شایان سازه | dr-architecture

در ادامه از شما دعوت می کنیم با جرئیات بیشتری از این نرم افزارها آشنا شوید. با اینکه ساخت و سازهای بلند مرتبه از اواخر قرن ۱۹ به بعد آغاز شده بود اما پیشرفت چشمگیر آن در نیمه دوم قرن ۲۰ اتفاق افتاد. فضلور خان سیستم‌های سازه‌ای طراحی نمود که برای بسیاری از سازه‌های بلند مدرن حیاتی بود. او این سیستم‌ها را در طراحی‌های سازه‌ای مرکز جان هنکاک در سال ۱۹۶۹ و برج سیرز در سال ۱۹۷۳ به کار برد. نوآوری اصلی او در طراحی و ساخت آسمان خراش‌ها، ایده «لوله» و «لوله‌های گروهی» به عنوان سیستم سازه‌ای ساختمان‌های بلند بود.

http://e-games.ir

فریسینت یک قوس پیش تنیده آزمایشی در سال ۱۹۰۸ ساخت و بعد از این فن آوری به شکل محدود در پل Plougastel در فرانسه در سال ۱۹۳۰ استفاده کرد. او در ادامه با ساخت شش پل بتنی پیش تنیده در سراسر رودخانه مارن این تکنولوژی را تثبیت کرد. ساخت و ساز فولادی برای اولین بار در دهه ۱۸۵۰ و زمانی که هنری بسمر فرآیند بسمر برای تولید فولاد معرفی کرد، آغاز شد. او این فرآیند را در ساله‌ای ۱۸۵۵ و ۱۸۵۶ ثبت نمود و در سال ۱۸۵۸ موفق به تبدیل چدن به فولاد ریخته گری شد. در نهایت فولاد نرمه جایگزین دو مورد قبلی شد و به عنوان فلز مناسب برای ساخت و ساز انتخاب شد. پیشرفت‌های بیشتر در ریاضیات برای ممکن ساختن اعمال مفاهیم سازه ارائه شده توسط گالیله، هوک و نیوتن در قرن ۱۷ توسط مهندسین ضروری بود.

نصب، راه اندازی و اجرا

عموماً مجله خبری معماری فلزی سنگین در کارخانه‌ها به‌ویژه در کارگاه‌های تولیدی کاربرد دارد. معمولاً جرثقیل‌های سقفی متوسط و بزرگ در کارگاه‌های سازه‌های فولادی سنگین با ظرفیت ده‌ها تن تا صدها تن وجود دارد. با توضیحاتی که داده شد می دانید که مهندسی سازه در سازه‌های ساختمانی ، غیر ساختمانی و حتی ماشین آلات استفاده می‌شود و در ساخت تمام پروژه هایی که حفظ ایمنی و تعادل برای آنها بسیار اهمیت دارد از دانش گرایش مهندسی سازه استفاده می کنند. با اینکه تا قبل از قرن نوزدهم الاستیسیته به خوبی در قالب نظریه ارائه شده بود اما تا سال ۱۸۲۱ که کلود لویی ناویر فرمولی برای این نظریه ارائه کرد، این کار انجام نشده بود. او در سال ۱۸۲۶ نظریه‌های سازه‌ای متفاوتی را بررسی کرد و اولین کسی بود که دریافت نقش یک مهندس سازه درک حالت نهایی و منهدم شده سازه نیست، بلکه جلوگیری از این شکست است. در سال ۱۸۲۶ او همچنین مدول الاستیسیته را به عنوان یک ویژگی از مصالح که مستقل از لنگر دوم سطح است معرفی نمود که برای اولین بار به مهندسان اجازه می‌داد تا رفتار و مصالح سازه‌ای را درک کنند.

  • یکی از انواع سازه در ساختمان سازی، سازه ساختمانی آی سی اف که مخفف Insulating Concrete Formwork است، به عنوان قالب‌های عایق ماندگار شناخته می‌شود.
  • در سال ۱۸۲۶ او همچنین مدول الاستیسیته را به عنوان یک ویژگی از مصالح که مستقل از لنگر دوم سطح است معرفی نمود که برای اولین بار به مهندسان اجازه می‌داد تا رفتار و مصالح سازه‌ای را درک کنند.
  • همه این نرم افزارها می توانند ابزاری کارآمد برای دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد نمایند.
  • انسان مدرن آموخته است که هيچ چيز در جهان به اندازه انديشيدن ذي قيمت نيست.
  • برای اینکه از هزینه بیمه ساختمان خود، چه صنعتی و چه غیرصنعتی، آگاهی داشته باشید، ساده‌ترین راه استفاده از سامانه بیمه دات کام است.
اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم می توانیم به شما بگوییم که حتی فعالیت و بازار کار مهندسی سازه برای مهندسین در کشور ایران بسیار وسیع می باشد چرا که شهر ها در حال پیشرفت می باشند و برای داشتن بناهای مقاوم ، به مهندسین سازه مجرب نیاز فراوانی وجود دارد. به طور کلی رشته مهندسی سازه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد در میان رشته های مهندسی در کشور ایران می باشد که قدمت بسیار دیرینه ای دارد به گونه‌ای که هر پروژه‌ای بخواهد افتتاح شود ، از مراحل قبل از ساخت آن از جمله نقشه کشی سازه و تا مرحله ساخت نیاز به بررسی مهندسین سازه دارد. سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه ای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار می رود.

ساخت اسکلت فلزی سازه‌های صنعتی معمولاً به دو صورت سازه فلزی جوش و یا سازه فلزی پیچ‌ومهره آغاز می‌شود. انواع سازه های صنعتی که در قالب سازه فلزی طراحی و اجرا می‌شود در صنایع مختلف می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. سازه صنعتی بر اساس ساختار و اتصالات به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود. اینکه سازه های صنعتی چیست و انواع آن کدامند و اجرا و طراحی آنها چگونه است از موضوعاتی هستند که در ادامه در مورد آنها صحبت شده است. در اواخر قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ با ظهور کامپیوترهای قدرتمند آنالیز المان محدود به یک ابزار مهم برای تحلیل و طراحی تبدیل شد. توسعه برنامه‌های المان محدود به توانایی پیش بینی دقیق تنش در سازه‌های پیچیده منجر شد و پیشرفت‌های بزرگی را در طراحی مهندسی سازه و معماری ممکن ساخت.

محاسبات بار برف در ساختمان همراه با آموزش نحوه اعمال بار برف در ایتبس

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان