ساخت اتاق فرار : هر آنچه درباره کسب و کار اتاق فرار باید بدانید آریولند: مشاوره، طراحی وساخت | allescape

اگر جواب همه سؤالات بالا، بله هست شما احتمالاً یک معمای خوب طراحی کرده‌اید. ایده خوب نقطه طلایی شکل گیری یک کسب و کار است، همان راه‌ حل خلاقانه برای یک موضوع خاص. شرکت در بازی در هفته های اول به صورت آزمایشی به شما کمک می‌کند تا ایرادات و مشکلاتی که در بازی وجود دارد را برطرف کنید. و یا قصد دارید که یک ژانر ترسناک مأیوس کننده باشد که حس غم و اضطراب را به مخاطب منتقل کند.

  • فراموش نکنید که حتی شرلوک هلمز هم از سرنخ های به جا مونده، اسرار مخفی رو پیدا می کرد و می تونست پرونده رو حل کنه.
  • به طوری که تمام حواس بازیکن در بازی درگیر بشه و به قول معروف تو جهان بازی غوطه ور بشه.
  • بنابراین اگر روند منطقی و آرامی را در گذر از آسانی به سختی در پیش گرفته باشید، حوصله‌ و توان ذهنی مخاطب‌تان را هم بیش‌تر حفظ می‌کنید.
  • پس از طراحی معماها، نیاز است بارها و بارها تست و بررسی شوند تا اگر عیب و ایراداتی در آن‌ها نهفته است آشکار شود.
  • که اگر خوب طراحی شده باشد ، مخاطبان بسیار خواهد داشت و محلی برای کسب درآمد خواهد بود .
  • اتاق های فرار از طریق طراحی های گاهی واقعی با در اختیار قرار دادن نقشه و کلید و سرنخ شما را قهرمان یک داستان می کند .
ایده وی در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت و بلیط‌های برنامه‌های زنده تاکائو به سرعت فروش می‌رفت. حدود سه سال بعد (در سال ۲۰۰۷) تاکائو کاتو که در آن زمان ۳۵ ساله بود، شرکت «اسکارپ» را در شهر کیوتو ژاپن تاسیس کرد و در پی آن اولین اتاق فرار به‌شکل امروزی افتتاح شد. تنها پس از گذشت پنج سال از راه‌اندازی اولین اتاق فرار در ژاپن در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۱۰۰ اتاق فرار در کشور ژاپن راه‌اندازی شدند.محبوبیت ایده تاکائو کاتو به سرعت به سنگاپور، مجارستان‌، رومانی، سوئیس و بقیه کشورهای دنیا نیز کشیده شد.

۱. اتاق فرار فرار از زندان یک

ساخت اتاق فرار : هر آنچه درباره کسب و کار اتاق فرار باید بدانید آریولند: مشاوره، طراحی وساخت | allescape بلکه تمام جزییات داستانی، در ساختاری پیچیده و چند¬لایه در کنار هم قرار می¬گیرند. در روند بازی، مدام سوال¬هایی در ذهن بازیکن نقش خواهد بست تا او را وادار به تعمیق در داستان بازی کند. نقطه¬ی اوجِ این سبک از اتاق فرار، در لحظه¬ی برملا شدن داستان اصلی قرار دارد. به همین علت شاید این بار هدف فقط فرار کردن از یک نیروی اهریمنی و ترسناک، یا خلاص شدن از یک مخمصه و یک قاتل روانی نباشد.

مجموعه اتاق فرار اسپیرال

در مسیر تصحیح سناریو همه جنبه ها و نکات ریز رو در نظر بگیرین تا در انتها به سناریویی متفاوت و خاص برسید. صرفا به خاطر خلاقیت دست به ترکیب ژانرها نزنین که تو ذوق می زنه و بیشتر بازیکنا رو گیج و خسته می کنه تا مجذوب و علاقمند. اتاق فرار و تفریحات دنیای واقعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نقطه شروع به وجود آمدن هر اتاق فرار خطور ایده به ذهن سازنده است و در صورت پرداخت به ایده و تفکر بیشتر در مورد ایده منجر به گسترش میشود تا تبدیل به یک طرح شود. از جانب دیگر و برای سازندگان طبیعتا خلق دکور و تزریق هزینه یکسان برای دو بازی یکسان از همه نظر اما متفاوت در متراژ با این نتیجه مواجه خواهد بود که بازی متراژ پایین تر به دلیل متمرکز بودن هزینه خروجی با کیفیت تری خواهد داشت. و نکتۀ ششم و آخر این‌که سعی کنید تا جایی که می‌تونین روابط تجاری خودتون رو گسترش بدید.

استفاده‌ی ناچیز اتاق فرار از منابع انرژی مانند برق، باعث می‌شود که قبوض جاری مجموعه‌ی اتاق فرار بسیار کم باشد. علاوه بر این، نیاز به نیروی انسانی زیادی هم ندارد زیرا اتاق فرار را می‌توان با تنها یک یا دو اپراتور مدیریت کرد. متریال ساخت با کیفیت بالا و دارای پشتیبانی همه‌جانبه‌ی محصولات آریو باعث می‌شود که این هزینه‌ها به پایین‌ترین سطح ممکن برسد. اتاق فرار یک بازی محبوب برای تمام گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال است که می‌تواند در قالب گروه‌های دوستانه و خانوادگی و حتی برای برگزاری جشن تولد و سایر مناسبت‌ها استفاده شود. معمولاً بازیکنان در ارتباط با یکدیگر در هنگام حل معما، برخی از احساسات خود را مبنی بر علاقه یا عدم علاقه خود به آن معما ابراز خدمات کارخانه اتاق فرار می‌کنند. که به‌عنوان تکلیف یا معمای حرکتی نیز شناخته می‌شود، معمولاٌ به فعالیت فیزیکی نیاز دارد و گاهی مستلزم جابجایی برخی از اشیا هست.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان