ساخت واحدهای ویلایی در ۶ شهر استان اردبیل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حسین‌زاده افزود: ۲ بار فراخوان برای جذب پیمانکار منتشر شده و قرار است از بین ۱۷ شرکت متقاضی، شرکت صلاحیت‌دار برای اجرای ۱۰ هزار واحد مسکن انتخاب شود.

وی تصریح کرد: در مابقی شهرهای استان قرار شده با تأمین زمین ساخت واحدها برای متقاضیان به صورت آپارتمانی انجام شود چرا که در این شهرها امکان واگذاری زمین برای ساخت قطعات ویلایی وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل دغدغه جدی در احداث این پروژه‌ها را زمان اجرا و قیمت تمام شده اعلام کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا قرارداد در یک سقف مشخص و به تناسب شرایط جوی تعریف و عملیاتی شود تا ما بتوانیم در سریع‌ترین زمان واحدهای مسکونی را تحویل متقاضیان دهیم.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5749802/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%B6-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن در اردبیل در ۲ مرحله پرداخت ۴۰ میلیون تومان را انجام می‌دهند که بخشی از این متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده را قبل از عید پرداخت کرده و قرار است تا آخر فروردین ماه ۴۰ میلیون تومان مابقی را نیز واریز کنند.

وی بیان کرد: به تناسب پرداخت مبالغ اولیه از سوی متقاضیان و تأمین تسهیلات بانکی، ساخت واحدها سرعت بیشتری خواهد گرفت و سعی ما نیز بر این است تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام رسیده و دچار وقفه نشود.

حسین‌زاده در مورد تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: ۹ هزار و ۲۴۰ واحد درخواست وام خودمالکی در قالب این طرح را دادند که قرارداد ۲ هزار و ۷۲۰ واحد بسته شده و انتظار می‌رود پنج بانک عامل پرداختی سریع‌تری را داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به ساخت واحدهای مسکونی در اردبیل با آماده‌سازی ۵۵۰ هکتار زمین مورد توافق اشاره کرد و گفت: بعد از تأیید شورای عالی معماری عملیات ساخت آغاز خواهد شد و ما در حال حاضر مراحل آماده‌سازی برای اجرای پروژه را پشت سر می‌گذاریم و انتظار می‌رود تا اواسط اردیبهشت فرآیند احداث واحدها را انجام دهیم.

محمد حسین‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرهای گرمی، کوثر، جعفرآباد، کلور، نمین و اصلاندوز ساخت واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن به شکل ویلایی انجام می‌شود و اهالی می‌توانند با دریافت زمین اقدام به ساخت خانه‌های ویلایی کنند.

حسین‌زاده اضافه کرد: به هیچ وجه تاکنون لغو قرارداد متقاضیان را به خاطر عدم واریز مبلغ شاهد نبودیم و تمام تلاشمان بر این است تا فرصت مناسب برای واریز وجه را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بانک تخصصی این حوزه بیشترین همراهی را با اجرای این طرح داشته و تلاش بر این است تا در سال‌جاری با تأکید استاندار اردبیل سایر بانک‌ها نیز مشارکت بیشتری را داشته باشند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان