توجه جدی مدیریت شهری به معماری ایرانی ـ اسلامی | رییس شورای

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهر، اظهارداشت: 30 مرداد به عنوان روز مسجد نام گذاری شده است و مسجد در تمام ادیان به عنوان سجده گاه نامیده شده و در مکتب ما مسجد جایگاهی دارای احترام است.

چمران در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه ها بیش از پیش و بهتر از گذشته دنبال شود تا بتوانیم در صنایع دفاعی نسبت به سایر کشورها پیشتاز باشیم.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: رییس شورای شهر تهران – معماری – شورای شهر تهران – رییس شورای شهر – معماری ایرانی – اسلامی – به هم ریختگی – مدیریت شهری – مسجد – شهر تهران – شورای شهر – مساجد – ایران – معماری اسلامی – افتخار – ایرانی – مدیریت – تهران – محلات – شورای – دوره پهلوی – نام گذاری – محور – شهری – رییس – برخوردار – ساخت – در ایران – پایداری – شهرسازی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64757024/%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%80-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

وی با تأکید بر اینکه مساجد در کشور ما از لحاظ ساخت و قدمت مورد افتخار است، یادآور شد: پایداری در معماری اسلامی از افتخارات به شمار می رود؛ هرچند برخی مساجد از اصول مسجدسازی در ساخت برخوردار نیستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جهش صنایع دفاعی در کشور تصریح کرد: زمانی حتی سیم خاردار نیز به ما نمی فروختند و در تنگنا بودیم اما امروز به جایی رسیدیم که مقابل تجاوزات آمریکا بایستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کمیته نمای شهرداری نیز تلاش می کند به سمت معماری-ایرانی اسلامی برود و برای مساجد، نیز نهادهای مربوطه باید به این سمت حرکت کنند.

چمران با اعلام اینکه معماری ما در ایران در دوره پهلوی دچار به هم ریختگی شد، گفت: این به هم ریختگی پس از انقلاب نیز ادامه یافت اما اینگونه نبود که این موضوع پس از انقلاب ایجاد شود و تلاش زیادی شده که به معماری ایرانی بازگردیم.

رییس شورای شهر تهران افزود: مسجد در معماری و شهرسازی اسلامی جایگاه خاصی دارد.

مساجد محور زندگی در محلات بوده اند و شهر بر محوریت محلات شکل می گرفته و باعث آبادانی آن شهر می شده است.

رییس شورای شهر تهران از توجه جدی مدیریت شهری به معماری ایرانی ـ اسلامی خبر داد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان