ساختمان چیست انواع ساختمان و مراحل ساخت و ساز پرشین سازه | dr-architecture

این نوع ساختمان ها شامل اماکنی می باشند که توسط دولت، سازمان های نیمه دولتی و یا اتحادیه های ثبت شده برای اهداف خاص ساخته می شوند. هدف یک ساختمان، در درجه اول ایجاد سرپناه در کنار امنیت برای ساکنین است. اهداف دیگر ساختمان، حفاظت در برابر شرایط بد آب و هوایی، ایمنی، فضایی برای آرامش، حریم خصوصی و همچنین برای نگهداری وسایل، تأمین برق و آسایش در زندگی و کار است.

ج – سایر سیستم‌های سازه‌ای

هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم. خدمات ساختمانی دیگری از جمله آب رسانی، برق کشی، زهکشی و فاضلاب و نصب کمد و گنجه در داخل ساختمان، وجود دارند که به عنوان مؤلفه های پس از ساخت یک ساختمان در نظر گرفته می شوند. ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود. موسسات عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات رزرو حمل و نقل کامیون استفاده می کنند. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن، در درجه اول برای نگهداری سوابق معاملات تجاری، حساب های بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به عنوان یک ساختمان تجاری طبقه بندی کرد. ساختمان های تحت این طبقه، شامل دفاتر، بانک ها، ساختمان های دادگستری و سایر موسسات حرفه ای هستند که اهداف فوق را در بر می گیرند.

انواع فوندانسیون در ساخت و ساز ساختمانها عبارتند از:

ترک‌ها ممکن است فقط ظاهری باشند یا نشانه‌ای از یک تنش سازه‌ای مهم و یا فقدان مقاومت و دوام ساختمان. ترک‌ها ممکن است وسعت خرابی رانشان دهند یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشند.ترک‌ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد و یا در بتن سخت. ترک‌های بتن نرم به دلیل افت بتن و ترک‌های ناشی از نشست رخ می‌دهد و بعد از سخت شدن ترک‌های جمع شدگی بتن خشک روی می دهد.

http://e-games.irپس از انجام این عمجله خبری معماریات باید اجازه داد تا بتونه خشک شود و پس از آن با استفاده از FRP المان مورد نظر را دور پیچ می کنیم. سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی تأسیس گردیده است. مهندسان دارای مدرک تحصیلی در رشته های هفت گانه عمران، معماری ،تأسیسات برقی ، تأسیسات مکانیکی ، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می توانند به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیند. براساس این قانون ، مهندسان برای فعالیت در زمینه طراحي ، نظارت و اجراي ساختمانهاي بخش غیردولتي می بایست دارای صلاحیت حرفه اي (پروانه اشتغال به کار مهندسي) باشند.

۴. بتن

وظیفه یک معمار تایید شده، توسعه طرح هایی هست که برای تصویب به شهرداری تهیه کرده اید. ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن برای ذخیره کالاها، وسایل، اموال و غیره استفاده شود، آنگاه به عنوان ساختمان ذخیره سازی طبقه بندی می شود. این ساختمان ها، شامل بارخانه ها، سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ها، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژهای عمومی و غیره می باشند.

  • بطور کلی مقاوم سازی به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شود که روشهای نوین در حال گسترش هستند.
  • خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند.
  • ساختمان، روستایی است از توابع بخش پلدشت و در شهرستان ماکو استان آذربایجان غربی ایران.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان