سازه های فلزی صفا گروه صنعتی صفا | dr-architecture

سازه ها در ساختمان ها سازه هایی هستند که دارای سازه های ثابت و منحصر به فرد و اجزای قابل شناسایی هستند. بار استاتیکی، بار زنده، نیروی لرزه ای، نیروی باد و برف در سازه از طریق تیر به تیر اصلی و سپس از تیر اصلی به ستون و سپس از ستون به پی منتقل می شود و فونداسیون این نیروها را به زمین منتقل می کند. به عبارت دیگر، سازه از فرم خارجی جسم در برابر بارهای وارده محافظت می کند.

  • در اواخر قرن ۱۹، پیشرفت‌های زیادی در استفاده از چدن انجام گرفته بود و به تدریج جایگزین آهن چکش کاری شده به عنوان شد.
  • با پیشرفت دوباره بتن مسلح، از سال ۱۸۹۲ به بعد شرکت فرانسوا هنبيک (François Hennebique’s) استفاده از سیستم بتن مسلح اختراعی خود را برای ساخت هزاران سازه در سراسر اروپا بکار گرفت.
  • قدمت تاریخ مهندسی سازه به حداقل ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد و زمانی که هرم پلکانی برای فرعون جوزر توسط ایمهوتپ، اولین مهندس تاریخ ساخته شد بر می‌گردد.
  • سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه‌ای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار می‌رود.
  • آب سازه به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی در زمینه تجهیزات مرتبط با صنعت آب و فاضلاب و سیستم های تخصصی تصفیه و انتقال آب و پساب، قادر به تولید با ITP های مختلف در صنایع بزرگ کشور می باشد.

در حالت کلی و به زبان ساده در رشته مهندسی سازه سعی می‌شود تا مهندسین تمام علم و دانش و نکات مهندسی را به کار ببرند تا بتوانند بار یک سازه را به نقاط قابل تحمل آن انتقال دهند و بتوانند یک سازه پایدار داشته باشند ،تا در طول مدت زمان این سازه خراب نشود. سازه ممکن است دائمی باشد، مانند ساختمان ها، پل ها، سدها و دکل های برق، یا موقتی باشد، مانند چادرهای نمایشگاهی، دکل های تبلیغاتی و داربست های فلزی.امروزه مدل سازی اطلاعات ساختمان تغییر شگرفی در صنعت ساختمان کشورهای پیشرفته به وجود آورده است و بهره وری این بخش را افزایش داده است. از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه ای، علوم فراساحل همانند کشتی سازی استفاده می شود. ابعاد شالود ه ای که بار ستون را تحمل می کند تابع سه عامل می باشد. ابعاد شالود ه با مقد ار بار وارد ه نسبت مستقیم و با مقاومت خاک » جنس مصالح تشکیل د هند ه شالود ه « بستر نسبت معکوس د ارد. یعنی هر قد ر مقد ار بار وارد ه زیاد باشد ابعاد شالود ه نیز بزرگتر خواهد بود و برعکس هرقد ر مقاومت خاک بستر زیر شالود ه بیشتر باشد ابعاد شالود ه را می توان کمتر انتخاب نمود .

لایحه شهرسازی سال ۱۴۰۲ تهران، به تصویب شورای شهر پایتخت رسید

اطمینان در همگن بودن خواص مواد در ضریب ایمنی که باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد می‌شود مؤثر است.خواص کشسانیفولاد از قانون هوک تا تنش‌های زیاد پیروی می‌کند. ویژگیتوضیحاتساخت سریع، آسان و مقرون ‌به‌صرفهقطعات را می‌توان با استفاده از و پیچ و مهره‌ها در محل ساخت‌وساز مونتاژ کرد. براساس آنچه بیان شد و به موازات تجربه موفقیت آمیز نرم افزار سازه90 برای ترسیم نقشه های سازه های بتن آرمه ، گروه نرم افزاری سازه ساخت مجموعه نرم افزار «دکترسازه» را به عنوان ابزاری کارآمد آغاز کرده است. همه این نرم افزارها می توانند ابزاری کارآمد برای دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد نمایند.

تفاوت سازه سی اف اس cfs و ال اس اف lsf

عمده‌ترین مقاطع بمجله خبری معماری رفته در سازه‌های فضاکار مقاطع دایره‌ای، به صورت توپر یا توخالی، و مقاطع نبشی یا قوطی است. شکل و موقعیت تکیه‌گاه‌ها در سازه‌های فضاکار، تأثیر زیادی در توزیع نیروها دارد. در بنا کردن ساختمان از سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است. در اواسط قرن ۲۰ جان فلیتوود بیکر تئوری پلاستیسیته سازه‌ها را ارائه کرد که یک ابزار قدرتمند برای طراحی ایمن سازه‌های فلزی محسوب می‌شد. پس از رد طرح اصلی توماس بوش و ریزش پل راه آهن Tay، پل Forth توسط بنیامین بیکر، سر جان فاولر و ویلیام ارول در سال ۱۸۸۹ از فولاد ساخته شد. پل Forth یکی از اولین کاربردهای مهم فولاد و نقطه عطفی در طراحی پل بود.

انواع زمین: کاربری، نکات خرید زمین و محافظت از سرمایه

در اواخر قرن ۱۹ ولادیمیر شوخوف و شرکت برانوبل از پیشگامان در زمینه خط لوله محسوب می‌شدند. در سال ۱۸۲۴، مهندس ژوزف آسپدين سیمان پرتلند را با عنوان «a superior cement resembling Portland Stone» و شماره ثبت اختراع ۵۰۲۲ در بریتانیا ثبت کرد. با این حال اشکال مختلف سیمان تا قبل از این هم وجود داشت (سیمان پوزولانی توسط رومی‌ها از اوایل سده قبل از میلاد و حتی قبل از آن توسط تمدن کهن یونانی و چینی مورد استفاده قرار می‌گرفت) و به صورت متداول از سال ۱۷۵۰ در اروپا کاربرد داشت. در تهیه سیمان پرتلند معمولاً از مصالح در دسترس و ارزان استفاده می‌شد که ساخت سازه‌های بتنی را به‌ صورت مقرون به صرفه ممکن ساخت. قدمت تاریخ مهندسی سازه به حداقل ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد و زمانی که هرم پلکانی برای فرعون جوزر توسط ایمهوتپ، اولین مهندس تاریخ ساخته شد بر می‌گردد.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان