینه‌های قوی به حساب می‌آید. در این بدنه ظریف و کوچک ایسوس موفق شده از پردازنده مرکزی Intel Core i H با فرکانس 2.5 تا 5.0 گیگاهرتز استفاده کند. این CPU توان بی‌نظیری دارد و می‌تواند تا چند سال به راحتی بهترین عملکرد را ارائه دهد. از سوی دیگر کارت گرافیک GEFORCE RTX 3050TI با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کمک می‌کند تا پردازش‌های گرافیکی انجام شود. توان کارت گرافیک به نسبت قیمت لپ تاپ عالی نیست ولی دلیل قیمت این محصول کاربرد متفاوت و پردازنده مرکزی فوق العاده آن است.

بهترین پرینترهای سه بعدی + معرفی مدل های برتر

اگر قیمت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند. کیفیت ساخت لپ تاپ یکی دیگر از مواردی است که باید به آن در چک لیست راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ توجه کنید. در کنار مشخصات فنی و نرم افزاری، کیفیت ساخت لپ تاپ یک فاکتور مهم است. چرا که در بسیاری از موراد و برای بسیاری از افراد امکان هزینه‌های دوباره یا چندباره برای خرید لپ تاپ وجود ندارد. لپ تاپ‌های گیمینگ اغلب دو فن دارند تا به خنک‌کنندگی آن کمک کنند. هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ علاوه بر تعداد فن‌ها به تعداد پره‌های فن نیز دقت کنید.

البته این کار کمک چندانی به بهبود نرخ فریم نمی‌کند، اما تجربه جالبی خواهد بود که در صورت دلخواه می‌توانید به سراغش بروید. فراموش نکنید که در هیچ حالتی فن‌ها سایلنت نخواهند بود و بالاخره صدای آن‌ها هنگام بازی به گوش شما می‌رسد. یک نوار نقره‌ای رنگ در اطراف پایه درب هم قرار دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. در زیر لپ تاپ، دو پایه لاستیکی ضخیم می‌بینیم که بدنه را با ارتفاع از سطح زمین قرار می‌دهد تا هوا بتواند جریان داشته باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان