ساختمان جدید شهرداری الوند با معماری ایرانی اسلامی احداث می شود

جایی که روزانه تعداد زیادی از مردم به آن مراجعه می کنند باید جای محترمی باشد و شان ارباب رجوع رعایت شود.

هاشمی خانواده را اساس قوام بخشی به یک جامعه ذکر کرد و ادامه داد: طرح جوانی جمعیت هم در بستر خانواده اتفاق می افتد و برای این کار به فضاهای مناسبی برای تفریح و اوقات فراغت نیاز دارند.

ساختمان جدید شهرداری الوند با معماری ایرانی اسلامی احداث می شود.

با سنگ ریزه و قلوه سنگ و سنگ های لاشه فضای عبور و مرور را  احداث خواهیم کرد، یا جوی های پای درختان را با قلوه سنگ سر و سامان خواهیم داد تا شکل طبیعی به خودش بگیرد.

حتی در ساختمان های هفت دستگاه، فضایی باز برای بازی وجود داشت.

شهردار الوند اذعان کرد: از هرگونه دخل و تصرف امروز صنعتی سعی میکنیم جلوگیری شود و برای ساخت رستوران ها و کافه های داخل این پارک از مصالح طبیعی مانند حصیر، نی و چوب استفاده کنیم؛ محورهای پیاده روی خانواده و فضای دوچرخه سواری خواهیم داشت و حتی در نظر داریم بخش خصوصی زیپ لاین قرار دهیم یا از فضای باز برای پینت بال استفاده شود و هر چیزی که بخش خصوصی بتواند درآمدزایی داشته باشد و برای مردم رفاه ایجاد کند.

شهردار الوند ادامه داد: زمانی که در دهه 40 شهر صنعتی البرز الگو برداری شد از شهر صنعتی منچستر انگلستان ایجاد خانه های سازمانی هم در دستور کار قرار گرفت که ما در الوند به نام هفت دستگاه می شناسیم که بیشتر از 7 دستگاه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ساخت پارک خانواده تلاش خواهیم کرد از مصالح صنعتی کمتر استفاده کنیم به عنوان نمونه هیچ میز و نیمکت فلزی یا غیره در اینجا وجود نخواهد داشت و از همین چوب ها و درخت های خشکیده استفاده خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه دار معتقد بود اگر بخواهیم تولید داشته باشیم باید همه ی مولفه های لازم برای یک تولید مطلوب فراهم شود از جمله باید کارگرانی که در کارخانه ها کار میکنند امکانات رفاهی و آسایشی لازم را داشته باشند که ایده ساخت خانه های سازمانی برای کارگران از آنجا مطرح شد.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: معماری ایرانی اسلامی – شهرداری الوند – شهر صنعتی – ایرانی اسلامی – امکانات رفاهی – معماری ایرانی – کارخانه – شهرداری – ساختمان – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس – اسلامی – فرماندار شهرستان – احداث – الوند – صنعتی – شورای اسلامی شهر – البرز – امکانات – فاطمه محمدبیگی – خبرگزاری فارس – معماری – برگزار – ایرانی – جدید – شورای اسلامی – تولید – رفاهی – کارخانه ها – حسین هاشمی – فرماندار


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64681760/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D9%85%DB%8C

هاشمی اظهار امیدواری کرد: این پروژه به همت شرکت شهر صنعتی عملیات اجرایی از هفته جاری آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن موقع شهر صنعتی البرز احداث شد تا آلودگی های احتمالی بخش صنایع به بخش مسکونی منتقل نشود یا صنایع بیهوده به بخش مسکونی توسعه پیدا نکند که متاسفانه بعد از آن ساخت خانه های سازمانی متوقف شد و همین فضای سبز موجود طعمه ساخت و ساز صنعتی شد.

این مسئول با اشاره به واگذاری بیش از 30 ساختمان شهر الوند به ادارات دیگر افزود: در جای ناایمن مشغول خدمت هستیم و این شکل برازنده ای ندارد و لازم است ساختمان اداری محترم داشته باشیم، بر این اساس در حیاط شهرداری 5 طبقه بر روی زیرزمین با الگوی معماری ایرانی اسلامی طراحی کرده ایم و در حال حاضر خاکبرداری آن درحال انجام است.

نگاهمان این است ساختمانی بسازیم که محرک نوسازی در شهر باشد و دیگران را تشویق به نوسازی بافت فرسوده کند که در 2 فاز انجام میشود.

وی اضافه کرد: بعد از فراهم کردن امکانات و زیرساخت های اولیه، از بخش خصوصی دعوت میکنیم تا سرمایه گذاری کند و امکانات تهیه کند و خودش نسبت به مدیریت پارک خانواده اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: با از بین رفتن بخش هایی از این فضای سبز، این ایده برای من مطرح شد که این فضاهایی که گذشتگان برای ما پیش بینی کرده اند اجازه ندهیم از بین برود و باید مراقبت کنیم و اگر سریعتر این کار انجام نشود احتمال دارد همین مکان هم تبدیل به کارگاه های صنعتی شود.

هاشمی بیان کرد: فاز اول اسکلت ساختمان به طور امانی انجام خواهد شد چراکه با خرید مستقیم از شرکت سبب صرفه جویی 40 الی 50 درصدی هزینه میشود اما فاز دوم چون اقلام بیشتری نیاز دارد بصورت پیمانی انجام خواهد شد که امیدواریم در 2 سال آینده تمام و در سال 1403 آماده بهره برداری شود.

هاشمی اضافه کرد: ساختمان هایی که در حد فاصل البرز و الوند وجود دارد، همان ساختمان هایی هستند که بر اساس همان ایده ساخته شده اند؛ برای اینکه کارگران امکانات رفاهی لازم را داشته باشند برای آنان هایپر مارکت ایجاد کرده بودند و توزیع شیر و مواد غذایی در بین کارگران مطرح بود.

شهردار الوند افزود: با هدف حفاظت از این میراثی که به ما رسیده و ایجاد امکانات و شرایط زیست محترمانه به همراه آسایش برای مردم اکو پارک راه اندازی شده است، قطعا خانواده ها نیاز به فضای آسایش و اوقات فراغت دارند و می طلبد یک فضای طبیعت محور برای خانواده ها ایجاد شود.

وی در ادامه ساختمان اداری شهرداری الوند را یکی از ناایمن ترین ساختمان های موجود در این شهر دانست و تصریح کرد: هر اتفاقی رخ دهد اولین جایی که با مشکل مواجه است، ساختمان مدیریت شهری است.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسین هاشمی در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان جدید شهرداری الوند که با حضور فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک، مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به طراحی و پیاده سازی بر اساس یک الگوی علمی و نظریه علمی شهر صنعتی البرز به عنوان مدرن ترین شهر صنعتی کشور در سال 45 اظهار کرد: در این الگو معتقد بودند که شهر صنعتی باید همه امکانات رفاهی برای مردمش را فراهم کند که این ایده یک کارخانه دار بود.

شهردار الوند ادامه داد: این ساختمان تقریبا 6000 متر با زیرزمین فضا خواهد داشت و انبارها و پارکینگ در زیرزمین قرار خواهد گرفت و سیستم اداری در طبقات چیده می شود و بعد از اتمام کار، تمام ساختمان های پیرامون تخریب خواهد شد که از بیرون ساختمان شهرداری قابل رویت باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان