طراحی ساختمان اداری و تجاری فرمانیه توسط آقای علی دوست و همکاران | dr-architecture

بسیار وزن مجله خبری معماریی دارد و نسبت به دمای هوا و حرارت آتش عایق قوی و مقاوم درمقابل سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی می باشد . باید بدانیم چه مصالحی را در کنار هم قرار دهیم که به نتیجه مطلوب برسیم، که این هنر طراح است. نصب پنل های آکوستیک به جهت کاهش انتقال صوت و هم چنین جلوگیری از اکوی صدا در اتاق های جلسات از جمله موارد مهم است.

مثلاً اتاق انتظار، آبدارخانه و حسابداری نمی توانند فضایی عین هم داشته باشند. نکته ی جالب توجه در طراحی این تراس ها، جانمایی فضای سبز منحصر به فردی می باشد! فضایی دلچسب و مطبوع که برای استراحت و گفت و گوهای افراد ایجاد شده است. چیزی که در بدو ورود به این مجموعه جلب توجه می کند، لابی کوچک و منحصر به فرد آن است که به گفته ی معماران پروژه، برای انتقال آسان وسایل و رفت و آمد عمومی، این چنین طراحی شده است. همچنین در این قسمت، فضاهایی همچون كافه تریا و سالن ورزشی نیز جانمایی گرفته است.

  • تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست.
  • موضوعات دوگانه ای مانند صلبیت یا شفافیت، یکپارچگی یا چندگانگی بیان شهری ،حریم عمومی شهر یا حریم خصوصی، درون گرایی یا برون گرایی، عصر الکترونیک و دهه چهل، در پاسخ به سوالات ذکر شده مطرح بودند.
  • پرده هاى نيمه شفاف براى جلوگيرى از ورود نور مستقيم به فضاها است.
  • امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • در واقع نمای داخلی و نمای بیرونی دو عنصر جدایی ناپذیرند و به طور مستقیم با هم در ارتباط می باشند.
با این حال ممکن است که این کار با اهداف مختلفی صورت گیرد؛ اما می تواند منجر به تغییر دکوراسیون ساختمان مسکونی یا اداری شود. دلایل بسیاری وجود دارد که افراد بازسازی را انجام می دهند؛ به عنوان مثال مهم ترین دلیل انجام این کار افزایش طول عمر ساختمان ها مخصوصا ساختمان های قدیمی است. فرقی ندارد یک ساختمان در زمان تاسیسات چقدر استاندارد کار ها را رعایت کرده باشد، در هر صورت به مرور زمان دچار فرسودگی می شود. همه طراحان با نماهای تجاری و اداری به خوبی آشناییت ندارند و نمی‌توانند نمایی را طراحی کنند که برای هر دو کاربری مناسب باشد.

هماهنگی با معماری بومی

فضای داخلی ساختمان اداری می تواند منعکس کننده ی نمای بیرونی این ساختمان باشد. در واقع نمای داخلی و نمای بیرونی دو عنصر جدایی ناپذیرند و به طور مستقیم با هم در ارتباط می باشند. طراحی و تعبیه پنجره های شیشه ای در طراحی نمای ساختمان اداری می تواند موجب تابش هرچه بیشتر نور به درون ساختمان و ایجاد فضایی گرمابخش و دوستانه شود.

توضیحات پروژه

دیوار پوش متریالی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد. کاشی چینی یکی از دیوار پوش‌های سنتی است که از امنیت بالایی برخوردار است و معمولا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی ادارات به کار می‌رود. همچنین از آن جا که کاغذ دیواری مدرن است و دارای طرح و نقش گوناگون است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارها باشد.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان