تفاوت معماری با ساختمان سازی: تجربه ای از یک معمار موفق آلومینیوم شیشه تهران | dr-architecture

خواهشمند است از هرگونه تماس حضوری، تلفنی و یا از طریق پست با دفتر مجله جهت پیگیری در این زمینه خودداری نمایید و تنها از طریق ایمیل اقدام نمایید. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید. ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. تیم ما متشکل از مهندسین با تجربه در زمینه طراحی معماری و اجرای ساختمان های لوکس و سایت های بزرگ صنعتی و رفاهی می باشد. خدمات ما در طراحی، اجرا، بازسازی و دکوراسیون ساختمان های لوکس می باشد.

فازهای مختلف در طراحي معماري

مجله خبری معماری فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است. گیاهان در طراحی داخلی، گیاهان نقش مهمی در طراحی داخلی و طراحی معماری دارند و عنصری هستند که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می شوند. گیاهان باعث رنگ بخشیدن به یک محیط می شوند و سادگی و یکنواختی را از بین می برند.

ضوابط طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی

نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد. تفاوتی بنیادین را در ساخت جرزهای باربر به وسیلهٔ روی هم قرار دادن بلوک‌ها (سنگی، خاکی یا مصالح دیگر) و استفاده از قاب‌ها یا اسکلت‌هایی که با عناصر غیر باربر پوشیده می‌شود می‌توان مشاهده کرد. در معماری ژاپنی، معماری چینی و معماری عشایری روش دوم بیش‌تر مشاهده می‌شود. بناها باید قابلیت عمر طولانی (چندین قرن در برخی موارد) را داشته باشند. به عنوان مثال بناهای موقتی و قابل جابجایی در بسیاری از موارد، معماری خوب به‌شمار می‌روند.

http://e-games.ir

ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… لطفاً جهت اطلاع از خدمات این بخش از صفحه برندینگ ساختمانبازدید فرمایید. [نیازمند یادکرد]کنفرانس بین‌المللی معماری پایدار (فرهنگ، تاریخ، هویت و میراث)[۳] و مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی[نیازمند منبع] بوده‌است. این روش در سازه‌های طبیعی به وفور مشاهده می‌شود و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بسیاری از پرندگان ترجیح می‌دهند لانه‌های خود را بر روی شاخه‌های نرم و نازک درختان ایجاد کنند، چرا که هر چه شاخه‌ها از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشند؛ احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر خواهد بود. چنین رویه‌ای سبب می‌شود که ساختار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد.

هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. شهر نئوم عربستان در شمال غربی عربستان سعودی، استان تبوک قرار دارد. هدف آن برخورداری از فناوری های هوشمند و همچنین یک مقصد گردشگری برای تمام مردم جهان است.در نوامبر 2020، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با ولیعهد، محمد بن سلمان، به عربستان سعودی سفر کرد. محل برگزاری قرار ملاقات مخفی در شهر نئوم عربستان قرار داشت، که یک ابر شهر آینده نگرانه است که تحت نظارت مستقیم شاهزاده ساخته می شود. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود. این بنا از یک قاب فولادی ساخته شده است و ساخت آن یک سال به طول می انجامد.

  • فضای کار مناسب برای صندوق‌دار و تجهیزات نظارتی کارکنان فراهم گردد.
  • این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد.
  • معماری روستایی به عنوان یکی از معماری های کاربردی شناخته شده است.
  • ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان