خرید مینی چیلر 1 انتخاب مدرن و باصرفه کرج بوران-بتا تهویه

اواپراتور مینی چیلر معمولا از دو نوع پوسته لوله یا صفحه ای بوده و وظیفه آن کاهش دمای آب به میزان مورد نظر است. در نوع صفحه ای، به وسیله تعداد زیادی صفحات فلزی نازک موجب انتقال حرارت بین سیال سرد و گرم می شوند. یعنی آب و ماده مبرد یکی در میان بین صفحات فلزی جریان یافته و انتقال گرما می کنند. کندانسور هوایی در مینی چیلرها از تعدادی کویل مسی همراه با فین‌های عموماً آلومینیومی تشکیل شده است که توسط فن‌های آکسیال بزرگ، این عملیات خنک کنندگی انجام می پذیرد.

به همین دلیل فواید خرید مینی چیلر با محدودیت های همراه است که نباید این محدودیت ها را نادیده گرفت. خرید دستگاه مینی چیلر معمولا برای پروژه های با بار برودتی کم انجام می شود و مینی چیلرها در پروژه های نامبرده، انرژی برق و گاز را تأمین کرده و موجب تهویه هوا خواهند شد. مینی چیلر هوایی، به چیلری گفته می شود که مبدل داخل کندانسور آن به وسیله‌ی هوا خنک می‌شود. این عمل به کمک تعدادی فن که هوا را از روی کویل‌های کندانسور عبور می‌دهد انجام می‌گیرد و باعث خنک شدن مبرد می‌شود. چیلر هوایی محدودیت چیلر آبی را ندارد و چون انتخاب کندانسور هوایی بستگی به اختلاف دمای خشک و دمای تقطیر مبرد دارد، بنابراین در هر جایی می‌توان از کندانسور هوایی استفاده نمود.

اجزای دستگاه مینی چیلر

معمولا ظرفیت مینی چیلرها بین 2 تا 20 تن تبرید (ظرفیت چیلرها بین 20 تا 1000 تن تبرید است) و یا 7 الی 70 کیلووات است. ابتدا مقایسه را در حالت تابستانی یا سرمایش انجام می‌دهیم، در سیستم VRF چون انتقال گرما یا کاهش دما بطورمستقیم از طریق گازمبرد به محیط انجام می‌شود پرت انرژی نسبت به مینی چیلر و فن کوئل کمتر می باشد. در مینی چیلر چون کاهش دما در محیط از طریق آب سرد انجام می شود و در اصل مقداری پرت انرژی خواهد داشت البته مقدار آن به کیفیت عایق بندی به شدت وابسته است. یکی از مهم ترین سوالات ایجاد شده برای خریداران و کاربران مینی چیلر، عملکرد آن در مقایسه با داکت اسپلیت است. اصلی ترین مشکلات داکت اسپلیت ها موضوع نشتی لوله‌ها در بحث سرمایش،کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نامناسب است؛ در صورت یافتن قطعات یدکی هم هزینه آن بالا بوده و هم تعویض آن با دردسر زیادی همراه است.

قیمت به روز هواساز فول فرش در بازار

شرکت آسا تهویه سپند با سابقه 13 سال، یکی از فروشگاه های معتبر فروش فن کویل، هواساز و چیلر در ایران میباشد. این کویل از تعداد لوله مسی تشکیل شده که اطراف آنها به فین های آلومینیومی یا مسی متصل است (فین ها یا پره ها سطوحی هستند که باعث افزایش سطح انتقال حرارت و در نتیجه بهبود انتقال حرارت می‌شوند). قرار گرفتن فین ها در اطراف لوله ها باعث می‌شود که این کویل ها قابلیت انتقال حرارت مناسبی در ابعاد کوچک داشته باشند.

مینی چیلر هم که در فضای آزاد نصب می شود و کمپرسور اسکرال آن بسیار کم صدا است. مینی چیلر یک دستگاه آب سردکن صنعتی کوجک هوایی مداربسسته (کندانسور هوا خنک ) برای تامین بار سرمایی ساختمان و کاربردهای صنعتی در ظرفیت های کوچک می باشد . قابلیت لوله کشی برای فواصل طولانی در آن وجود دارد و به راحتی می توان آن را در مکانی دور از دید (مانند پشت بام) نصب نمود و با لوله کشی ساده آب آن را به فن کویل های مستقر در ساختمان چیلر بتا تهویه نصب نمود.

سپس مواردی مانند میزان مصرف انرژی، ویژگی ها، برند و مزایای مینی چیلر مد نظر، باید مورد بررسی قرار گیرد. بله مناسب ترین سیستم برای این متراژ مینی چیلر به همراه فن کویل ها (جهت سرمایش) و یک پکیج گازسوز زمینی به همراه همان فن کویل ها (جهت گرمایش) است. با توجه به اینکه ویلای شما در منطقه با آب و هوای با رطوبت بالا قرار دارد، رطوبت اضافی هوا در فصل گرم، توسط کویل سرد فن کویل ها گرفته می شود و هوای خنک با رطوبت کاهش یافته در ساختمان توزیع می شود. چون فن کویل های متصل به پکیج و مینی چیلر هم عمل گرمایش را انجام می دهند و هم سرمایش. بله با نصب تجهیزات خاص، مینی چیلر می تواند به جای سرد کردن آب، آب را در زمستان گرم کند و به فن کویل ها بفرستد ولی این کار در کشور ما توجیه اقتصادی ندارد.

در واقع مینی چیلرها نسبت به سایر سیستم‌های سرمایشی انبساط مستقیم بیشتر دوست‌دار محیط زیست هستند. اکسپنشن ولو (شیر انبساط) در مینی چیلرها می‌تواند از نوع ترموستاتیک یا الکترونیکی باشد. بسته به ظرفیت و شرایط پروژه می‌توان از یکی از این انواع در ساخت مینی چیلر بهره برد.

به دليل ابعاد کوچک، ميني چيلر فضاي کم‌تري اشغال مي‌کند و انعطاف پذيري آن به گونه‌اي است که مي‌توان در کاربردهاي گوناگون استفاده نمود. موارد بالا نشان دهنده ی این است که میزان مصرف برق دستگاه فقط متاثر خود دستگاه نیست و عوامل خارجه بسیاری نیز بر این موضوع دلالت دارند. مزیت استفاده از اواپراتور‌های صفحه‌ای سبب شده تا دستگاه ابعاد کوچک‌تر، راندمان بالاتر و وزن سبک‌تر پیدا کند با این حال حساس به سرما و یخ زدگی هستند. کمپرسور قلب یک سیستم تبرید تراکمی است که با ایجاد اختلاف فشار موجب گردش ماده‌ی مبرد در سیستم می‌شود. اول این که علاوه بر هدر رفتن ماده سرمازای R-22 ، این مایع مبرد نباید در جو محیط رها شود، چونکه به نوعی تخریب کننده‌ی محیط زیست می‌باشد.

  • لازم به ذکر است کلیه مینی چیلر های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیف‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌ها لحاظ گردیده است.
  • کمپرسور یا متراکم کننده، یک دستگاه مکانیکی است که برای فشرده کردن گاز یا مایعات استفاده می شود.
  • گاهی نیز در ظرفیت‌های پایین برودتی نیاز است که مینی چیلر با برق تک فاز کار کند.
  • از دستگاه های مینی چیلر برای مصارف صنعتی کوچک، که نیاز به چیلر صنعتی بزرگ نیست استفاده می شود.
  • مایع داخل کویل لوله مسی را که به حالت جوش درآمده و بخار می‌شود، کویل تبخیر کننده یا اواپراتور می‌نامند.

کندانسور آب خنک نیاز به برج خنک کن دارد و معمولا از دو نوع پوسته لوله ای می باشد. دماتجهیز با نگاهی به آینده، مسیر موفقیت برند خود را به عنوان اولین استارتاپ عرضه و فروش تجهیزات تأسیسات ساختمان با راه‌اندازی جامع‌ترین وب سایت فروش تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و … در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع مینی چیلر، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

انواع مینی چیلرهای تراکمی بر اساس نوع خنک شدن ماده مبرد، آب خنک و هوا خنک می باشد. جهت آشنایی بیشتر با انواع مینی چیلر می توانید به نوشته مربوط به چیلرها مراجعه کنید. دستگاه مینی چیلر با سرد کردن آب و پمپاژ آن به فن کویل های مستقر در داخل ساختمان، سرمایش هوای داخل ساختمان را انجام می دهد. مینی چیلر شامل یک دستگاه بیرونی است که داخل آن تجهیزاتی وجود دارد که توانایی سرد کردن آب تا حدود ۱۰ درجه و ایجاد گردش آن در مسیر لوله‌کشی و فن کوئل ها را دارد و فن کوئل ها وظیفه انتقال سرما یا گرمای آب در حال گردش خود را به محیط دارند و با این کار محیط را سرد یا گرم می‌کنند . VRF شامل یک دستگاه بیرونی دارد که امکان اتصال تعداد زیادی یونیت داخلی( پنل )به آن وجود دارد و بر اساس تعداد یونیت های روشن و متصل به آن دستگاه خارجی برق مصرف می کند و گاز مبرد را در یونیت های روشن به جریان در می آورد.

خرید مینی چیلر 1 انتخاب مدرن و باصرفه کرج بوران-بتا تهویه

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان