تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن و تفاوت آن با معماری پست مدرن استوارسازان | dr-architecture

ما همچنین معتقدیم بخش سوم و مغفول مانده‌ی معماری، کسب و کار است. یک کسب و کار معماری با مفاهمی چون مدیریت، استراتژی، بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت مالی سر و کار دارد که در انتهای مقاله ترتیب مطالعه‌ی موضوعات مرتبط با این زمینه را درج کرده‌ایم. معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم. ساختار های مستطیل شکل و شکلی ساده از ویژگی هایی می‌باشد که با مشاهده بناهایی با این خصوصیت میتوانیم تشخیص دهیم که در آن بنا، از معماری مدرن استفاده شده است. منظور از کارایی این می‌باشد که هدف از ساخت سازه و طراحی آن چه می‌باشد و مواردی که نیاز است این سازه در بر داشته باشد را برای آن طراحی و در نقشه و ساخت آن گنجاند.

  • رابطه کاری خوب بین این دو حرفه، کار ساخت و ساز را مؤثرتر و موفق تر خواهد کرد.
  • حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود.
  • در معماری همیشه معرفت و عمل به هم پیوسته است و سیر از معرفت به عمل و اجرا معماری را پدید می آورد دیگر اینکه اثر معماری همواره در پیوند با محیط مطرح است و بدون ارتباط با محیط و بافت اطرافش شکل نمی گیرد و تعریف نمی شود .
پس از مجله خبری معماری طرح نهایی از ساختمان، مهندس معمار به تهیه‌ی پیش نویس قرارداد می‌پردازد؛ پس از توافق بر روی پیش‌نویس، قرارداد نهایی برای طراحی و اجرای پروژه بین مشتری – یا کارفرما – و مهندس معمار امضا می‌گردد. با عقد قرارداد رسمی، مراحل اجرای پروژه توسط مهندس معمار شروع می‌شود. در معماری سنتی ایرانی، به عوامل طبیعی توجه زیادی می شده است به طوری که این موارد در تمامی کاربری فضا و محیط داخلی رعایت می شده است.

پروژه‌های فینالیست پنجمین دوره جایزه شایستگی معمار ایرانی (۱۴۰۱)

در نهایت لازم به ذکر است بازار کار فارغ التحصیلان این رشته در داخل و خارج از کشور تاحد زیادی مشابه هم می باشد و قبل از ورود به دانشگاه تصمیم به آشنایی با رشته مهندسی معماریجزو یکی از معقول‌ترین تصمیمات است. لازم به ذکر است که دروس‌ هنری‌ اهمیت‌ بیشتری‌ دارند و دروس‌ علمی‌ و فنی‌ در راستای‌ این دروس‌ هستند. مثلا معمار در طراحی‌ خانه‌ باید فضای‌ آرامش‌بخشی‌ را ایجاد کند تا باعث‌ اضطراب‌، خستگی‌ و دلتنگی‌ نگردد. کاری‌ که‌ بیش‌ از رعایت‌ اصول‌ فیزیکی‌ مثل‌ نور و صوت‌، نیاز به‌ آشنایی‌ با اصول‌ زیبایی‌شناسی‌ دارد.

http://e-games.ir

عمدهٔ محورهای انتقاد از عمل‌کرد گراها آثار مخرب روان‌شناختی – و جامعه‌شناختی وقتی که بحث شهرسازی پیش می‌آید- و زیبایی‌شناسی ضعیف این نوع معماری است. در حدود آغاز قرن بیستم، نارضایتی عمومی از تأکید بر معماری احیاگر و جزئیات بسیار، باعث ایجاد بسیاری از خطوط فکری جدید شد که به عنوان پیشروهای معماری مدرن شناخته می‌شوند. انجمن معماری و هنر آلمان به نام Deutscher Werkbund که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد، یکی از پیشروهای تأثیر گذار بر معماری نوین می‌باشد که با هدف ساخت اشیای با کیفیت تر ماشین‌ساز تأسیس شد. ظهور حرفه «طراحی صنعتی» معمولاً از اینجا در نظر گرفته می‌شود. معماران به سوی جایگزینی برای طراحی داخلی از طریق ساخت شاهکارهایی با ساخت و ساز مصالح معماری مدرن بودند که هم عملکردی و هم چشم‌نواز باشند. معماری سنتی که در گذشته در ایران استفاده می شده است، به نوعی نشانگر فرهنگ جامعه ی حاکم بر آن زمان است.

تفاوت های عمران و معماری در …

از مشکلات اصلی سبک معماری ‌مدرن می‌توان به عدم تمرکز روی انعطاف کافی و یا فرم‌های کاربردی مختلف در بناهای ساخته شده می‌باشد. دیگر معماران پیرو سبک معماری مدرن تا حد زیادی تحت تاثیر لویی سالیوان قرار گرفته‌اند. این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. آموزش آمادگی آزمون طراحی نظام مهندسی معماری (بخش تئوری) – کلیک کنید. مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، با اخذ مجوز قطعی به شماره ۲۲/۶۰۷۴ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با مدیریت میثم شکری ساز آغاز کرد. مأموریت اصلی این مؤسسه، برگزاری دوره های تخصصی و حرفه ای درحوزه مدیریت است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان