طراحی ویلا در سبک‌های مختلف با یکی از بهترین شرکت‌های طراحی تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ویلاهای لوکس نوع خاصی از سبک معماری هستند که شاید بتوان گفت نقطه مقابل سبک‌هایی مثل مدرن و مینیمال و حتی سنتی یا ایرانی محسوب می‌شوند. با توجه به ویژگی‌ها و اصولی که برای طراحی ویلا لوکس اشاره کردیم می‌توان از سبک‌های زیر استفاده کرد:

سبک روستیک:

گچبری و تزئینات داخلی:

سبک تلفیقی:

معرفی یکی از بهترین شرکت‌های طراحی ویلای لوکس در تهران با تعرفه باورنکردنی

ابعاد و متراژ:

یکی دیگر از مهمترین اصول ساخت ویلای لوکس، توجه به تزئینات داخلی و گچبری هاست. گچبری ها و تزئینات سقف و دیوارها بنیان اصلی زیبایی و اساس کاری سبک لوکس است. این تزئینات باید در جاهایی که کاملاً دید دارند و در عین حال متناسب با سبک طراحی داخلی هستند انجام گیرند. با این حال گاهی اوقات نیز این امر با استفاده از سقف‌های کاذب جدید و پیشرفته صورت می‌گیرد.

نورپردازی در تمامی طراحی‌های انواع ویلا اهمیت بالایی دارد. تمامی فضاهای داخلی و حتی در دکوراسیون خارجی، بخش نما باید از نورپردازی کافی و اصولی برخوردار باشند. با این حال در طراحی هر فضای مسکونی، نورگیری اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل در طراحی ویلاهای لوکس شاهد پنجره‌های بزرگ و حتی پانورامایی هستیم که نور کافی در طی روز به تمامی بخش‌های ویلا وارد می‌شود.

در سبک تلفیقی چون می‌توانید اصول و نکات سبک‌های معماری مختلف را استفاده کنید بنابراین امکان استفاده از این سبک برای ساخت ویلای لوکس وجود دارد. البته در این سبک می‌توانید قاعده‌ها را بر هم بزنید و در جایی که احساس کردید فضا بیش از حد شلوغ می‌شود سبک مدرن را ترکیب کنید.

طراحی ویلا در سبک‌های مختلف با یکی از بهترین شرکت‌های طراحی تهران

طراحی ویلا در سبک‌های مختلف با یکی از بهترین شرکت‌های طراحی تهران

نورپردازی:

ابعاد زمین مسکونی و باغ به طور جداگانه مشخص شوند، جهت طلوع و غروب خورشید بسیار مهم است، راه‌های ارتباطی بخاطر وجود باغ در ویلا لاکچری باید مجزا و متفاوت باشد، فضای محوطه باید براساس جهت گیری ساختمان و نورگیری تعیین شوند، نوع متریال براساس سبک تعیین شود، محل احداث استخر و جکوزی و همچنین سازه‌های آبی به طور کامل و دقیق تعیین شوند.

در سبک کلاسیک تأکید بر روی طراحی از نوع تجملاتی، سقف‌های بازشو مرتفع، فضاهای آتریوم، نماهای لوکس با ستون‌های بلند و تزیینات مختلف، مجسمه‌ها و المان‌های تزیینی است. بنابراین به دلیل همخوانی زیاد سبک کلاسیک با لوکس می‌توان از اصول آن به شکل ترکیبی استفاده نمود.

نماکاری یکی از مهمترین بخش‌های طراحی پلان و معماری در ساخت ویلای لوکس است. با اینکه فضای محوطه نیز اولین بخشی است که به محض ورود با آن مواجه می‌شویم و نوع تأثیرگذاری آن اهمیت زیادی دارد اما نما حتی قبل از ورود به داخل ویلا توجهات را به خود جلب می‌کند و هویت آن را تشکیل می‌دهد. بنابراین هماهنگی سبک طراحی نما با سبک ساخت بسیار مهم است و باید از بهترین متریال ها برای ویلاهای لوکس استفاده کرد.

طبق تعریفی که از یک ویلای لوکس در ذهنمان داریم، این معنا و مفهوم باید در تمامی بخش‌ها اعم از طراحی داخلی و خارجی به چشم بیاید. برای این منظور یکسری اصول و قواعد در نظر گرفته شده که به شکل مختصر بررسی می‌کنیم:

در سبک روستیک یا روستایی هم چون تأکید زیادی بر روی استفاده از چوب مرغوب به عنوان یکی از پرهزینه ترین متریال های ساخت ویلا شده و همچنین نورگیری عالی و استفاده از فضاها به شکل کاربردی بسیار اهمیت دارد، یکی از مناسب‌ترین سبک‌ها برای طراحی ویلای لوکس است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5574050/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

وضعیت زمین مثل درجه شیب، نوع اقلیم، نرمی و سفتی خاک، نیازمندی‌های زیرسازی و آماده سازی زمین و سایر موارد از مهمترین مواردی است که باید در ساخت ویلاهای لوکس به آن توجه داشته باشیم. همچنین شرایط آب و هوایی تعیین کننده نوع مصالح و متریال به کار رفته نیز خواهد بود.

بهترین سبک‌های اجرای ویلا لوکس

نماکاری:

اصول و قواعد طراحی ویلای لوکس

موقعیت زمین و اقلیم:

ویلاهای لوکس به دلیل نوع طراحی خاص و پیچیدگی فضاهای مختلف و المان‌های بسیار زیادی که دارند باید سراسر حس مثبت، شکوه و عظمت به کارفرما وارد کند. ارتباط بین فضاها، رعایت اصول سبک لاکچری و در عین حال حذف عوامل مزاحم و اضافی به همراه نماکاری و محوطه سازی پیشرفته نیاز به همکاری با شرکت‌های حرفه‌ای طراحی ویلاهای لوکس را بیش از پیش مشخص می‌کند.

ابعاد و متراژ بخش‌های مختلف داخلی و خارجی ویلای لوکس باید متناسب با نیاز، تعداد افراد و نوع کاربری آن باشد. به عنوان مثال آشپزخانه باید بخش قابل توجهی از فضای پذیرایی را به خود اختصاص دهد. در ویلاهای لوکس باید فضای غذاخوری مجزای از پذیرایی و آشپزخانه باشد. حمام و سرویس بهداشتی را می‌توان بخاطر سبک لوکس مجزای از هم طراحی نمود. اتاق خواب‌ها یکی از مهمترین فضاهای داخلی منزل هستند که متراژ آن بسته به نیاز هر فرد متفاوت است و عموماً اتاق خواب والدین باید بزرگ‌تر از فرزندان باشد. محوطه و فضای سبز هم نباید تمامی فضای حیاط را به خود اختصاص دهد. بخش مخصوص پیاده روی و عبور و مرور خودروها باید مجزا باشند که یکی از مهمترین اصول طراحی ویلا لاکچری حیاط دار است.

باغ ویلا لوکس:

آبنما و سازه‌های آبی:

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ویلاهای لوکس به آن دسته از ویلاهایی گفته می‌شود که پلان معماری، طراحی داخلی و خارجی شامل نما و محوطه با متریال گران قیمت، جزئیات و اکسسوری و تزئینات بسیار انجام شده باشد. برخلاف تصور عموم ویلاهای لوکس لزوماً بزرگ‌تر از ویلاهای ساده و یا در سایر سبک‌ها مثل مدرن نیست. ویلاهای لوکس برآورده کننده خواسته و نیاز کسانی است که دوست دارند طراحی ویلای آنها رویایی و دست نیافتنی باشد. با این حال برای طراحی ویلای لوکس که پر از تجملات، امکانات رفاهی و امنیتی پیشرفته و در بهترین منطقه آب و هوایی است باید تیم فنی و اجرایی قدرتمند، با سابقه و حرفه‌ای مسئولیت آن را بر عهده داشته باشند. شرکت‌های ساختمانی باید نسبت به تمامی اصول، قواعد و نکات طراحی ویلاهای لوکس مسلط باشند که در ادامه به طور مختصر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون خارجی ویلاهای لاکچری، آبنماها و سازه‌های آبی مثل استخر و جکوزی است. طراحی ویلا لوکس استخردار بسیار متفاوت است چون باید جهت گیری و مکان دقیق آن با حفظ حریم شخصی و تابش آفتاب مشخص شود، زیرسازی‌های لازم انجام گیرند و فضای سبز اطراف آن به همراه نورپردازی به طور کامل طراحی شوند.

سبک کلاسیک:

گروه معماری آد در این زمینه توانسته بهترین پلان معماری و طراحی را برای این نوع از ویلاها در نظر بگیرد. در این شرکت بهترین معماران و مهندسین طراحی داخلی و خارجی گرد هم آمده اند تا دست نیافتنی ترین رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کنند. برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه‌های طراحی ویلای لوکس با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان