تمام زمین‌های دولتی در اردبیل سند تک‌برگ می‌گیرند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اخذ سند تک برگی برای زمین‌های دولتی آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۲ درصد این زمین‌ها سند تک برگی خود را دریافت کردند.

حیدری در مورد فعالیت‌های حوزه معاونت شهرسازی و معماری نیز خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده پنج به تعداد ۷۱ جلسه در سال گذشته انجام شده و ۹۳۰ پرونده در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی به تشکیل کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج با بررسی یک‌هزار و ۷۰ پرونده و تشکیل کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با بررسی ۱۵۳ پرونده اشاره کرد و گفت: در کمیته کارشناسی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی نیز ۱۴۴ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح حفاظت و احیای محدوده تاریخی، فرهنگی اردبیل نیز در مرحله مطالعات وضع موجود بوده و با پیشرفت ۴۰ درصد در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5755801/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%AF

حیدری اضافه کرد: بازدید و نظارت در این راستا به تعداد ۲۰۰ مورد انجام شده تا این طرح‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی به سازماندهی اطلاعات حقوقی و اخذ اسناد اراضی ملی در داخل حریم اشاره کرد و ادامه داد: این فعالیت‌ها به همت معاونت املاک و حقوقی به انجام رسیده است.

وی در مورد بازنگری طرح جامع در شهرهای مختلف نیز بیان کرد: بازنگری طرح جامع پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز به انجام رسیده و طرح جامع ناحیه مشگین‌شهر نیز در مرحله اتمام مطالعات است.

حیدری تحویل اراضی ملی از منابع طبیعی را در قالب جهش تولید مسکن یادآور شد و تصریح کرد: با هدف شناسایی منابع جدید ۲۰۰ هکتار تحویل اراضی ملی به انجام رسیده است.

وی به پالایش اطلاعات موجودی اراضی و ثبت اطلاعات املاک و مستغلات در سامانه «سادا» اشاره کرد و گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن این ثبت اطلاعات انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ساماندهی عرصه مسکن مهر به تعداد ۵۰۰ قرارداد و واگذاری اراضی مسکونی در راستای تکالیف قانونی به تعداد ۵۰۰ واحد اشاره کرد و افزود: واگذاری اراضی غیرمسکونی به میزان هفت هکتار و ۴۰ قطعه انجام شده و ۲۰ هزار متر مربع واگذاری اراضی در راستای توافقات را شاهد بودیم.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان