صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان از مجوز ساخت گرفته تا طراحی داخلی! | dr-architecture

مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود.

گچ کاری به منظور :

به همین علت تعمیر مناسب ترک‌ها بستگی به دانستن علت ترک‌ها و انتخاب مجله خبری معماری تعمیر متناسب با این علت‌ها دارد و گرنه ترک‌ها ممکن است موقت و زودگذر باشند. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد. نکته حائز اهميت دیگری که امروزه توجه بسیاری باید به آن نمود مطالعه و بررسی زلزله های گذشته است.

گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800

تیر در سقف به منظور تحمل سنگینی بار مرده که از سطح زیر بنا بالای درب یا پنجره ها وارد می شود. در نزدیکی درگاهی قرار می گیرد و می تواند از جنس استیل ، آجر تقویت شده، سنگ و یا چوب باشد. فوندانسیون عمیق در ساختمان های بزرگ و حجیم مانند ساختمان بلند، مراکز خرید بزرگ ، بیمارستان های بزرگ و دانشگاه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.فوندانسیون های عمیق در -۶۵ متر ساخته می شوند.

http://e-games.ir

در ایران ساختمان بلندمرتبه طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری به ساختمان‌های بالاتر از شش طبقه گفته می‌شود.[۱] ساختمان‌های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان‌خراش یا برج نامیده می‌شوند. این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود. الیاف کربنی با یک براکت گالوانیزه به صفحۀ و به وسیله یک پین به فونداسیون متصل می شوند.

  • فلزات قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است و نیروهای دینامیکی و ضربه ای را تحمل نمایند، در حالیکه بتن ترد و شکننده بوده و عملکرد آن در مقابل این نیروها بسیار ضعیف است.
  • تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است.
  • هدف یک ساختمان، در درجه اول ایجاد سرپناه در کنار امنیت برای ساکنین است.
  • هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم.
پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. اما اگر بتوانید یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید، در حقیقت در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. همیشه از روش کار پیمانکار خود سوال بپرسید و قابل اعتماد بودن او را بررسی کنید. بعد از تأیید گواهینامه های مربوط، دانش فنی و همچنین راندمان کاری او، آنگاه می توانید او را به عنوان پیمانکار پروژه خود در نظر بگیرید. هزینه ساخت خانه برای شما چقدر خواهد بود؟ افزایش فوق العاده ای در هزینه ساخت خانه در سال های اخیر رخ داده است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان