ساختمان چیست انواع ساختمان و مراحل ساخت و ساز پرشین سازه | dr-architecture

با این وجود می توانید از مطالب آموزشی مجله پلاس در زمینه طراحی دکور و فضای سبز استفاده کنید. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود. به طور کلی از بین بردن برآمدگی‌ها و برجستگی‌های زمین به صورت عمیق یا نیمه‌عمیق گودبرداری نامیده می‌شود.

۷. فرایند ساخت

بلوک های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است. در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است.

http://e-games.ir

وزن سنگین بلوک آجری، مستحکم و، با دوام و عایق صوتی و حرارتی محسوب میشوند. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….که به این دسته از ساختمان ها ترکیبی می گویند. استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه، اقتصادی ترین و فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمان های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات، به علت مهارت کم جوشکاران، قدیمی بودن ماشین آلات، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و … برزگترین ضعف اسکلتهای فلزی می باشد. اسکلت اصلی این نوع ساختمان ها از خشت خام و گل می باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی کند و در مقابل نیروهای جانبی همانند زلزله به هیچ وجه مقاومت نمی نمایند. کل بار حاصل از کف، سقف و دیوارها توسط دیوارهای باربر یا حمال کنترل می شود.

  • فشار هیدرواستاتیک (آب) در خاك در خارج از خانه، شایع ترین علت ایجاد دیوار بنا است.
  • بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد.
  • اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد.
  • این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد.
۲-محفاظت در برابر شرایط مجله خبری معماری و هوایی و بارندگی و ایمنی و فضایی برای آرامش، حریم خصوصی و همچنین برای نگهداری وسایل، تأمین برق و آسایش در زندگی و کار است. دسترسی آسان به بزرگراه همت و بزرگراه حکیم، رفت و آمد به این مجتمع را آسان می کند. دسترسی نزدیک و آسان به بلوار کاشان شهرک گلستان نیز، از دیگر دسترسی های رفت و آمدی برای این مجتمع مسکونی است. دسترسی سریع و راحت به مجموعه تفریحی دریاچه چیتگر ؛ به طوری که نیازی به استفاده از خودرو نیست و می توان پیاده، تا آنجا رفت.

نمایشگاه بین المللی مبلمان شهری اصفهان 99

منظور از ساختمان‌های بنایی ساختمان‌هایی هستندکه مصالح آنها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌اند و در آن‌ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می‌شود. برای ساختمان‌های کوچک که از ۲ طبقه تجاوز نمی‌نمایندو یا حداکثر ارتفاع آن‌ها از صفر صفر زمین ۸ متر می‌باشد می‌توان از این نوع ساختمان استفاده کرد. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.

۱۴. نصب کفپوش

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان