دود کش پشت بام تهویه نو

دود کش پشت بام تهویه نو به قطعه ی زیری و پایه ای که قرار است روی آن قرار گیرد متصل می شود.

چگونه از پایین آمدن آب در دودکش جلوگیری کنم؟

دودکش گالوانیزه دودکش آهنی که از ورق گالوانیزه درست می‌شود، یکی از قدیمی ترین نوع دودکشی هایی است که از گذشته تا به حال … مجموعه تنظیم تهویه یسنا یکی از کاملترین مجموعه های تولیدی در زمینه تهویه می باشد که پاسخگوی تمام نیاز های کارفرمایان و مشتریان عزیز می باشد. مجموعه تنظیم تهویه یسنا با هدف جلب حداکثری اعتماد و رضایت مشتریان از طریق بهبود مستمر خدمات و محصولات با در نظر داشتن استانداردهای مورد نیاز روز دنیا بر آن است تا سطح کیفی و ایمنی محصولات خود را توسعه و بهبود بخشد. کلاهک ژاپنی بر روی دیوار و همچنین نمای ساختمان قابل استفاده میباشد. همچنین از این نوع کلاهک در تخلیه ی دود سیستم شومینه نیز کاربرد دارد. لوله خرطومی نسوز برای مکش یا تخلیه هوا با دمای بالا استفاده می شود.

اگر یک وجه از وجوه پایه ی کلاهک دودکش ژاپنی با مانع مواجه باشد، پره های کلاهک پره ای بصورت سه طرفه ساخته می شود. همچنین اگر قرار باشد کلاهک پره ای بر روی مقطع چهارگوش نصب شود، لبه ی پایینی کلاهک را بدون خم می سازند ولی در عوض از داخل بر روی پایه های کلاهک، چند سانتیمتر یک نوار L شکل یا نبشی تعبیه میشود. این کار باعث میشود زمانی که پایه ی کلاهک روی مقطع چهارگوش قرار میگیرد، با گیرکردن نبشی روی سطح چهارگوش، کلاهک بام ترمز کرده و در همین وضعیت ثابت بماند. در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فقط شکل ساختاری دودکش مهم نیست ، بلکه کیفیت و دقت در ساخت آن نیز اهمیت زیادی دارد شما می توانید با خرید انواع دودکش پشت بام از شرکت تهویه نو ،خیال خود را از بابت کیفیت ساخت راحت کنید. به یاد داشته باشید که شکل استاندارد این نوع کلاهک ها به صورتی است که در آن تمام قسمت های دودکش قطر یکسانی داشته باشند. اگر بخواهیم دودکش های پشت بام را بر اساس مدل طراحیشان دسته بندی کنیم به 7 دسته مجزا خواهیم رسید که هر کدام از این دسته خود شامل مدل های مختلفی از دودکش پشت بام می باشند.

در صورت ساخت این محصول از جنس ورق روغنی یا سیاه حتماً باید بر روی سطوح داخلی و بیرونی کلاهک ژاپنی از پوشش ضدزنگ و رنگ کوره ای استفاده نمود تا در اثر سردوگرم شدنهای مداوم و نیز در برابر عوامل طبیعی دچار استهلاک زودرس نشود. کاربرد اصلی کلاهک دودکش یا پشت بام این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و همچنین از فرسایش لوله ها جلوگیری میکند. به این نکته اشاره کردیم که کلاهک دودکش نوعی پوشش محسوب می شود که روی لوله دودکش ها را می پوشاند. کاربرد اصلی کلاهک دودکش این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند. همانگونه که از نام این کلاهک دودکش مشخص است، ساختارِ این کلاهک به شکل حرفِ H می باشد.

این کلاهک در انتهای دودکش پشت بام و به عنوان محافظی استاندارد در برابر انواع آسیب‌ها و تخریب‌های مختلف، نصب کلاهک دودکش می‌شود. این محافظ یا کلاهک دودکش، از نفوذ آب باران، برف، گرد و خاک، لانه گزینی پرندگان یا گیر کردن وسایل خارجی در دودکش جلوگیری می‌کند. بر اساس نوع سوخت مصرفی، نوع کاربری بنا، گازهای سمی، انواع باد و بوران منطقه‌ای باید از نوع خاصی از کلاهک دودکش استفاده نمود. هر یک از کلاهک‌ها نیز دارای اندازه، ارتفاع، قطر و شکل گرد یا چهارگوش متفاوت بوده و جنس بدنه آن‌ها نیز از فلز گالوانیزه، آهن، استیل و بتون سیمانی خواهد بود. جهت انتخاب بهترین نوع کلاهک می‌توانید با تیم پشتیبانی شرکت صنعتی نظری تماس برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه بهره ببرید. کلاهک دودکش طرح چینی به طور معمول به صورت استوانه یا مکعبی تو خالی از جنس آهن، گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل می باشد.

اولین نکته‌ای که در هنگام نصب کلاهک H باید در نظر گرفت، این است که ساختار و زوایای باله‌های کلاهک H باید طوری طراحی و ساخته شود که از امکان نفوذ آب باران و برف به سیستم رایزر دودکش جلوگیری شود. جنس و متریالی که برای کلاهک دودکش اِچ چهارگوش بکار می‌رود از انواع ورق گالوانیزه، روغنی، سایه، رنگی و گاهی بنا بر ضرورت از ورق استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. روش دیگر نصب که که بیشتر در قطرها و ضخامت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از فلنچ در نقطه ی اتصال پایه کلاهک دودکش اچ گرد به لوله ی دودکش می باشد.

  • پیچ های نصب را در سوراخ های پیلوت قرار دهید و با پیچ گوشتی آنها را سفت کنید.
  • بمنظور انتخاب دقیق معنی و ترجمه “کلاهک دودکش” به انگلیسی حتماً ادامه مطلب را مطالعه کنید.
  • جنس این مدل از کلاهک دود کش از ورق های گالوانیزه، روغنی، سیاه و استیل می باشد.
  • این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می گردد.
انواع دیگری از کلاهم همچون کلاهک بادی، کلاهک ژاپنی و کلاهک شومینه هم گزینه های مختلفی هستند که کاربرد های مختص به خود را دارا می باشند . این کلاهک به شکل حرف لاتین اچ بوده و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از کلاهک ها مصرف انرژی را با حد خوبی کاهش می دهند و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند. ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

لازم به ذکر است که می توان این نوع دودکش را با هر جنس و قطری تولید کرد و محدودیتی در مواد اولیه آن وجود ندارد. از کلاهک دودکش پره ای گرد برای تخلیه آلاینده و دود دودکشهای موتورخانه، شومینه ها، هودهای صنعتی و فانتزی، آبگرمکن ها، بخاری های خانگی و صنعتی و مواردی از این قبیل استفاده می گردد. بام این کلاهک دودکش را می توان هم بصورت مخروطی و هم بصورت مسطح طراحی و تولید نمود. این مدل از انواع ورق از قبیل روغنی، سیاه، گالوانیزه، رنگی و حتی استیل قابل ساخت می باشد. با توجه به ساخت سفارشی آن هیچ محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی یا قطر مورد نظر کارفرما وجود ندارد و این کلاهک دودکش از هرجنس و با هر قطر و هر تعدادی قابل ساخت و تولید می باشد.

آیا درپوش دودکش آب را از بین می برد؟

پس به منظور جلوگیری از مرگ خاموش باید حتما لوله بخاری و کلاهکش به شکل H باشد. این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گِرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می‌گردد. جنس و مواد به کار رفته کلاهک H چهارگوش بیشتر از ورق‌های گالوانیزه، سیاه، روغنی، رنگی و ورق‌های استیل می‌باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان