ساختمان اداری سفید معماری معاصر ایران | dr-architecture

در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد مجله خبری معماری نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد. دفتر مرکزی جدید شرکت Deloitte، به نام The Edge ، توسط شرکت معماری PLP مستقر در لندن طراحی شده و در آمستردام، هلند واقع شده است. این ساختمان اداری درجه یک با متر مربع مساحت زیربنا، با استفاده از فن آوری هوشمند و با کسب بالاترین امتیاز BREEAM (امتیاز 98.36٪) که تاکنون دریافت شده است، موفق شده نقطه عطفی در جهان ساختمان های پایدار به دست آورد. فضای کار این ساختمان در اطراف یک فضای 15 طبقه میانی بزرگ، یک سطح شیشه ای که محرک آن فعالیت های اداری می باشد، پل های گردشی و هسته های بالابر سازمان دهی شده است. قسمت پایینی این فضای میانی توسط یک رستوران، کافه، فضاهای نمایشگاهی و امکانات برگزاری کنفرانس فعال می گردد. این فضای میانی مانند یک شش برای این ساختمان ، تهویه فضا های اداری را بر عهده دارد.

http://e-games.ir

این ساختمان اداری و تجاری از نظر عملکرد مکانی در چارچوب یکی از خیابانهای اصلی تهران شکل گرفته است. یکی از دغدغه های طراحی پروژه ایجاد تعادل بین نمای قسمت تجاری و اداری و همچنین توجه به بافت شهری و ماهیت متفاوت و سبز این منطقه از شهر تهران بود. بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است.

جلوگیری از ورود سر و صدا به دفتر کار

نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد. بنابراین کارمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد. وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن می‌تواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد. پله های برقی می توانند افراد زیادی را به س رعت جابه جا کنند ولی پرهزینه می باشند و معمولا در مکان هایی از قبیل ورود به دفاتر طبقه اول مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد.

لیست دسته بندی

پارکینگپارکینگ یکی از مهم ترین فضاهایی است که باید در اصول معماری ساختمان اداری به آن توجه شود. با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام طراحی ساختمان اداری به تعداد احتمالی افرادی که روزانه در آن تردد می کنند توجه شود و بر اساس آن استانداردی برای اختصاص فضای پارکینگ در نظر گرفته شود.

  • علاوه بر این، ساختمان برای کاهش مصرف آب، دارای سیستم جمع آوری آب باران می باشد.
  • درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است.
  • بنابراین بسیار مهم است که در نمای ساختمان اداری از متریالی استفاده شود که قابل شستشو بوده و دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • با این حال امکان دارد که قیمت و هزینه های بازسازی به دلیل نوسانات ارز افزایش یابد.
پس علاوه بر ضوابط طراحی پلان واحدهای تجاری که با واحدهای مسکونی تفاوت دارد، نمای آن نیز باید با ساختمان مسکونی متفاوت باشد. همان‌طور که می دانید از اوایل ظهور کسب و کارهای سازمان یافته در سراسر دنیا ساختمان‌هایی با عنوان ساختمان اداری ساخته شده تا این کسب و کارها بتوانند به راحتی فعالیت داشته باشند. با توجه به فریم های گسترده در ضلع جنوبی واحدهای اداری و توجه به شدت نفوذ نور خورشید به واحدها ، سعی شد از صفحات آلومینیومی مقطعی برای تنظیم نور و ایجاد سایه استفاده شود. به عنوان تنوع سازی فضای داخلی ،این صفحات قابل حمل هستند و می توان آنها را جابجا کرد تا هم در طول روز نور آفتاب کاهش یابد و هم با توجه به سایه بودن آن در ایجاد فضای دلپذیر و متنوع برای کاربران استفاده شود. حداکثر استفاده از منبع نور طبیعی، انرژی خورشیدی برای گرمایش یا سرمایش و مصالح الی در ساختمان سازی تماماً در یک ساختمان سالم تر، از آنچه در یک ساختمان اداری یا دانشگاهی که با تهویه مصنوعی کار می کند، جمع می شوند.

نمونه هایی از نمای ساختمان اداری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان