رشته مهندسی معماری برای چه کسانی مناسب است؟ | dr-architecture

این مجله خبری معماری یکی از هفت هنر اصلی است و معمار هنرمند است و آثار او در گروه آثار هنری قرار می گیرد. معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد. در تعریفی دیگر معماری یک اشتیاق، یک حرفه و همچنین یک علم برای کسب و کار است. معماری به عنوان یک هنر اجتماعی و همچنین یک علم سحرانگیز شناخته شده است.

  • پیش از شروع دوره یک نیمسال به عنوان پیش نیاز ارائه می گردد که جزو سنوات تحصیل به حساب نمی آید ولی 8 واحد آن جزو واحدهای دوره محسوب می گردد .
  • در نقش طراحی، یک معمار توسط کارفرما استخدام می‌شود تا طرح‌های دقیقی از یک مفهوم یا ایده‌ای را که به ذهن سفارش دهنده پروژه آمده، به واقعیت تبدیل کند.
  • بعد از ثبت ایمیل ، حتما از طریق لینک فعال سازی ، عضویت خود را فعال کنید.
  • این سبک در دهۀ ۱۹۸۰ ظهور کرد، و آرمان های برگرفته از جنبش مدرن را با سازه های بسیار پیشرفته و نوآوری های فنی به اجرا درآورد.
  • نیاز هایی چون رعایت مقررات ساختمانی و ایمنی، مقررات برنامه‌ریزی محلی و محدودیت‌های وجود.

معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت. با پیشرفت تکنولوژی در ایجاد طرح‌های سخت و پیچیده سیستم‌های رایانه‌ای مدرن نقش مهمی را در معماری اسلامی مدرن ایفا کردند. سبک معماری ‌مدرن در ایران با معمارانی شروع شد که در خارج از ایران تحصیل کرده بودند.

تفاوت‌های معماری مدرن و پست مدرن و کلاسیک

فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت. همچنین، کمتر رنگیزه‌ای حد اشباع فام مربوط به در چرخهٔ رنگ را داراست. در چرخهٔ رنگ، فام‌های ثانویه و ثالثه‌ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته‌اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنار هم ساده‌ترین هماهنگی رنگی را ایجاد می‌کنند.

دوماهنامه معمار

معماری قاجار باعث شد اصول معماری‌های سنتی ایرانی برتری یابد و در همین دوره فضا برای خلاقیت و نوآوری معماران ایجاد و تغییرات مثبت و مدرن در معماری ایران به وجود آمد. مدرسه باوهاوس از آثار معماری مدرن توسط والتر گروپیوس در سال ۱۹۱۹ طراحی و ساخته شد. هر چند که در معماری امروزی و مدرن کمتر از این بافت ها و نقوش سنتی استفاده می شود، اما بعضی از معماران مشهور و اصیل با تلفیق معماری سنتی ایرانی با نوع مدرن آن، سعی بر زنده نگه داشتن اصول معماری سنتی ایرانی و بقای حیات آن دارند. معمولا در این نوع معماری، فضایی در نظر گرفته می شد که برای مهمانان خانه بود و به شاه نشین معروف بود، این محیط معمولا تزئینات خاص و منقوشی داشت و با آینه کاری و نقاشی های خاص و استفاده از کاشی های سنتی و زیبای ایرانی تزئین شده بود. یکی از نکات بسیار جالب و مورد توجه در معماری سنتی ایرانی، تمرکز بر عناصر خاک، باد و آفتاب است. رشته معماری دو جنبه هنری و فنی دارد زیرا در درس های ارائه شده دروسی مانند طراحی ، زیبا شناسی که جنبه هنری رشته و همچنین دروسی مانند سازه های بتنی و فلزی ، مقاومت مصالح وجود دارد که به جنبه فنی این رشته مربوط می شود .

نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد. در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود. از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساخت‌وساز شد. حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقی‌مانده در باب معماری شناخته می‌شود را نوشت. این کتاب به عنوان تنها نوشته دربارهٔ معماری یونان و روم باستان از اعتبار والایی در میان معماران بهره‌مند بوده و برای قرن‌ها مأخذ اصلی بیش‌تر نظریه‌های معماری به‌شمار می‌رفته‌است.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان