ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dr-architecture

مجله خبری معماری های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است. در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است.

۱۳. ساختمان های نیمه جدا شده با دیوار مشترک :

با این وجود می توانید از مطالب آموزشی مجله پلاس در زمینه طراحی دکور و فضای سبز استفاده کنید. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود. به طور کلی از بین بردن برآمدگی‌ها و برجستگی‌های زمین به صورت عمیق یا نیمه‌عمیق گودبرداری نامیده می‌شود.

دسته بندی

ملات تعمیراتی بتن، ملاتی با مقاومتی برابر یا بیشتر از مقاومت بتن پایه و دارای خاصیت گیرش سریع و چسبندگی مناسب با سطح بتن است. درها، با ایجاد ارتباط بین اتاق ها، امکان رفت و آمد آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می کنند. درها و پنجره ها، ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند. به عنوان مثال درهای خانه های مسکونی کاملاً متفاوت از درهای ساختمان های صنعتی است. درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند. پس از تعیین راهکار مقاوم سازی و جزییات آن، مصالح مورد نیاز مطابق استانداردهای ملی و بین المللی و بالاترین کیفیت تامین شده و طرح مقاوم سازی توسط اکیپ اجرایی مهندسی و با تجربه افزیر اجرا می گردد.

  • در این مورد از انواع ساختمان برای ساختن ستون‌ ها و پل‌ ها از پروفیل‌های فولادی استفاده می‌ شود.
  • پیشنهاد ما برای امنیت و مقاومت بیشتر استفاده از ” بلوک سبک “ است.
  • همچنین در ساختمان‌ های آجری معمولاً دیوار های حمال در طبقات مختلف روی هم قرار می‌ گیرند و اغلب پارتیشن‌ ها از دیوار های حمال می‌ باشند.
  • در این نوع ساختمان، سقف ها به وسیله تاوه (دال)های بتنی پوشیده می شود، یا از سقف های تیرچه بلوک یا سایر سقف های پیش ساخته استفاده می شود.
  • هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد.
وزن سنگین بلوک آجری، مستحکم و، با دوام و عایق صوتی و حرارتی محسوب میشوند. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….که به این دسته از ساختمان ها ترکیبی می گویند. استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه، اقتصادی ترین و فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمان های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات، به علت مهارت کم جوشکاران، قدیمی بودن ماشین آلات، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و … برزگترین ضعف اسکلتهای فلزی می باشد. اسکلت اصلی این نوع ساختمان ها از خشت خام و گل می باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی کند و در مقابل نیروهای جانبی همانند زلزله به هیچ وجه مقاومت نمی نمایند. کل بار حاصل از کف، سقف و دیوارها توسط دیوارهای باربر یا حمال کنترل می شود.

http://e-games.ir

شاخص های مربوط به گزارش های ماهانه شامخ ساختمان از صعود تورم تولید مسکن به قله ۲۷ ماهه خبر می دهد و همزمان، داده های مرکز آمار می گوید، ماه گذشته تورم ماهانه مسکن به مرز ۱۰ درصد رسید. سقف یوبوت از دو لایه بتنی مسلح در بالا و پایین دال مجوف تشکیل شده است. این قالب ها مانند بلوک های سفالی و یا پلی استایرنی دارای هندسه مکعبی اما توخالی است. ‌مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط مجموعه‌ای از دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده همراه با مجموعه‌ای از قا‌ب‌های خمشی تأمین می‌شود. سهم برشگیری هر یك از دو مجموعه با توجه به سختی جانبی و اندركنش آن دو، در تمام طبقات، تعیین می‌شود.

میلگرد های FRP

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان