بهترین لپ تاپ زیر 40 میلیون کدام است؟

اگر توانایی پرداخت آن را ندارید، یک سیستم دارای پردازنده گرافیکی میان رده تا پیشرفته انتخاب کنید. لپ تاپ گیمینگ سطح پایه: اگر نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید، میتوانید از گرافیک GTX 1650 یا RX 5500M استفاده که به شما اجازه میدهند تا اکثر بازیها را با گرافیک متوسط اجرا کنید. شرکت ایسوس برای مدل TUF Gaming F15 FX506LH-US53 کارت گرافیک GTX 1650 را در نظر گرفته که از نوع 128 بیتی بوده و دارای 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. حافظه مموری (Memory) در بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ قابل بهروزرسانی است؛ بنابراین این قسمت از لپ تاپ، به راحتی توانایی تقویت شدن را دارد. برخی از این نورها ناحیه ای (یا قابل مشاهده در بخشی از صفحه کلید) میباشند، در حالی که برخی دیگر امکان شخصی سازی بر اساس هر کلید را دارند؛ برخی دیگر نیز به شما این امکان را میدهند که بسته به نوع بازی، نورپردازی را تغییر دهید. طول عمر باتری در زمان بازی بستگی به نوع بازی دارد و ممکن است در یک بازی تا یک ساعت و برای بازیه دیگر 2 ساعت دوام بیاورد. در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون را به شما معرفی کنیم.

بنابراین برای خرید یک لپ تاپ از نوع حداقل به حدود 25 میلیون نیاز دارید. پردازنده مرکزی: بسته به بودجه ای که برای خرید لپ تاپ اختصاص دادید، میتوانید از یک CPU مدل Core i7 یا حتی مدل Core i9-9980HK دارای قابلیت اورکلاک (Overclock) بهره ببرید. درست است که پردازنده مرکزی و میزان حافظه رم نیز بسیار مهم هستند، اما انتخاب GPU مهمتر از RAM و CPU است. برای پردازنده های گرافیکی AMD، پردازنده RX 5600M عملکرد بسیار قدرتمندی ندارد اما کار شما را راه میاندازد. در این صورت مطمئناً به یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی نیاز دارید. اندازه جمع و جور و وزن کم آن باعث می شود که داخل و خارج کردن آن در بیشتر کوله پشتی ها بسیار آسان باشد. هارد HDD یک حافظه دائمی است و به صورت دیجیتالی رمزنگاری شده اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند. سیستم عامل ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل روی لپ تاپ ها است که از رابط کاربری آسان، جامعه کاربری بزرگ و دنیایی از نرم افزار های گوناگون برخوردار است و معمولا اولین انتخاب در خرید لپ تاپ برای کاربران خواهد بود. به دلیل وجود گرافیک آنبرد Intel UHD Graphics 630، نیازی به خرید کارت گرافیک جداگانه نبوده و میتوانید با استفاده از آن بازیهای منتشر شده در سالهای گذشته و آثاری را که از گرافیک بالایی برخوردار نیستند، تجربه کنید.

بنابراین سطح پایین ترین کارت گرافیک موردنیاز برای Oculus Rift یا HTC Vive همین نوع است. اگر برای کار کردن به سیستمی نیاز دارید که 8 ساعت بدون اتصال شارژر کار کند. برای این کار لازم است گرد و غبار اطراف فن ها و ورودی جریان هوا در لپ تاپ را تمیز کرد. اگر بودجه ی کافی برای خرید لپتاپ با هارد SSD را ندارید توصیه می شود که هارد با حافظه ی یک ترابایت یا بیشتر تهیه کنید. هنگامی که یک لپ تاپ گران قیمت تهیه میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که کلید های مکانیکی هم داشته باشد. اگر شما از لپ تاپ خود برای بازی کردن استفاده میکنید، باید آن را به برق متصل کنید تا بتوانید از عملکرد GPU به طور کامل بهره ببرید. بنابراین در بین مدلها و پیکربندیهایی که انتخاب میکنید، باید بهترین صفحه نمایش لپ تاپ که برایتان ممکن است را انتخاب کنید. بهترین کامپیوتری که میتوانید با 20 میلیون اسمبل کنید، تفاوتهای قابلتوجهی با کامپیوتر جمعشده با 15 میلیون دارد. در محدودهی قیمت 20 میلیون تومان در بازار ایران میتوانید موارد بسیاری را برای خرید مشاهده و یا انتخاب کنید. افرادی که قصد خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان تیر ۱۴۰۱ را دارند، بد نیست نیمنگاهی به لپ تاپ شرکت ایسر از سری نیترو 5 داشته باشند.

به این دسته از عزیزان هم پیشنهاد میشود در صورت توان خرید یک PC قدرتمند را اولویت قرار دهند، اما اگر خرید لپ تاپ را ترجیح میدهید پیشنهاد ما خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با قیمتی در حدود 35 میلیون تومان و بالاتر است. لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون دارای کارت گرافیکی قوی و کاربردی است که برای اجرای بازی های کامپیوتری سنگین بسیار مناسب است. اژدهای قدرتمند اماسآی به نام GP76 Leopard، لپتاپ قدرتمند و البته سنگین و بزرگی است که میتواند از پس تمام بازیهای روز دنیا با بهترین تنظیمات گرافیکی و تا رزولوشن 1440p براید. همچنین نور پس زمینه ای نیز برای انواع برندها در تولید لپ تاپ های گیمینگ مثل قرمز، آبی، رنگین کمان و … حافظه های SSD برای جایگزین شدن حافظه های HDD ارئه شدند، حافظه SSD نسبت به حافظه HDD از سرعت، کارایی بیشتری برخوردار است اما در مقابل قیمت گرانتری نیز دارد. هر چه میزان حافظه رم بیشتر باشد سرعت راه اندازی نرم افزار ها هم بیشتر میشود و استفاده از چندین نرم افزار به طور هم زمان امکان پذیر میشود . به این معنی است که وقتی چندین کلید را میفشارید یا چندین عمل انجام میدهید، همه آن ها ثبت میشوند.

یکی از ویژگیهای جالب باتری این لپتاپ، مجهز بودن آن به فناوری مدار قطع کن است که در صورت رسیدن به شارژ صد درصد، این قابلیت راه افتاده و عملیات شارژگیری را متوقف میکند تا آسیبی به باتری نرسد. کلیدهای ماکرو (Macro Keys): : اگرچه یافتن ماکروکلیدها (فرمانی که با یک کلیک اجرا میشود و چندین عملیات را انجام میدهد) در نوت بوک های مخصوص بازی سختتر است، اما غیرممکن نیست. چرخش کلید n نیز به این معنی است که هر کلید، مستقل از کلیدهای دیگر است و بدون توجه به فشار دادن کلیدهای دیگر، ثبت خواهد شد. نرمافزار Razer Synapse به شما اجازه میدهد تا کلیدهای ماکرو و نور لپتاپ و لوازم جانبی آن را تنظیم کنید. Core i3 1005 فرکانسی تا ۳.۴ گیگاهرتز ارائه میدهد که ترکیب آن با ۸ گیگابایت رم DDR4 و پردازندهی گرافیکی Geforce MX330 کمپانی انویدیا که دو گیگابایت حافظه اختصاصی در اختیار دارد، میتواند از پس اجرای بازیهای سبک و مربوط به سالها پیش بر بیاید.

تریدرها بهخوبی میدانند که هنگ کردن چند ثانیهای لپتاپ، میتواند تأثیر خیلی بدی در سوددهی آنها داشته باشد پس باید در خرید لپتاپ، وسواس خیلی زیادی انجام دهند. هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ، نوعی از آن را تهیه کنید که چندین سال برای شما استفاده داشته باشد. اگر بتوانید SSD با ظرفیت بالاتری تهیه کنید، ممکن است زمان بارگیری کاهش یابد اما قطعا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. لپتاپهای گیمینگ، با قدرتی زیاد برای انجام بازیهای حرفهای این نیاز را برطرف میکنند. اگر به دنبال لپتاپهای مادام العمر هستید و دوست ندارید چند سال یکبار لپ تاپ خود را تعویض کنید باید به فکر خرید لپتاپهای گران قیمت باشید. به همین دلیل در این مقاله از رسانه مستقل بیلبیلک، به راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ خواهیم پرداخت. بعد از مشخصات سخت افزاری باید به کیفیت و نوع صفحه نمایش دقت کرد. به طور کلی میتوان گفت که لپ تاپهای گیمینگ در این بازه قیمت از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. دیجی 63 به عنوان بنچمارک لپ تاپ های گیمینگ در بین مشتریان محترمی که قصد خرید لپ تاپ های گیمینگ را دارند از شهرت نسبتا خوبی برخوردار است، قبل از بیان عوامل مهم، اجازه دهید به برخی از مهمترین سوالات شما پاسخ دهیم.

در این مقاله سعب داریم تمامی مواردی که در هنگام خرید یک لپتاپ گیمینگ به آن توجه کنید را برایتان شرح دهیم. توجه کنید اتصال همیشگی لپ تاپ به برق هم برای باتری مضر می باشد چرا که اصطلاحا باعث خواب رفتگی آن می شود و بهتر است در صورت در دسترس بودن برق هم در هفته یک یا دو بار باتری را تا 20 درصد خالی کرده و مجددا آن را شارژر کنیم. برخی از فروشندگان، نمایشگرهای FHD (فول اچ دی) را با نرخ تازه سازی 144، 240 یا حتی 360 هرتز پیشنهاد میدهند تا بازی روان تری را تجربه کنید. افزودن کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080، این لپ تاپ را به یکی از سریع ترین نوت بوک های روی کره ی زمین تبدیل کرده است و پردازنده ی اینتل، حافظه و ذخیره سازی سریع و اتصال داخلی قوی، این دستگاه را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده اند. از طرف دیگر، اگر بیشترین عملکرد در اولویت باشد، یک دستگاه Windows ۱۰ یا macOS با پردازنده Intel Core i۵ یا Core i۷ Intel (یا AMD Ryzen ۵ یا ۷) توصیه میشود. از مشخصات قطعات اصلی آن میتوان به پردازنده گرافیکی با VRAM 4 گیگابایتی، پردازنده اصلی 2.6 گیگاهرتزی اینتل Core i7، رم 12 گیگابایت و SSD 256 گیگابایت اشاره کرد.

همچنین این پردازنده در حالت بوست به فرکانس 4.5 گیگاهرتزی میرسد و دارای 8 مگابایت حافظه بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 کش است. حافظه SSD یا HDD؟ فضای ذخیره سازی: هارد درایو (HDD) یا SSD؟ وجود یک HDD 1 ترابایتی و یک SSD 128 گیگابایتی در یک لپ تاپ، اتفاقی غیرمعمولی نیست. این لپ تاپ یکی از برترین لپ تاپ های ۲۵ میلیونی است که از نظر زیبایی هم چیزی کم و کسر ندارد. از این رو برای تشخیص پردازنده قوی و مناسب گیمینگ موارد زیر را در نظر بگیرید. یک لپ تاپ با کارت گرافیک GTX 1650 یا 1660 Ti معمولا دارای 8 گیگابایت حافظه Ram است، اما برخی از لپ تاپ هایی که از پردازنده گرافیکی GTX 2060 یا مدل های بهتر استفاده میکنند، 16 گیگابایت فضای RAM دارند. در حال حاضر بیشتر لپتاپها با کارت گرافیکهایGeForce GTX یا RTXکمپانی NVIDIA ارائه میشوند. آخرین کارتهای گرافیک ساخت برند NVIDIA جدیدترین کارتهای سری RTX 30 هستند؛ از RTX 3060 Max-Q تا RTX 3080. در GPUهای کمپانی AMD، سری Radeon RX 5000M وجود دارد که شامل دو کارت گرافیک RX 5500M برای سیستمهای مقرون به صرفه و RX 5600M و RX 5700M برای عملکردهای بهتر میباشد. G-Sync کمپانی Nvidia و FreeSync کمپانی AMD: برخی نوت بوک های مخصوص بازی، به ویژه انواع رده بالای آن ها، از تکنولوژی هایی پشتیبانی میکنند که صفحه نمایش را با کارت گرافیک همگام سازی میکند و Screen Tearing را که در اثر تفاوت فریم ریت و رفرش ریت به وجود میآید (یعنی سرعت پردازش هر فریم، از سرعت نمایش آن بیشتر است) از بین میبرد.

رم یک حافظه موقتی است و با هربار راه اندازی سیستم، تمامی اطلاعات حذف و اطلاعات جدید ذخیره سازی میشود. حافظه RAM در کامپیوتر اطلاعات را به صورت موقت ذخیره می کند، به عبارتی اطلاعات را برای CPU نگهداری میکنند و به سیستم اجازه میدهد که با سرعت بالا به داده ها دسترسی داشته باشد در نتیجه باعث بهبود کارایی سیستم میشود. بیشتر لپ تاپ های موجود در بازار، یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080p و 60 هرتز دارند و برای بسیاری از گیمرها مناسب است. ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ نیز از بهترین برند های معتبر و موجود در بازار می باشند، با ما همراه باشید. رزولوشن: عبارتی برای تعیین تعداد پیکسل های موجود در تصویر است. وزن دستگاه ۲.۳کیلوگرم می باشد که برای یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده چندان زیاد نیست و نسبت به نسل قبلی کاهش ۱۰۰ گرمی داشته است. اما نه به اندازه دستگاه های فوق قابل حمل بدون GPU گسسته. از همین رو باید روی صفحه نمایشهایی با پنل TFT تمرکز کنید که سرعت بهتری نسبت به نوع IPS دارند؛ اما در مقابل کیفیت آنها کمتر است. اگر بودجه محدودی دارید بهتر است تمرکز اصلی خود را روی کارت گرافیک بگذارید و به پردازنده intel core i5 راضی باشید؛ اما اگر هزینه چندان برایتان اهمیتی ندارد پردازنده intel core i9 یا i7 را انتخاب کنید.

یک کارت گرافیک GTX 1660 Ti قدرت نسبتا بیشتری به شما خواهد داد ولی به طور کلی پردازنده قابل توجهی است و ارزش سرمایه گذاری دارد. لپ تاپهای مقرون به صرفه: اگر برای بازی کردن به تنظیمات بسیار پیشرفته نیاز ندارید، میتوانید از مدل های GTX 1650 یا RX 5500Mاستفاده کنید که اگرچه سطح متوسطی دارند، اما برای اکثر بازی ها مناسب میباشند. توجه داشته باشید که کارت گرافیک بهکاررفته در این دستگاه، قدرت بسیار پایینی داشته و صرفا میتواند بازیهای سبک را اجرا کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مشخصات لپ تاپ خوب را بخوانید. زمانی که یک لپ تاپ مخصوص بازی را خریداری میکنید صرفا به مشخصات فنی آن توجه نمیکنید، بلکه تمامی قسمتهای آن برای شما مهم است. در انتخاب سی پی یو های AMD نیز در حال حاضر نسل Ryzen بهترین انتخاب برای لپ تاپ های گیمینگ می باشد. این کار به لپ تاپ اجازه می دهد به عنوان تبلت استفاده شود. البته یافتن این چنین لپ تاپی کار دشواری است. اما اگر برای مثال قصد دارید با لپتاپ فیلم تماشا کنید، کار طراحی گرافیک انجام دهید یا تجربه بازی ویدیویی داشته باشید، بهتر است به سراغ لپتاپهایی با صفحه نمایشهای Full HD با رزولوشن 1920×1080 و حتی بالاتر باشید.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان