لوله فلکسی روکشدار سایز ۲۵ فروشندگان و قیمت تابلو برق و تجهیزات

دو لایه کناری از جنس آلومینیوم و لایه وسطی از عایق پلی استر بوده و از خاصیت انعطاف‌‌پذیری، کشسانی و مقاومت در برابر رطوبت، بخار و حرارت بالای مناسبی برخوردار است. جهت افزایش راندمان کار و مدیریت هزینه باید به انواع کاربرد لوله فلکسیبل واقف باشید تا در مواقع مورد نیاز، آن را مورد مصرف قرار دهید. لوله‌‌ فلکسی دارای سطح مقطع گرد با ایجاد پوشش اضافی به دور سیم یا هر نوع هادی الکترونیکی وظیفه حفاظت از آن را دارد.

بهترین لوله فلکسی

این لوله‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربردهای فراوانی دارند. به علت خاصیت‌های شگفت‌انگیزی که این لوله‌ها دارند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در مقاله پیش رو به بررسی مشخصات و کاربردهای این لوله‌ها و انواع آن می‌پردازیم. در یک پروژه سیم کشی برق ساختمان ممکن است از چندین سایز مختلف لوله فلکسی برق استفاده کنید که این مورد بستگی به حجم سیم های کار گذاشته شده در یک مسیر واحد دارد. با توجه به آنکه سایزهای بسیار متنوعی از این لوله ها تولید می شود لذا شما هیچ محدودیتی برای انتخاب سایز ایده آل لوله ها نخواهید داشت. طراحی به خصوص این لوله ها سبب می شود که لوله فلکسی برق از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار باشد.

یکی از امتیازات ارزشمندی که لوله فلکسی برق دارد این است که دارای یک ساختار انعطاف پذیر است. این ویژگی شرایطی را برای پروژه شما به وجود می آورد که بدون استفاده از انواع اتصالات به هدایت و مسیریابی سیم های برق بپردازید. همانطور که میدانید یکسری از تجهیزات پایپینگ با عنوان انواع لوله فولادی برق وجود دارد که از لحاظ درجه سختی بسیار مقاوم تر از لوله فلکسی برق هستند. عمدتا در لوله فلکسی برق از ورق های فولادی گالوانیزه شده استفاده می گردد. عمل گالوانیزاسیون روی این ورق ها سبب می شود که پوششی از فلز روی، بر سطح ورق فلزی قرار گرفته و به این ترتیب مقاومت آن در برابر رطوبت و سایش به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. از دیگر ویژگی های این دسته از تجهیزات می توان به انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها اشاره کرد.

برای سهولت در کابل کشی بهتر است از ابزاری قرقره مانند استفاده شود. بدین صورت که حلقه کابل را همانند شکل زیر در داخل ابزار قرقره مانندی قرار داده تا از گره خوردن کابل ها جلوگیری گردد. این لوله‌ها سایز های متفاوتی دارند و بر اساس محیط و حیطه‌ی کاربرد شما به شما عرضه می‌شوند. بعد از بررسی کردن این لوله‌ها از نظر شرایط فیزیکی و شیمیایی، کاربرد آن ها مشخص می‌شود. توجه به امنیت کابل ها یکی از اقداماتی است که به پیشگیری از انواع خطرات و حوادث کمک می‌کند.

لوله فلاکسیبل چیست و چه کاربردی دارد؟

برای لوله های فلکسی روکش دار معمولا از روکش پلاستیکی PVC استفاده می کنند که در نصب دوربین های مدار بسته بسیار رایج می باشند. از مزیت های استفاده از لوله های فلکسی PVC می توان به قیمت مقرون به صرفه و همچنین محافظت در برابر رطوبت و آب اشاره نمود. معمولا هنگامی که قرار است کابل ها در زیر زمین نصب شوند لوله های فلکسی روکش دار بهترین گزینه برای مهندسین و طراحان می باشد. لوله فلکسی نقش محافظتی از یک رسانا یا نارسانا مانند هوا را داشته و به‌عنوان یک واسطه باید در ابتدا میانه و انتهای مسیر با تجهیزات دیگر به خوبی سفت و محکم شود. گلندها نوعی سرپیچ خاص بوده که در دو سمت لوله فلکسیبل نصب شده و فشار وارده بر فلکسی را کاهش داده و با توجه به نوع و سایز خرطومی، مدل خاص خود را نیز دارند.

  • لوله خرطومی فلکسیبل روکشدار از جنس فلز و روکش پلاستیک بوده و در سیم کشی محوطه استفاده می شود جهت محافظت در برابر نفوذ باران و دیگر عوامل محیطی.
  • به طور کلی این دسته از تجهیزات برقی، به نسبت لوله های فلزی و فلکسیبل، وزن کمتری دارند و به راحتی قابل نصب هستند.
  • یکی از مرسوم‌ترین پوشش‌ها برای محافظت بیشتر از فلزات پوششی به نام گالوانیزه است که تقریباً ۶ دهه است در ایران حضور دارد و جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد.
  • به طور خاص برای محافظت کابل های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته و شبکه کاربرد دارد.
  • به طور کلی سایز و اندازه های لوله برق متناسب با تعداد و مقطع سیم ها و کابل هایی که در تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین می شود.

به این ترتیب عمدتا در این سیستم ها از لوله فلکسیبل برق استفاده می شود. این لوله به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارد به خوبی ارتعاشات سیستم را جذب کرده و دیرتر دچار شکستگی می شود. کابل هایی که دوربین مدار بسته را به دستگاه DVR متصل می‌کند به میزان قابل توجهی در معرض خطر هستند. برای مثال یکی از راه های از کار انداختن دوربین مدار بسته، بریدن و یا صدمه زدن به کابل‌های آن است. به همین منظور بهتر است پس از نصب دوربین مدار بسته ب دنبال یک محافظ مناسب برای کابل‌ها باشید.

لوله فلکسی روکشدار سایز ۲۵ فروشندگان و قیمت تابلو برق و تجهیزات به این ترتیب عمدتا از این لوله ها به منظور محافظت از سیم ها و کابل های دوربین های مدار بسته استفاده می شود. اکثر لوله‌های فلکسی در متراژ 10 متری تولیده شده و برای فواصل بیش از این متراژ باید از دو یا چند لوله خرطومی استفاده کنید. جهت جلوگیری از چنین حالتی می‌توانید با ارتباط با شرکت تهویه سان از نوع سفارشی محصول لوله فلکسی در متراژ بالاتر بهره ببرید. اما جهت اتصال دو لوله خرطومی به یکدیگر امکان استفاده از بست فلکسی را دارید. فلکسیبل با عایق پلی استر به دلیل مقاوم زیاد مقابل رطوبت در استان‌های شمالی و جنوبی ایران بسیار پر مصرف است. همچنین بهره‌برداری از این لوله فلکسی در هوای رفت سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش هوا به‌دلیل عدم‌انتقال رطوبت به دیوار و سقف از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنا بر محل استفاده و سیمی که باید پوشش داده شود؛ اندازه لوله-های لوله فلکسی فلکسی متفاوت است. انعطاف بالا، مناسب برای فضاهای اسیدی و قلیایی، نصب آسان، عمر بالا و تحمل فشار موجب استفاده از کمبی در انواع سیستم دمنده و مکنده شده است. لوله فلکسی دارای ابعاد، اندازه و مدل‌‌های مختلفی بوده و در ادامه مقاله با هر کدام از آن‌‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. این محصول در واقع کوچکترین سایز می باشد که مناسب برای عبور سیم نیز می باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان