طراحی داخلی اداری-مجتمع اداری -ساختمان اداری-دفتر اداری

هنگام طراحی داخلی اداری بهتر است در صورت رفت و آمد نکردن ارباب رجوع در طراحی داخلی فضای اداری صمیمیت فضا را در نظر گرفت. چراکه مهم ترین بخش های زندگی افراد برای کسب و کار است و محیط کار جزء خانه دوم آن ها حساب می شود. اغلب استارتآپها با نیروهای جوان خود ساختمانهایی با نمای اداری مدرن و نوگرا را برای کار مناسبتر میدانند و سازمانهای قدیمی و کسب و کارهای سنتی و محافظهکار مانند کانون و صنف فرشفروشان یا کانون وکلا علاقمند به معماری کلاسیک و ابهت و شکوه آن هستند. بهتر است برای هر یک از کارکنان قفسه شخصی درست کنند تا وسایل خود را در آن قرار دهند. در دکوراسیون داخلی ساختمان اداری لازم است به این نکته توجه شود که با وجود تفاوت بین وسایل که برای دکوراسیون انتخاب می شوند هماهنگی وجود داشته باشد. با وجود این کتاب خانه ارباب رجوع می توانند تا زمانی که کارشان در شرکت روبه راه می شود کتاب بخوانند و احساس خستگی نکنند. بسته به نوع کار اداره لازم است در طراحی فضای اداری نظم وجود داشته باشد و در عین حال اگر کار اداره به شکلی است که ارباب رجوع به آن مراجعه می کنند باید طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداری حس اعتماد و آرامش را به آن ها منتقل کنند.

با استفاده از معماری داخلی فضاهای اداری و طراحی مناسب می توانیم این مشکل سایت dr-architecture را برطرف کنیم. در طراحی و دکوراسیون داخلی محیط اداری لازم است به نورپردازی توجه کنیم چراکه وسایل به خودی خود دیده نمی شود. در میان ساختمانهای مختلف، انواع اداری و تجاری بیش از سایر ساختمانها از نورپردازی نما استقبال کردهاند. یکی از زیباترین و لوکسترین نماها برای ساختمانهای تجاری و اداری، نمای سنگی است. مثلا طراحی داخلی مطب پزشک با طراحی داخلی یک شرکت تجاری کاملا متفاوت است. در طراحی داخلی ساختمان های اداری توجه شرکت طراحی و دکوراسیون اداری به نوع مخاطبان اداره، مدت زمان حضور کارکنان و مشتری ها و روند کاری اداره مهم است. نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان میآید. هر کدام از اتاق ها بسته به کاری که انجام می دهند دکوراسیون متفاوتی باید داشته باشند. طراحی و دکوراسیون داخلی ادارات بسته به کار آن ها متفاوت است. امروزه در طراحی داخلی ساختمان های اداری مدرن اصل بر آسایش و آرامش کارکنان است. امروزه با توجه به اینکه سبک دکوراسیون داخلی اداری بیشتر به سمت مینیمال و مدرن رفته است. استفاده از حروف، اعداد و کاراکترهای معنیدار در طراحی نمای اداری، هویتبخش است و میتواند با چینشی منظم به کمک نمای کامپوزیت، سطح صاف نما را منحصر به فرد و زیبا سازد.

بهتر است در سالن ادارات از نور طبیعی استفاده شود. طراحی درست دکوراسیون داخلی محیط اداره، میتوان با استفاده از گل و گیاه یا وجود آبنما در محیط کار ارتباطی میان درون و بیرون کارکنان ایجاد کرد. اما با وجود شرکت طراحی و دکوراسیون اداری این کار به درستی انجام می پذیرد.بهترین طراحی برای دفاتر اداری طراحی به صورت اتاق های نیمه باز که به آن سیال می گویند می باشد. از سنگ تراورتن، کوارتز و مرمر برای طراحی نمای اداری باشکوه استفاده میشود. در اینجا ایجاد یک پوسته خارجی بر روی ساختمان که نمای آن را ویژه ساخته، با استفاده از متریال فلزی انجام شده است. در دکوراسیون داخلی اداری با استفاده از پارتیشن ها محیط اداری را به قسمت هایی تقسیم بندی می کنند. سبک مدرن، کلاسیک و سنتی از مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان اداری استفاده میشوند. با طراحی و دکوراسیون درست دیوارهای یک اداره می توان فضای داخلی آن را لوکس جلوه داد. اگر دفتر اداره کوچک باشد و بخواهیم به صورت رسمی طراحی داخلی آن را انجام دهیم این کار دشوار می شود. برای طراحی داخلی اداری و دفتر کار باید خیلی دقت شود که از همه محیط اداره به درستی و به صورت بهینه استفاده شود.

چون در ادارات از مبلمان استفاده فراوان می شود پس باید طوری انتخاب شوند که با نشستن روی آن ها آدم احساس راحتی کند. با انتخاب رنگ درست در واحد اداری می توانید کاری کنید که برند اداره و شرکت شما در ذهن افرادی که به آنجا مراجعه می کنند ماندگار باشد. ساختمانی با نمای اداری تکراری، ناخودآگاه به ما القا میکند که هیچ تفاوتی با دیگران نداریم و در مقابل، نمای ویژه و متفاوت با طراحی اختصاصی، یکی از عواملی است که خاص بودن را به کارکنان گوشزد کرده و این حس متفاوت بودن، روحیهبخش است؛ زیرا هر عاملی که حسی مطلوب در کارمندان ایجاد کند به ایجاد تعلق به سازمان و افزایش بهرهوری منجر میشود. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد میشویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان میدهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشاندهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است. بسته به آنکه اداره مورد نظر، شخصی یا دولتی باشد شرکت طراحی دکوراسیون اداری باید در طرح هایی که ارائه می دهد تفاوت ایجاد کند.

با طراحی درست دکوراسیون داخلی محیط اداری می توان بسیاری از نقاط ضعف اداره را به نقطه قوت تبدیل کرد. خلاقیت در طراحی نمای ساختمان اداری میتواند در استفاده از متریال، طراحی ورودی، تزئينات و یا متریال و ترکیب رنگ نمای ساختمان بروز یابد. در دکوراسیون داخلی قسمت اداری بهتر است از متریال هایی استفاده کنیم که خلاقیت کارکنان را نیز بیشتر کند. بهتر است رنگ را در طراحی به گونه ایی انتخاب کنیم که مرتبط با محصولات، لوگو و کاربری سازمان باشد. اگر بهترین طراحی داخلی اداری را برای محل کار خود می خواهید باید به چند نکته توجه کنید. طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداری باید همزمان داری چند ویژگی باشند. بسته به اینکه اتاق یک کاره یا چند کاره باشد دکوراسیون داخلی آن طراحی می شود. لازم است در طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اداره میزان نور را به گونه ایی طراحی شود که نه آنقدر نور کم باشد ک باعث خستگی افراد شود و نه آنقدر زیاد که موجب آزار آنان شود. هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی تجاری و اداری برای جلوگیری از سردرگمی مردم لازم است تابلوهای راهنما را در هنگام ورود به آن مکان نصب کنند. بهتر است طراح با توجه به گزینههای مطرح شده و روحیه خاص هر مشتری و کسب و کاری که دارد، طراحی منحصر به فرد و خلاقانهای انجام داده و ایده و طراحی خود را با مشتری مطرح کند.

برای طراحی داخلی اداری پارتیشن ها نقش مهمی دارند. اختلاف رنگ یا سطح و یا استفاده از حروف برجسته در چنین طراحی کاربرد دارد. استفاده از المانهای مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، میتواند احساس ناخوشایندی در آنها به وجود بیاورد. نوع دیگر طراحی داخلی اداری سبک مدرن است استفاده از این سبک با وجود روحیه بخشی که به محیط کار می دهد در عین حال شرایط رسمی بودن محیط را نیز فراهم میکند. دکوراسیون داخلی اداری صنعتی سبک خاصی از دکوراسیون است که با استفاده کردن از وسایل قدیمی و وسایل مدرن به وجود می آید. نمای ساختمان اداری نمایشگر جایگاه، منزلت و ویژگیهای مالکان ساختمان است. در طراحی و دکوراسیون اداری از پارتیشن ها برای تفکیک فضا استفاده می شود. برای طراحی داخلی به سبک مدرن میتوان دیوارهای اتاق ها را از بین برد و به جای آن ها از پارتیشن استفاده کرد. ایجاد زاویههای تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشمنواز نیز برقرار ساخته است.

ادارات جزء پر رفت آمد ترین مکان ها است پس باید آرامش کارکنان در این شلوغی حفظ شود حتی اگر ارباب رجوع در بعضی ادارات رفت و آمد نداشته باشند خود کارکنان به صورت مداوم در آن رفت آمد دارند حال فرض کنید در هر کدام از این آمد و شد ها شما مجبور باشید مثلا از جلو یا پشت میز همکار تان رد شوید با این کار تمرکز همکار از بین می رود پس با طراحی داخلی اداری درست می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. در این طراحی نیز انحنای خط بیرونی نما ظاهری جذاب به ساختمان بخشیده است. اغلب متریال به کار رفته در سبک کلاسیک مانند نمای رومی سنگهای گرانقیمت مانند تراورتن یا مرمر است که هزینههای نما را افزایش میدهد درحالی که برخی از نماهای مدرن با سیمان، ترکیب آجر و سنگ طراحی میشود که هزینه کمتری دارد. نکته ایی که باید در دکوراسیون داخلی دفتر اداره مد نظر قرار داد این است که نمیتوان مانند منزل از هر وسایل تزئینی استفاده کرد بلکه باید از وسایلی استفاده کرد که حالت رسمی دفتر را به هم نریزد.

دکوراسیون داخلی اداری دفتری به گونه ایی وسایل داخل دفتر مانند تابلو ها را انتخاب میکند که متناسب با کار اداره باشد. همچنین مقاومت بالایی داشته باشند و به راحتی بتوان آن ها را تمیز کرد مانند مبل چرم و… در مقابل، استفاده از عناصر هویتبخش ملی یا توجه به ویژگیهای فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد میکند. استفاده از گل و گیاه به شیک بودن محیط کار شما کمک می کند. یک اداره از بخش های متعددی تشکیل است که لازم است هر یک از این قسمت ها را به کمک معماری داخلی فضای اداری به مکانی روحیه بخش تبدیل کرد. این طراحی پوستهای یکپارچه برای نمای بیرونی به شکل فرمی مدرن با استفاده از خطوط منحنی و حجمی غیر هندسی، یکی از زیباترین نماها را خلق کرده است. یکی از بخش های مهم ادارات سالن است. در شرکت های اداری که ارباب رجوع رفت آمد دارند میتوان در دکوراسیون داخلی شرکت اداری کتابخانه ایی سبز ایجاد کرد این قسمت میتواند زیباترین بخش شرکت اداری باشد. معماری داخلی ساختمان اداری نقش بسیار مهمی را در کسب رضایت کارمندان و ارباب رجوع ایفا می کند.

طراحی پنجرهها و المانهای نما، متریالها، نورپردازی نما و توجه به ویژگیهای بومی و سنتی منطقه از جمله مواردی هستند که در طراحی نما اداری باید مورد توجه قرار گیرند. در سبک مدرن از نورپردازی به شیوه مدرن برای نورپردازی نمای ساختمان استفاده میشود. در سبک معماری کلاسیک از سنگ به عنوان متریال اصلی و گاهی تنها متریال نما استفاده میشود. نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل میکنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد. نمای ساختمان اداری در سبکهای مختلف از جمله سبک کلاسیک که در ایران بیشتر به شیوه رومی انجام میشود، سبک مدرن یا نوع متداول آن یعنی لندنی و سبک اسلامی و بومی و در موارد محدودی سبک دیکانستراکشن طراحی و اجرا میشود. در هر سبک معماری نمای اداری میتواند با متریال مختلف مانند شیشه، سنگ، فلز یا چوب ساخته شود. نمای اداری با طرحهای گوناگونی با استفاده از متریال مختلف قابل اجرا است. بهینه سازی فضا در دکوراسیون داخلی اتاق اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکوراسیون داخلی اداری دفتری یکی از قسمت هایی است که در دکوراسیون داخلی به آن بسیار توجه می شود. طراحی داخلی اتاق کار باید به گونه ایی باشد که کارمندان داخل آن دوست داشته باشند کل وقت خود را در آن سپری کنند و از دکوراسیون اتاق کار خود لذت ببرند. پارامترهایی که خلاقیت را افزایش می دهند عبارتند از استفاده نکردن رنگ سرد، استفاده از مواد طبیعی و تا جایی که امکان دارد از مصالح ساختگی کمتر استفاده شود. بهتر است از رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی اداری خود استفاده کنید چراکه باعث افزایش روحیه شما می شود. یکی از محبوبترین متریالهای مورد استفاده برای ساختمانهای اداری، شیشه است. برای اینکه فضای دفتر دلباز تر شود بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود. چوب یکی از متریالهای طبیعی است که نماهای زیبایی با استفاده از آن طراحی میشود. یکی از سبک ها که در طراحی داخلی اداره بسیار طرفدار پیدا کرده است سبک کلاسیک است متریال ها و مبلمانی که در این سبک استفاده می شود جنبه هنری دارند و به محیط نقش و نگار می دهد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان