بیوگرافی رنزو پیانو به همراه معرفی و بررسی آثار معماری رنزو پیانو

همه ی این عوامل دست به هم داد و باعث شد که پیانو بتواند تلفیقی واقعی از هنر، معماری و ( ایتالیا ) مهندسی را بدست آورد. بدون شک معماری داخلی ساختمان بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار بوده و هم چنین می تواند زیبایی فضای داخلی با استفاده از ایده های دکوراسیون داخلی را چندین برابر کند. فرم نهایی نیز در تونل های باد آزمایش شده تا بتواند در برابر شرایط محیطی منطقه از جمله بادها و تند بادهای قوی سازگاری لازم را به دست آورد. این خانه ها دوستدار محیط زیست هستند و نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی ایفا می کنند. این ساختمان مکانی خواهد بود که نور طبیعی و تنوع دائمی آن تفسیر کارهای به نمایش گذاشته شده را همراهی خواهد کرد. هدف پیانو بود برای ایجاد یک حس شفافیت و ارتباط بین ساختمان و پارک را از طریق انتخاب دقیق مواد و آرایش متفکر از فضا است. شیشه ای گسترده است که در دیواره های خارجی استفاده می شود، اجازه به بازدیدکنندگان از طریق موزه به فضای سبز اطراف این پارک می باشد.

این شبکه در اطراف تراکم کمتری دارد و با نزدیک شدن به مرکز، حجم ها فشرده تر می شود. شبکه ای تنیده با بافتی ظریف، پوسته خارجی ساختمان ها را تشکیل می دهد و با ارتعاش هایی متغیر که در قسمت های مختلف متفاوت است، پوسته خارجی ساختمان را پویاتر می کند. پنجره های با فاصله، کرکره ها و دالان ها در خانه های کولونیال بارز و برجسته هستند. این نورگیرها همچون نور خورشید جنگل های استوایی می باشند و برای کاهش انرژی مورد نیاز برای نور مصنوعی استفاده می شود. حرکت های موجی شدید روی مسیر خطی بام بر گنبد افلاک نما آکادمی، جنگل و نمایشگاه وآکواریوم، که منعکس توپوگرافی تعیین ساختمان و فراخوانی وابستگی متقابل سیستم های بیولوژیکی و زمین است. در میان معماران، فراوانند کسانی که عمر حرفه ای شان را در تلاش برای رسیدن به افق های جدید سپری کرده اند و همین افراد اند که، نقاط عطف معماری جهان را رقم زده اند. در این مطلب سعی بر آن شده است، تمامی نکات لازم در معماری مورد بحث قرار گیرد. این خانه ها دارای پلان باز هستند و فضای آن ها دلباز است. این ساختمان دفتر کاری است که به تلاش برای سازگاری با محیط محدود ایجاد شده توسط شهرمدرن پافشاری می کند یا به عبارت دیگر محل کاری که درهمه زمان ها از طریق افزایش ابعاد محیط طبیعی اطراف می تواند توسعه یابد.

در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد بررسی قرار گرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت داده سایت dr-architecture می شود. تصور کنید در حال قدم زدن در حومه شهرهای فرانسه هستید. آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. اگر خانه ای فریبنده و با هویت می خواهید، سبک کرفتسمن (Craftsman) بهترین گزینه برای شما می باشد. شکل گیری هویت فضای نمایشگاهی با جریانی از نور اشباع شده میسر میشود که سازه برگی شکل معلق از سقف، آن را به داخل هدایت و روی دیوارهای سفید رنگ فضای داخلی باز می تاباند. بین آن چه که خوب به نظر می رسد و آن چه که برای خانواده شما کارآمد است باید تعادل برقرار شود. رعایت اصولی که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، باید مورد توجه قرار گیرند. معجزه این بستر استثنایی درست در میان نیشکرها و بوته های گل دار رخ می دهد، بستری که می تواند نشان دهنده حضور گلخانه های قدیمی در مناطق مزروعی ساحل لیگوریان باشداما اکنون به فضایی توام با سادگی تبدیل شده است. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده معماری پلی تکنیک میلان، مدتی با پدرش، سپس با چند تن از معماران نامی آن عصر همکاری کرد و همواره، برونلسکی را به عنوان الگویی آرمانی ستایش و تحسین می کرد.

این سبک از معماری نیز مانند سایر سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و مورد پسند واقع می شود. گل های بامبو و سایر گونه های گیاهی قسمت هایی از ساختمان را از دید مخفی می کند منظری غیر عادی و استثنایی برای این منطقه کوهستانی ایجاد می کند. در طراحی سقف این ساختمان یک صفحه برگی شکل بتن مسلح با سطحی سفید از تیرآهنی مشبک آویزان شده، که در طول فضاهای داخلی، راهروها و فضای باز خارج امتداد یافته است و جریان دائمی فضا را سازماندهی می کند و هر قسمتی از سیرکلاسیون را که در طول نمایشگاه امتداد می یابد، همراهی می کند. این تپه ها، که از ویژگی های دامنه در بیش از ۶۰ درجه، هوای سرد را به درون مرکز ساختمان، و خروج از اطراف فضاهای نمایشگاهی. از آن پس، پیانو در راستای همین تلاش، فرصت طراحی پروژه هایی با عملکرد ها، بسترها و مقیاس های مختلف را به دست آورد و پیشرفتی مداوم و بی وقفه را به نمایش گذاشت. نام تمام بخش های ترسیم شده باید نوشته شود و اندازه آن ها به تناسب مقیاس مشخص و نوشته شود. شاید به همین دلیل نام شرکت او کارگاه ساختمانی رنزو پیانو است. فرم سازه ای منتخب رنزو پیانو به خوبی قادر است با الگوها و شکل های تکیه گاها بادبندها وعناصر سازه ای تلفیق شود.

استراتژیک قرار داده شده نورگیرهای به طور خودکار باز و بسته مشوند و اجازه ورود گرما و نور را به درونگنبد می دهند. اکثر آمریکایی ها طرفدار این سبک معماری هستند و سعی می کنند خانه های خود را با پیروی از آن بسازند. درب و پنجره های شیشه ای نور خورشید را به بهترین شکل از خود عبور داده و فضای خانه بسیار روشن و دلباز به چشم می آید. که از نظر بصری چشم دارای اندازی زیبا و از نظر عملکردی با محیط طبیعی خود ترکیب شده باشد. تپه نمادین بر روی پشت بام نه تنها برای تاثیر بصری، بلکه همچنین برای حفاظت از انرژی طراحی شده بودند. یکی از جلوه های اصلی این مجموعه، قدرت اجرایی به کار رفته از نظر صنعت گری برای ساخت آنهاست که ریشه در تمدن و فرهنگ منطقه دارد. برای افزایش باز، احساس و روح ایجاد شده توسط شیشه، پیانو طراحی ستون مرکزی بسیار باریک است. بنابراین می توان نتیجه گرفت معماری کلاسیک بعد از معماری کلاسیک ایجاد شده است.

چه حسی به شما دست می دهد؟ در واقع پلان یا نقشه کشی معماری همان نقشه ای است که توسط معمار طراحی شده و در آن اطلاعات کامل و جامع در مورد ساخت سازه به تصویر کشیده شده است. تحصیلات خود را در پلی تکنیک میلان انجام داد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد. فضای خانه های روستایی به اعضای خانواده این اجازه را می دهد که از زندگی در فضایی بزرگ و دور از هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند. در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. همین موضوع،ما را به شناخت انگیزه های پیانو برای راه حل هایی برای ساخت و ساز بدون مداخله مضر در محیط طبیعی هدایت می کند. معماری واقعی این خانه ها بسیار ساده است و اتاق های ساده و بزرگ در آن دیده می شود.

این پروژه قادر است علاوه بر تفکری گم شده در زمان، برای ایجاد رابطه با محیط طبیعی اطرافش را نیز به خوبی به تصویر بکشد. اتاق ها در این سبک معماری به صورت مربعی شکل بوده و نمای کل خانه حالتی مستطیلی دارد. برای انتخاب گونه های گیاه برای سقف آکادمی، فرانک Almeda، گیاه شناس آکادمی مشغول به کار با یک تیم از معماران و کارشناسان شد. علاوه بر آن پنجره هایی که ارتفاع آن ها از سقف تا کف می باشند زیبایی چنین خانه هایی را دو برابر کرده است. تعدادی نورگیر و دریچه تنظیمی در سقف مجموعه به تاثیر همرفت حرارتی بین دو پوسته کمک می کند. با داشتن یک سبک کلی در ذهن، یک معمار می تواند یک نقشه کامل طراحی کند. همچون برونلسکی, پیانو عقیده دارد که معمار باید بر فرآیند ساخت, از مرحله طراحی تا پایان اجرا,جکمرانی کند. فرم نهایی ساختمان پس از فرمی اولیه چندین مرحله بررسی شده و تغییر یافته است. او در خانواده ای متولد شد که حرفه ی اصلی بیشترشان ساختمان سازی بود، پدر بزرگ، پدر، عموها و یک برادر او پیمانکار بودند.اصولا او هم باید همین راه را در پیش می گرفت اما علیرغم بی میلی پدرش، معماری را به عنوان حرفه ی خود انتخاب کرد، اما هرگز نتوانست از ریشه های خانوادگی خود و وابستگی به مسایل اجرایی ساختمان سازی دل بکند.

این مجموعه که با همکاری معمار جوان انگلیسی ریچارد راجرز طراحی شده بود، از آثاری است که تلاش برای نوآوریی و رسیدن به مفاهیم و تعاریف جدید در چارچوب اصول شناخته شده ی معماری را به وضوح میتوان در آن مشاهده کرد. شهرت جهانی اش را ابتدا پس از طراحی مرکز فرهنگی ژورژ پومپیدو در پاریس به دست اورد. سازماندهی کلی مجموعه بر تجارب مختلف معمار از فضاهای فرهنگی و الگوهای رفتاری این منطقه در برابر چنین فعالیت هایی معطوف است. اما مهم تر از همه، ما را به تفکر وا می داردکه راه حل ها و رویکردهای اوتا چه اندازه توانسته استفاده از مصالح طبیعی و بومی یک منطقه را به مثابهابزارهایی ارزشمند برای حفظ تعادل های فرهنگی و طبیعی منطقه پیش ببرد. همچنین این پروژه بیان کننده بینشی عمیق نسبت به توانایی های معماری معاصر و چگونگی ترکیب آن با جزئیات و ریزه کاری های تمدن و فرهنگ بومی منطقه است. وی همچنین بسیاری از هنرمندان برجسته ی سرزمین مادری اش همواره در جستجوی تحول، نواوری و ابداع بود اما در راستای این تلاش هرگز از سنت ها و فلسفه را همواره مورد توجه داشت تا » اولین منبع الهام انسان خلاق « های بومی دور نمی شد و طبیعت جایی که در سالهای اخیر توانست بهترین نمونه های معماری سبز را خلق کند که بی شک نقشی اساسی در گسترش مفهوم پایداری داشته است.

این ساختمان از میان خانه های پارکی در مرکز هوستون به طور ناگهانی سربرافراشته است. طراحی معماری داخلی و طراحی داخلی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. یکی از بارزترین مصالحی که هم در نمای ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی این خانه ها استفاده می شود انواع سنگ است. معماری روستایی به عنوان یکی از معماری های کاربردی شناخته شده است، زیرا فضای لازم برای انجام فعالیت های مختلف را در بر می گیرد. همه این ساختمان ها مشرف به حاشیه آب هستند و در امتداد یک خط منحنی با نظم هندسی خاص چیده شده اند. در ادامه به معرفی چند سبک رایج معماری و آن چه که آن ها را در زمان خود برجسته کرده است اشاره می نمائیم. همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود. برای مثال می توان به اصول نورپردازی در معماری اشاره کرد. تلاش برای یافتن مفاهیم جدید، همواره مهم ترین عامل تأثیر گذار در تعالی و تکامل هنر و تمدن بشر بوده و معماری نیز، به مثابه مهمترین تجلی هنر و تمدن بشری، از این قاعده مستثنی نبوده است. معماری پیانو در واقع گرد آوری هنر ,معماری و مهندسی در ترکیبی چشمگیر است.

به طور کلی می توان گفت نکته مهم در تفاوت آن ها میزان توجه به چزئیات می باشد. معماری داخلی به تناسب کاربرد فضا و توجه به زیبایی آن صورت گرفته و از این رو باید توجه ویژه ای به آن شود. در هنگام طراحی دیوارها نیز باید به داخلی یا خارجی بودن آن توجه کرده و ضخامت آن ها مشخص شود. سازه این ساختمان در لا یه است و خلا بین دو جداره، برای خنک کردن و تهویه فضاهای داخلی مناسب می باشد . در مقابل آن دکوراسیون داخلی به چگونگی چیدمان فضا با استفاده از المان های مختلف می پردازد. تناسب ابن دو در کنار یکدیگر می تواند فضایی زیبا در اختیار افراد قرار دهد. ویژگی های اساسی نظیر شومینه های بسیار بزرگ، حمام های لوکس و باغچه های زیبا فضایی دلچسب و زیبا ایجاد می کنند که مورد پسند تمام سلیقه ها واقع می شود. این سبک بیشتر بر روی ویژگی های جزئی که یک خانه را منحصر بفرد نشان می دهند، تاکید دارد. یکی از ویژگی های معماری مدرن پرهیز از ایجاد هرج و مرج و شلوغی است.

رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود. در این قسمت کم حجم و کم شیب با ساختمان کارگاه ساختمانی رنزو پیانو مواجه می شویم. رنزو پیانو که اکنون معماری است ۸۰ ساله است . این در حالی است که در طراح داخلی به جزئیات بیش تری پرداخته می شود. در طراحی پلان معماری رعایت تمام نقاط جغرافیایی الزامی می باشد. سادگی و بی آلایشی در این خانه ها به وضوح دیده می شود. تهویه به طور طبیعی انجام می شود. ساختمان های او ساده, معقول, سبک و طبیعی هستند. ساختمان های پیانو بر خلاف همفکران او – فاستر و راجرز- تاثیری شگرف بر تماشاگر نمی گذارد. سبک کولونیال از سال 1600 رونق گرفت و بر پایه ساخت و ساز یکپارچه و معماری متقارن می باشد. یک طرح معماری خوب ترکیبی از دو فاکتور زیبایی و عملکرد است. این حس و حال دوست داشتنی ناشی از زیبایی معماری خانه هایی است که با سبک فرانسوی ساخته شده اند. خانه ای که با این سبک معماری ساخته می شود دارای تیرهای نمایان و ظاهری تقریباً رنگ و رو رفته است.

اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت نئوکلاسیک اجرای سبک معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. خطوط منظم و طرح های پیشرفته منجر به ایجاد یک خانه مدرن می شوند. انتخاب نوع معماری ساختمان یک موضوع کاملاً شخصی است و این به صاحب خانه بستگی دارد که چه نوع سبکی را برای خانه خود بپسندد. کابین شیشه ای راه آهن دو طرفه، به آرامی از شیب تند صخره ای که از میان دریا در منطقه ولتری و آریزونا بیرون آمده، بالا رفته و تغییر ناگهانی در شیب منطقه ای با شیب کمتر را ایجاد کرده است که نواحی پرگلی را احاطه می کند. آن چه که در طراحی داخلی مورد توجه قرار می گیرد، طراحی فضا با توجه به خلقیات افراد و توجه به جنبه های زیبایی شناسی صورت می گیرد. برای مثال استاندارد پنجره در معماری به این گونه است که نباید از شیشه های رفلکس در ساخت آن ها استفاده شود. این نورپردازی در تاج پوشش شیشه ای، علاقه بصری برای بازدید کننده های زیر است. فضای داخل ساختمان نیزبا مدول ایوان های طبیعی موجود،مطابقت دارد وجریانی دائمی خلق می کند که با پوشش گیاهی پراکنده قطع می شودو فضاهای مختلف کاری را توسعه می دهد.

استعاره بلند کردن یک قطعه از این پارک و قرار دادن یک ساختمان در زیر آن می باشد. در آکادمی تفاوت بین گیاهان بر روی سقف و پوشش گیاهی اطراف آن وجود داشته باشد. شمالی بودن این قسمت ساختمان ها باعث جریان هوا از طریق کانال ها و مجرای های بین دو پوسته داخلی و خارجی ساختمان تسریع شود و در سمت دیگر، سطح شیب دار سقف قرار گرفته که فضای داخلی ساختمان ها را تعریف می کند. اگر چه آثار او جدیدترین تکنولوژی زمان را در خود دارد, ریشه های آن به وضوح به فلسفه و فرهنگ کلاسیک ایتالیا باز می گردد. رنزو پیانو در سال ۱۳۹۷ در جنوب ایتالیا، در خانواده ای معمار به دنیا آمد. صنعت و مهارت هایی که به شکل شیوه های ساخت ممکن در این منطقه تبلور یافته است. به دلیل استفاده از متریال های چوبی در ساخت خانه های کرفتسمن، آن ها ساده، طبیعی و روشن هستند. مسلماً از معماری خانه ها در مسیر لذت خواهید برد.

علاوه بر این, وی عمیقا مباحث مربوط به سکونت گاه و معماری پایدار را در دنیای امروز, که دائما در حال تغییر است, مد نظر دارد. ثوابت کارهای پیانو, اصول ازلی معماری از قبیل : توجه به طبیعت (به مثابه محیط طبیعی که پروژه در آن قرار می گیرد, الهام از فرم های طبیعت, به کاربردن عناصر طبیعی نظیر گیاهان, آب و نور و استفاده از مصالح طبیعی نظیر چوب و سنگ), توجه به سایت و کشف اصل استقراری نهفته در خصوصیات سایت, مورفولوژی زمین, رابطه انسان با معماری و غیره است. این ساختمان با تعریف سقف های سینوسی مناسب ترین شرایط نورپردازی را برای دیدن کارهای به نمایش گذاشته شده به وجود می آورد. سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن زیبایی خانه های مدرن را برجسته نموده است. همین شبکه در پوسته داخلی ساختمان علاوه بر ایجاد سایه بان و کرکره در برابر نور خورشید، کنترل میزان شفافیت فضاهای داخلی را نیز میسر می کند.

افلاکنماموریسون همراه با هشت بخش تحقیقات علمی و بیش از ۲۰ میلیون نمونه علمی می باشد. اهمیت طراحی معماری خانه از آن جهت که باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می شود، قابل توجه می باشد. زیر سقف شیب دار چوبی و شیشه ای نیز جوی با خلاقیت زیاد ایجاد شده است که در آن نور به آرامی فیلتر شده و با سیستم کرکره های تنظیمی نصب شده در سقف کنترل می شود. عمق با شش اینچ از خاک، سقف، عایق بسیار عالی، نگه داشتن درجه حرارت داخلی در حدود ۱۰ درجه خنک تر از سقف استاندارد و کاهش صدای فرکانس کم تا ۴۰ دسی بل است. از فاصله دور و از میان صنوبر های احاطه کننده ساحل، در نگاهی اجمالی، دهکده را به خوبی میتوان دید. نرده های دست ساز، تیرهای سقفی نمایان و المان های چوبی پر زرق و برق حسی از گرما و صمیمیت به فضای چنین خانه ای می بخشند و محیطی دنج و آرام برای ساکنین فراهم می نمایند. همیشه در مورد خانه های سنتی حسی نوستالژیک وجود دارد و خانه های کولونیال از جمله خانه هایی هستند که با نمای کلاسیک خود زیبایی را به تصویر می کشند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان