سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | dr-architecture

فلزات قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است و نیروهای دینامیکی و ضربه ای را تحمل نمایند، در حالیکه مجله خبری معماری ترد و شکننده بوده و عملکرد آن در مقابل این نیروها بسیار ضعیف است. در ایران معمولاً برای ساختن ستون ها از تیر آهن های دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند. چسب بلوک چیست؟ مقدمه اگر اخیرا بلوک های سبک aac را در داخل خانه خود به کار گرفته باشید، یقینا کلمه چسب بلوک به گوشتان خورده است …. پیشنهاد ما برای امنیت و مقاومت بیشتر استفاده از ” بلوک سبک “ است. 1) ساختمان‌ هایی که خسارت نسبتاً کمی از خرابی آن‌ ها حادث می‌شود و احتمال بروز تلفات جانی انسانی در آن‌ها بسیار کم است، مانند انبار های کشاورزی و سالن‌ های نگهداری دام.

  • سایه بان داخلی، از تابش خورشید محافظت و در دسترس بودن نور روز را از طریق پرده هایی مانند پرده کرکره ای، پرده فنردارقرقره ایی، پرده پلیسه و یا پرده خاموشی متعادل می کند.
  • برای ساختمان‌های کوچک که از ۲ طبقه تجاوز نمی‌نمایندو یا حداکثر ارتفاع آن‌ها از صفر صفر زمین ۸ متر می‌باشد می‌توان از این نوع ساختمان استفاده کرد.
  • همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد.
  • سایه بان ها، بر اساس موقعیت شان می توانند داخلی، خارجی و بین چارچوب باشند.
  • به همین علت تعمیر مناسب ترک‌ها بستگی به دانستن علت ترک‌ها و انتخاب مراحل تعمیر متناسب با این علت‌ها دارد و گرنه ترک‌ها ممکن است موقت و زودگذر باشند.
  • اغلب این نوع ساختمان در بخش های شمالی ایران خیلی کاربرد دارد و کلبه های چوبی شمال ایران گویای زیبایی آن است.

این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است. در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود. یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان بتنی استفاده از سیستم پس کشیدگی و یا همان پیش تنیدگی است.

مجله ساختمانی

در اسکلت ساختمان های بتنی همانطور که از نام آن مشخص است، از بتن استفاده شده که معمولا نوع بتن آن، بتن مسلح یا بتن آرمه است. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید. در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید.

قیمت انواع سایر تجهیزات ساختمان

مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان ساختمان ذخیره سازی دسته بندی می شود. این ساختمان ها، متشکل از سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژ های عمومی و … طبقه بندی می شوند. منظوراز ساختمان های بنایی، ساختمان هایی هستند که مصالح بکار رفته در آنها از آجر، بلوک سیمانی ویا سنگ می باشد ودر آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می شود. برای ساختمان های کوچک که از دو طبقه تجاوز نمی نمایند و یا حدکثر ارتفاع آن ها از سطح زمین ۸ متر می باشد می توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در یک تعریف عمومی و جامع، به ساختمان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد.

http://e-games.ir

ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز اجرای فونداسیون می باشد؛ تمام بار و وزن ساختمان بر روی زیربنای آن قرار دارد. ساختمان هایی که از نظر استراکچر ضعیف بوده وهمچنین ناامن، غیر بهداشتی و آلوده می باشند. این بنا ها، از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و خطرات آتش سوزی و دیگر خطرات مرگ باری برای انسان در پی خواهد داست . با توجه به کاربری آن، می تواند خطری برای امنیت، سلامتی ساکنان در پی خواهد داشت.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان