طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه | dr-architecture

استفاده بی مهابا از شیشه در اقلیم خشکی مانند ایران یکی از این ناهماهنگی‌ها است. استفاده بی‌رویه از شیشه در نمای اداری یکدست شیشه‌ای در مناطق گرم و خشک از نظر محیط‌زیستی توجیه نداشته و تنها تقلیدی از معماری اقلیم‌های دیگر است. نمای اداری ساختمان باید به شکلی خلاقانه طراحی شود تا بتواند ارتباطی مناسب و موثر میان داخل و خارج ساختمان ایجاد کند. در طراحی نمای اداری به ویژگی‌های سازمان و اداره و شاغلان در آن نیز توجه می‌شود. هماهنگی نما با اندیشه و رویکرد حاکم بر اداره و سازمان و ویژگی‌های عمده پرسنل آن، می‌تواند محیطی راحت برای کارکنان فراهم کند و در یک نگاه، نمایشی از فرهنگ و رویکرد سازمانی باشد. بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است.

http://e-games.ir

نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد. بنابراین کارمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد. وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن می‌تواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد. پله های برقی می توانند افراد زیادی را به س رعت جابه جا کنند ولی پرهزینه می باشند و معمولا در مکان هایی از قبیل ورود به دفاتر طبقه اول مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد.

اگه میخوای کابینت خونه رو عوض کنی، قیمت روز کابینت مدنظرت رو از بهترین کابینت سازهای شهرت بگیر

این مجله خبری معماری اداری و تجاری از نظر عملکرد مکانی در چارچوب یکی از خیابانهای اصلی تهران شکل گرفته است. یکی از دغدغه های طراحی پروژه ایجاد تعادل بین نمای قسمت تجاری و اداری و همچنین توجه به بافت شهری و ماهیت متفاوت و سبز این منطقه از شهر تهران بود. بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است.

نمونه هایی از اتاق خواب های به سبک انتقالی که به زیبایی طراحی شده است.

پارکینگپارکینگ یکی از مهم ترین فضاهایی است که باید در اصول معماری ساختمان اداری به آن توجه شود. با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام طراحی ساختمان اداری به تعداد احتمالی افرادی که روزانه در آن تردد می کنند توجه شود و بر اساس آن استانداردی برای اختصاص فضای پارکینگ در نظر گرفته شود.

ارزیابی محدوده آسایش حرارتی در اثر تهویه طبیعی در ساختمان‌های اداری بوشهر

می توانید برای مشاهده پروژه بازسازی ساختمان اداریتوسط تیم ما کلیک کنید. قطعا تعمیرات و بازسازی ادارات و ساختمان ها یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کارفرما باید به انجام آن بپردازد. در واقع بازسازی ادارات از چندین جهت می تواند مهم و پر از مزایای باشد‌.

  • قسمت پایینی این فضای میانی توسط یک رستوران، کافه، فضاهای نمایشگاهی و امکانات برگزاری کنفرانس فعال می گردد.
  • در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است.
  • وزن زیاد آن، شوره زدن در مواردی خاص، جذب آلودگی های هوا و سیاه و تیره شدن آجر را می توان از معایب این نما محسوب کرد.
  • نداشتن برنامه منجر به تاخیر در دستیابی به نتایج، کمبود بودجه و سایر مشکلات می‌شود.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان