معاون وزیر کشور: طرح نهضت ملی مسکن بر اساس توزیع متوازن انجام شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است بیش از 4 میلیون مسکن در کشور ایجاد شود، پهنه های مختلفی در دستور کار قرار می گیرد و باید این پهنه ها کاملا بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شده و علاوه بر اینکه در برابر حوادث توان ایستادگی بالایی داشته باشد، توازن را هم به صورت کامل رعایت کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: اگر بخواهیم تمامی ویژگی ها را به صورت یکجا داشته باشیم، باید به عنوان شهرهای ایرانی اسلامی حرکت کنیم که تمامی قابلیت هایی که مورد نیاز داریم را شامل شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: این توازن باید به گونه ای باشد که در شهرها و روستاهای کوچک هم بر اساس نیازی که وجود دارد بتوانیم ساختمان سازی انجام دهیم و متناسب با سیاست حمایت از جوانی جمعیت، توزیع متوازن جمعیت و خدمات را داشته باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: با وجودی که فعالیت های ساختمانی از بزرگترین مباحث اقتصادی کشور به حساب می آید و صنعت ساختمان در ارتباط با 300 صنعت هست و میلیون ها شغل ایجاد می کند، باید چندین مولفه را مدنظر قرار دهیم که بحث معماری ایرانی اسلامی یکی از مهمترین این موضوعات است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بر اساس توزیع متوازن انجام شود، گفت: ضرورت رعایت سبک معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/781
کلید واژه ها: معاون عمرانی وزیر کشور – ایرانی اسلامی – وزیر کشور – معاون عمرانی – سبک معماری ایرانی اسلامی – جمالی نژاد – معماری ایرانی اسلامی – اسلامی – ایرانی – کشور – سبک معماری ایرانی – معاون – مهدی جمالی نژاد – ساختمان – معماری ایرانی – معماری – عمرانی – مسکن – وزیر – ساختمان سازی – توزیع – جمالی – مهدی جمالی – نیاز – بیان – نژاد – نهضت – اساس – نیازمند – متناسب


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn65341031/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%3A-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%86%D9%87%D8%B6%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B9

وی خاطرنشان کرد: از سال 85 مصوبه هیئت وزیران و شورای عالی شهرسازی در ارتباط با این موضوع گرفته شد و سند معماری ایرانی اسلامی هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

– از یزد، مهدی جمالی نژاد دقایقی قبل در اجلاس ملی سازندگان حرفه ای مسکن و ساختمان، اظهار داشت: در دهه 80 عنوان می شد اگر می خواهیم شهری با آرامش و کیفیت داشته باشیم، نیازمند یک سبک معماری متناسب با شرایط ایرانی اسلامی است.

جمالی نژاد بیان کرد: کرامت، تفکر، حیا، تواضع، احسان، عزت، امنیت، عبودیت، توازن، تعادل، هماهنگی، تقوا و بسیاری واژگان دیگر باید در کالبد و روحش شهر وجود داشته باشد که همه این موارد به صورت کامل در سبک معماری ایرانی اسلامی وجود دارد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه با تمام این تلاش ها اقدامات عملی مناسبی صورت نگرفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم احساس می شود که در حوزه بازآفرینی با جدیت بیشتری تلاش و حرکت کنیم.

جمالی نژاد افزود: اگر ما بخواهیم مسکن را در شهرهای مختلف کشور پویا و فعال کنیم باید این توجه را داشته باشیم که بر اساس توازن و عدالت در تمام کشور صورت گیرد و در تمامی نقاط مشکل مسکن به صورت متوازن برطرف شود اما اگر این اتفاق نیفتد مشکلات دیگری از جمله مهاجرت های گسترده را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای همین موضوع از همان زمان عناوین مختلفی مطرح شد و هر یک از این واژگان شهرها را از منظر خاصی بررسی می کردند و هیچ کدام همه جانبه نگر و جامعه نیستند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان