دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

برای اخذ بهترین نتیجه از روند خدمات دیجیتال مارکتینگ خود با استفاده از بازاریابی تبلیغات اینترنتی شما نیاز به برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی با استراتژی و هدف مشخص دارید. هر کسب و کاری در هر جای دنیا، نیازی مشخص از مشتری هدف خود را برطرف می‌کند. شما به عنوان مالک کسب و کار خود، باید به صورت دقیق مشخص کنید که کسب و کارتان چه ارزشی دارد و چه نیازی از مخاطبین خود را برطرف می‌کند.

شما هیچ‌گونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید

هرچه مخاطبان هدف بیشتری از بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش می‌یابد. بازاریابی دیجیتالی می‌تواند برای هر کسب‌وکاری کار کند؛ صرف‌نظر از اینکه بیزینس B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) یا B2C‌ (کسب‌وکار به مشتری) باشید. دیجیتال مارکتینگ برای درک نیازهای مصرف‌کننده و ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. بااین‌حال، این نشان نمی‌دهد که هر کسب‌وکاری باید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال یکسان یا مشابهی داشته باشد. در ادامه بررسی می‌کنیم که برای هر کدام از کسب‌وکارها، دیجیتال مارکتینگ چگونه می‌تواند مؤثر باشد. اگر می‌خواهید به مخاطبان مسن‌تر یا مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روش‌های بازاریابی سنتی ممکن است سازنده‌تر و بهتر از روش‌های بازاریابی دیجیتال باشند.

کارکرد اصلی ایمیل مارکتینگ پرورش و حفظ سرنخ‌های فروش است؛ نه برای به دست آوردن سرنخ‌های جدید. رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری (و با لحنی بی‌طرف) به مخاطبان عرضه می‌شود؛ به صورتی که مخاطب در نگاه اول متوجه جنبۀ تبلیغاتی آن نشده و تصور می‌کند در حال مطالعه یک مطلب عادی است. البته یادگیری فتوشاپ هم در طراحی تصاویر جذاب و باکیفیت برای وبسایتتان موثر است.

گوگل اد وردز

استفاده مناسب از این مدل مارکتینگ باعث افزایش آگاهی از نام تجاری و نرخ تبدیل شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب شما می‌شود. اگر بپرسند یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؛ به جرات می‌توان از این استراتژی نام برد. به دلیل این که منجر به شناخت برند شما، در میان حجم انبوهی از برندهای رقبا خواهد شد. در این روش، با تشویق کاربران برای به اشتراک گذاشتن محتوای کمپین تبلیغاتی تان با سایر افراد در فضای دیجیتال، کاری می‎کنید که محتوای موردنظر، مانند یک ویروس پرسرعت مثل کرونا، در میان مردم پخش شود. در این نوع از تبلیغات یک شرکت یا کمپانی، هزینه‌های محتوایی که برای تبلیغ یک محصول و خدمات تولید می‌شود را پرداخت می‌کند.

  • کتاب دیوید اسکات با عنوانقوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی را می‌توان یک کتاب مرجع کلاسیک در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال دانست.
  • به عنوان مثال برخی از نکات و ترفند‌های سئو برای وب سایت‌های وردپرسی شامل تحقیق پیرامون کلمات کلیدی، تنظیم پیوندهای یکتا و نصب افزونه‌ سئوی وردپرس است.
  • پس باید روی زمان ارسال، تعداد و محتوای ایمیل خود دقتی دوچنان داشته باشید تا کاربران ایمیل شما را اسپم تلقی نکنند.
  • اینکه شما دنبال یک محصول خاص در یک فروشگاه اینترنتی می‌گردید که در آن وجود دارد اما شما نمی‌توانید به آسانی آن محصول را بیابید و وب‌سایت را ترک می‌کنید، دقیقا ضعف تجربه کاربری است.
  • اگر به دنبال یک منبع خوب و کامل برای شروع می‌گردید، حتماً به صفحه «آموزش بازاریابی محتوا» سایت ما سری بزنید.
  • اگر برای یک تجارت کوچک کار می‌کنید، احتمالاً برای شما سخت است که با مارکترهای بزرگ صنعت خود رقابت کنید.

شناخت زیر و بم شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام و یوتیوب در روزگاری که همه مردم موبایل به دست هستند و در چندین برنامه فعالیت می‌کنند، بازاریابی در این حوزه بسیار به کمک شما می‌آِید. هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزارهای مربوط به شناخت رفتار مشتریان و اندازه گیری رشد کسب و کار برای کل تیم بازاریابی کمک می کند. به عنوان مثال شما ممکن است به یک نرم افزار جامع در حوزه CRM نیاز داشته باشید و همچنین به شخصی نیاز داشته باشید تا ماهانه گزارش های حاصل از این نرم افزار را تحلیل و ارائه کند. منظور از اتوماسیون بازاریابی نرم ­افزارهایی است که با هدف اتوماتیک و خودکار کردن فعالیت های بازاریابی به وجود آمده اند. بسیاری از دپارتمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های مربوط به وب سایت خود را خودکار کنند. بازاریابی دیجیتال عمدتاً به دلیل دستیابی به مخاطبان گسترده‌ای از مردم برجسته شده است.

چرا دیجیتال مارکتینگ باید جزئی از فعالیت شرکت شما باشد ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت در این قسمت قصد داریم به معروف‌ترین، محبوب‌ترین و صد البته پر کاربردترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم. با این حساب ضرورت مقوله دیجیتال مارکتینگ و پیاده کردن آن به روش صحیح و اصولی بیش از همیشه مورد توجه صاحبان مشاغل و خدمات قرار گرفته است. و بدتر از آن ، حتی اگر تبلیغات را هم ببیند، دید خوبی به این نوع تبلیغات و برندی که بیش از حد می‌خواهد خودش را در چشم بیننده فرو کند، ندارد. در سالیان اخیر، محتواهای صوتی همچون کتاب‌های صوتی و پادکست‌های صوتی جایگاه ویژه در بین مخاطبین یافته‌اند و مخاطبان خاص خود را دارند. محتوای صوتی به دلیل اینکه چشم افراد را درگیر نمی‌کند در مکان‌هایی هم‌چون اتوموبیل، هنگام ورزش‌ کردن وغیره قابل استفاده هستند. نوشتن در ظاهر آسان به نظر می‌رسد اما نوشتن مطالبی با کیفیت که مخاطب هدف شما آن را دوست داشته باشد و تا انتها از خواندن دست نکشید، کمی دشوار به نظر می‌رسد.

اما عوامل گفته شده، همه زمانی سودمند است که اطلاعات و دانش کسب شده به شما قدرت هدف گذاری و تدوین استراتژی را با تحلیل موقعیت، تحلیل مشتری و نقشه سفر آن و تحلیل رقیب بدهد، در این راه ابزارهایی نظیر Similarweb بسیار به شما کمک می‌کنند. در ثانی باید با مبحث مربوط به بهبود نرخ تبدیل و KPI های استراتژیک با توجه به بیزنس مدل هر کسب وکار دیجیتال هم آشنا شوید. برای آشنایی کلی با دیجیتال مارکتینگ لازم است به طور اجمالی، اصول، ابزارها، کانال ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال به شکل کامل آشنا شده و نحوه استفاده کاربردی از آنها را یاد بگیرید. همچنین بحث تحلیل و ارزیابی اثربخشی فعالیت های انجام شده و تصحیح آنها نیز از دیگر موارد مهم برای فردی است که قصد تسلط اصولی بر دیجیتال مارکتینگ را دارد.

شاید در نگاه اول این دو مفهوم یکسان به نظر بیایند اما واقعیت این است که متفاوت از هم هستند. چرا که بازاریابی اینترنتی تنها با استفاده از اینترنت ممکن است؛ اما بازاریابی دیجیتال بدون وجود اینترنت نیز وجود دارد. به عنوان مثال، ارسال پیامک یکی از استراتژی‌هایی است که می‌توانید در دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید اما زیرمجموعه اینترنت مارکتینگ نیست. تبلیغات درون برنامه‌های آفلاین نیز مثال دیگری است که تفاوت این دو روش را نشان می‌دهد. گزینه ی بعدی در حوزه ی تبلیغات رشته دیجیتال مارکتینگ ارسال پیام های تبلیغاتی هدفمند از طریق ایمیل به مخاطبان می باشد. ایمیل های بازاریابی دیجیتال می تواند شامل تخفیفات، ارائه خدمات، پیشنهادات و… باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان