دیزاین خانه های ایرانی به سبک سنتی و قدیمی

استفاده از گیاهان بزرگ: همچین استفاده از سبد آویز کوچک باعث تلطیف فضا میشود. در حال حاضر این شیوه چیدمان بسیار کمرنگ شده است و اگر در خانه طاقچه نباشد می توان با گذاشتن پایه یا میزی کوچک پای دیوار یا در سه کنج دیوار چنین تزیینی را اجرا کرد. در حالی که چنین نیست! چنین طرحهایی را در معماری تلفیقی فرانسوی و ویکتوریایی میتوان پیدا کرد. نمای ساختمان های دوبلکس مستقل، معمولا وسیع و بلند است که می توان آن را با آزمایش طرح های مختلف، زیبا کرد. بهتر است بدانید نباید تمام خانه را با نمای چوب بپوشانید.

تیم طراحی و مشاوره دکوراسیون و معماری اتود همیشه آماده است که برای انتخاب یک گزینه و ایده مناسب، منطقی و اقتصادی با رعایت نکات ایمنی و ساخت صحیح، راهکارهایی را برای دیزاین و دکوراسیون بخش های مختلف ساختمان به شما ارائه دهد. مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ درب و چهارچوب، یکی از این 30 ایده بالاخره جواب میده! یکی از رایجترین درب ها، درب های شش پنلی است. این درب همچنین دارای سطحی چوبی است که به آن جلوه زیبایی داده است. نکته قابل تامل در این است که هرچه مدل درب چوبی شما خاص تر و منحصر به فردتر باشد، استفاده از آن نیز سخت تر می شود زیرا اگر در مکان مناسب و دکوراسیون مناسبی قرار نگیرد، زیبایی و جلوه اش را از دست می دهد. همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سطح چوبی این درب پنج پنلی جلوه ای خاص را به این فضا بخشیده و آن را بسیار خاص نشان می دهد. همان گونه که در تصویر بالایی مشاهده می کنید، یک پنل مربعی و دو پنل عمودی طراحی در چوبی را بسیار خاص و منحصر به فرد کرده است. در مورد این مدل درب های چوبی اولین جایی که به ذهنمان می رسد، درب کمدهای خانه است.

شما برای شروع این چیدمان نیاز به یک تخت ساده دارید. نخستین گام برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی منزل، داشتن اطلاعاتی درباره انواع سبکهای دکوراسیون داخلی منزل است. انتخابها در درب های شیشهای بسیار زیاد است. در ادامه میخواهیم انواع خانه های دوبلکس را برای شما شرح دهیم. خانه های دوبلکس مستقل برای صاحب خانه ها امتیازات بیشتری را به همراه خواهند داشت. ما در شرکت آرین پاراکس همواره در رزومه کاری خود پروژه های ویلایی بسیاری را طراحی و به اجرا رسانده ایم. درب ها بهعنوان عناصری که هر روز مورد استفاده قرار میگیرند، یک تجربه ملموس خلق کرده تاثیر مهمی بر ما و دکوراسیون میگذارند. برخی جزییات مهم مانند تناسب و ترکیب رنگ ها، اکسسوری های انتخاب شده برای تزیین هر یک از سبک های راه پله، چیدمان و ابعاد و نورپردازی و سایر جزییات مهمی را که در این مقاله و نکات بالا به آن ها اشاره شده است به دقت تماشا کنید و در نهایت به یک جمع بندی مناسب برای طراحی و تزیین پلکان برسید. و در پایان به پلان کف سازی این آپارتمان زیبا به سبک مدرن کلاسیک میرسیم که فرمی L شکل دارد.

سرویس بهداشتی این خانه کوچک طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد و در طراحی سرویس بهداشتی از کاشی و دیوار های چوبی و کفپوش چوبی استفاده شده است. درب های صاف با هستههای توخالی یا پر تولید میشوند و سطح آنها یا رنگ شده یا یک روکش چوبی در آن به کار میرود. هر چه فاصله بین فیروزهها کمتر باشد و کار نظم بیشتری داشته باشد، ارزش هنری آن بیشتر است. احتمال اینکه در خانه دارای درب هایی با چارچوبهای قوسی باشید بسیار کم است اما اگر خواستید این درب ها را تعویض کنید، درب های چهار پنلی انتخاب بسیار خوبی برای چنین چارچوبهایی خواهند بود. اگر نگران این هستید که چنین انتخابی کمی بیروح به نظر میرسد چندرنگ سبز برای زنده کردن آن اضافه کنید. متریال انتخابی شما و طراح داخلی و استفاده از آن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هزینه تمام شده طراحی داخلی است. مقدار قطعی هزینه لوازم را نمی توانم بگویم چون بسیاری از لوازم و اکسسوری ها به مرور زمان و بخشی از مبلمان چند سال قبل خریداری شده است که این مبلمان مجدد تغییر رنگ چوب و روکش داده شد. کار دیگری که شما برای اثر بخش کردن فضا میتوانید انجام دهید، استفاده از فرشهای سنتی است.

این دیوارهای ورقهای نیز همچون پارتیشنهای شیشهای جای خاصی را اِشغال نمیکنند و تنها با تعبیهی چند باکس ریلی باریک میتوان آنها را نصب کرد .شما با استفاده از این تکنیک میتوانید در مواقع نیاز در کشویی ما بین اتاق خواب و نشیمنتان را ببندید و علاوه بر تفکیک فضا به مرتب دیده شدن خانه ی خود کمک کنید. با همراهی ما در ادامه مطلب تصاویر دکوراسیون داخلی این خانه زیبا را با هم مشاهده می نماییم. جزئیات دکوراسیون رنگی غنی در مبلمان و پرده های متناسب ، احساس استحکام در یک اتاق جادار و جادار می کنند. البته از آن جایی که هزینه های نگه داری از سقف و تعمیرات آن به عهده آپارتمان است از نظر هزینه دچار مشکل نخواهید شد. سومین عامل موثر بر هزینه های یک پروژه، نوع متریال مصرفی و لوازم است.

همچنین لازم به ذکر است که در سبک دکوراسیون سنتی ایرانی، دو عنصر فرش و کرسی دقیقا نقش شومینه و آثار هنری را در فضاهای با سبک کلاسیک و سنتی غربی که مبلمان به دور شومینه و آینه چیدمان می شوند، به عنوان گردآورنده و نقطه کانونی اصلی فضا بازی می کنند. از این درب ها بیشتر در سبکهای تلفیقی و سبک کوچنشینی اسپانیایی استفاده میشود. این نوع خاص، با یک ضلع قوسی در پنل بالایی در خانه های فرانسوی و سبک تلفیقی زیاد استفاده می شود. حتما از گلدانها و درختچههای طبیعی در گوشهگوشهی خانه، کنار پنجرهها و سایر اجزای دکوراسیون بهره بگیرید تا حس آشتی با طبیعت را در سبک روستیک تقویت کند. دکوراسیون در فارسی به معنای مرتب کردن و چیدمان و آرایه گرایی می باشد.

آینه موجود در این درب ها به بزرگ تر و روشن تر شدن فضای شما کمک زیادی می کنند بنابراین برای فضاهای کوچک مفید خواهند طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه بود. این درب که شباهت زیادی با درب عکس بالا دارد، دارای شیارهایی در درون پنلها است. این به آن معنا نیست طراحی این فضا ها غیر ممکن است. ممکن است این درب ها دارای روکشهای چوبی نامتعارف و خاص باشند که قیمت آنها افزایش میدهد. با نگاه به این موضوع که تنوع رنگی به مرور زمان خسته کننده نباشد و نیز برای روشن­تر و بازتر نشان دادن فضا از رنگ­های روشن و خنثی نظیر سفید و کرم به عنوان رنگ قالب استفاده شده است و در کنار آن از رنگ­های زرد، سرمه ­ای و به میزان کم­تر قرمز برای جان بخشی به محیط بهره گرفته شده است.

این درب، در ایتالیا ساخته شده و در طراحی آن از سبک درهای آنتیک فرانسوی پیروی شده است. ولی گاهی به دلیل مقرون به صرفه نبودن سبک کلاسیک، بیشتر افراد برای کاهش بودجه رو به پیش بردن سبک مدرن میآورند که البته به کاربردیتر شدن فضا نیز کمک میکند. درب های زیبا آنقدر جذابیت به فضا اضافه میکنند که این خانه تبدیل به خانهای خاص و ویژه میشود. درب و پنجره: درب های داخل خانه از آن چیزی که فکر میکنید نقش مهمتری در طراحی داخلی بازی میکنند. مسلما سبک ها و مدل های زیادی را می توانیم در مورد درب ها، به خصوص آن هایی که در فضاهای داخلی خانه استفاده می شوند مثال بزنیم، اما آن چیزی که دپبیش تر در خانه های ایرانی استفاده شده و کاربرد دارند معمولا در دو دسته درب های چوبی مدرن و درب های چوبی کلاسیک قرار می گیرند. این درب چوبی چهار پنلی بسیار مناسب خانههایی با سبک معماری ایتالیایی است. یکی از درب هایی که باید به آن توجه جدی کرد درب ورودی و درب پارکینگ است. نورپردازی استاندارد یکی از اصول طراحی داخلی منزل مسکونی است.با رعایت اصول طراحی داخلی منزل مسکونی می توان به بهبود عملکرد فیزیکی این ساختمان ها کمک کرد.

این درب ها را میتوان در نقاط کانونی خانه و جاهای خاص، مانند جایی از خانه که در آن به نور بیشتری نیاز است، استفاده کرد. در مرحله طراحی و انتخاب درب استفاده از اهالی فن و سازندگان درب چوبی که در چیدانه حضور دارند، هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد. با چیدانه همراه باشید تا بهترین درب چوبی و اهالی فن و سازندگان درب چوبی را به شما معرفی کنیم. در صورت تمایل ایده های خود در این زمینه را برای ما ارسال نمایید. پرده ها به صورت حریر و مخملی با چین های فراوان طراحی شده اند که بافت دیوار آجدار را تکمیل می کند. مطلب پیشنهادی : درب های کشویی داخل منزل، درب های جاگیر را فراموش کن! مطلب پیشنهادی : درب کشویی چوبی، 11 مدل پر از ایده های متنوع! از شلوغ کردن فضای راه پله و ادغام ایده های گوناگون با یکدیگر خودداری کنید. همچنین برای دیزاین داخلی این راه پله ها از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده می شود. در مورد انتخاب این درب های چوبی کلاسیک باید دقت نمایید که در وهله اول با سبک دکوراسیون منزلتان هماهنگی لازم را داشته و در مرحله دوم، تزییات و جزییات زیادشان باعث ایجاد شلوغی بصری در فضا به خصوص اتاق خواب ها نشود.

یکی دیگر از ویژگیهای سبک کلاسیک نظم و ترتیب است و تقارن وسایل و اکسسوریها در طراحی و چیدمان دکوراسیون بسیار مهم است. برای طراحی دکوراسبون داخلی پذیرایی می توانید از انواع سبک های سلطنتی و مدرن استفاده کنید که انتخاب هر یک از این سبک ها به طرح و نوع وسایل پذیرایی بستگی دارد. من و همسرم هر دو معماري خوانديم، من نقاشي مي كنم و همسرم آرشيتكت هست. تا جایی که برای من مقدور بود تلاش کردم این نکات را برای شما به صورت ساده و کوتاه بنویسم، اما در هرحال اگر از طراحی دکوراسیون و معماری سررشته ای ندارید، و خصوصا اگر قرار است برای دیزاین، طراحی و تزیین راه پله های داخلی خانه یا آپارتمان تان هزینه قابل توجهی انجام دهید، منطقی ترین گزینه این است که از یک طراح دکوراسیون و معمار حرفه ای مشورت بگیرید. اما من می خواهم به شما بگویم که می توانید در فضاهای دیگر مانند حمام نیز از آن ها استفاده نمایید.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان