رشته مهندسی معماری برای چه کسانی مناسب است؟ | dr-architecture

دیری نگذشت که مدرسه باهاوس به الگویی برای بسیاری از مدارس معماری در اروپا و جهان مبدل گردید. اما فلسفه مدرنیسم همچنان موضوع غالب در مباحث معماری محسوب می‌شود. شکل‌های ساده هندسی مثل مکعب، هرم و استوانه را با رنگ و نورهای متضاد ترکیب می‌کند.

http://e-games.ir

امروزه نسبت به گذشته آگاهی افراد نسبت به سلامتی بیشتر شده و راهکارهای مختلفی برای تناسب اندام و سلامتی به کار برده می شود. از این رو طراحی و دکوراسیون داخلی سالن بدنسازی به عنوان مکانی که افراد برای انجام فعالیت جسمانی و ورزش به آن مراجعه می کنند فضایی حائز اهمیت می باشد. شاید خیلی مواقع کلمه DIY به گوش شما خورده باشد و به دنبال معنی آن باشید. در رسانه‌های مختلف، این اصطلاح را در مورد خیلی از کارهای فنی و هنری به کار می‌برند که معماری هم یکی از آن‌ها است. در این نوع خاص از پروژه‌های فنی و هنری، افراد ترجیح می‌دهند خودشان پروژه را انجام دهند.

  • تمام اثرات هنری را با توجه به محیط طراحی می‌کنند و در ساخت آن اثر، توجهی اندوه و فراوان به محیط می‌شود.
  • از معماری مدرن می‌توان به عنوان یکی از خوش‌بینانه‌ترین سبک‌های تاریخ معماری یاد کرد.
  • نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد.
  • همچنین، کمتر رنگیزه‌ای حد اشباع فام مربوط به در چرخهٔ رنگ را داراست.

علاوه بر زمان صرف شده در دفتر و هنگام طراحی، یک معمار باید از ساختمان‌ها و طراحی‌های تازه بازدید کند؛ و در تماس مداوم با ایده‌های جدید باشد. همچنین مهارت‌هایی مانند سواد رایانه‌ای، توانایی نظارت بر کارگاه و مدیریت پروژه برای یک معمار ضروری است. یک معمار با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون بپذیرد. طراحی ساختمان، طراحی نمای ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی و موارد مشابه از جمله فعالیت های معمول معماران است.

دفتر معماری فب (امیراعلا فیروزی نیاکی، ندا بخشنده)

با گذشت زمان، ممکن است جنبه مجله خبری معماری یا جنبه فنی کار را ترجیح دهید. جهتی که در حرفه خود انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که روز معمولی شما چگونه خواهد بود. طراحی معماری بر طراحی ساختمان، استفاده از مدل‌های سه بعدی، طراحی، رندر و غیره تمرکز دارد.

نقش تئوری در دیسیپلین معماری

سبک بروتالیسم (زبره‌کاری) توسط پیتر و آلیسون اسمیتسون در سال ۱۹۵۳ میلادی ابداع شد. متابولیسم سبکی است که پس از جنگ ژاپن به وجود آمد و در آن به ساخت ‌و ‌ساز بناهایی با رشد بیولوژیکی ارگانیک می‌پر‌دازند. در نهایت این سبک با اشکال ساده و تزئینات کم، در آسمان‌خراش‌های بلند آمریکا گرفته تا خانه‌های دارای پشت‌بام مسطح، به کار گرفته شد. تاکید این سبک بر کاربرد عناصر طراحی ساده بدون تزیین و دکور می‌باشد. علی‌رغم هم‌دوره بودن سبک اکسپرسیونیسم با Bauhaus در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰، این دو سبک با مفاهیم یکدیگر در تناقض قرار دارند.

گرایش و تعداد واحدهای درسی رشته معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان