معماری تلفیقی از هنر و مهندسی میباشد

معماری علم و هنر طراحی سایت dr-architecture فضای داخلی میباشد. اگر علم و علاقه در این زمینه حرف اول را میزند. شما در این رشته علاوه بر تحلیل محیط پیرامونتان و همچنین برنامه ریزی و طراحی، علم ترمیم و حفاظت از زمین هم آموزش میبینید. در اتوکد دو بعدی شما پلانهای دو بعدی رسم میکنید و در اتوکد سه بعدی شما تصویر را سه بعدی میبینید در واقع پرسپکتیو بنا را مشاهده میکنید. شما در طراحی داخلی ابتدا محیط را بررسی میکنید برای مثال برای طراحی فضاهای آموزشی باید نیازهای محیط مدنظر قرار گیرد مثلا میدانیم هر کلاس آموزشی حداقل یک ساعت و نیم زمان میبرد بهتر است در این طراحی از رنگ طوسی که خنثی است استفاده گردد این نکته موجب میشود دانش آموزان کمتر دچار خواب آلودگی یا خستگی شوند. پروژه مجتمع مسکونی که ما در این بخش به معرفی آن میپردازیم همواره یکی از طرح ها و پروژه معماری مربوط به پلان مسکونی می باشد که دانشجویان و معماران عزیز در طول دوران تحصیل و در طرح ۵ معماری برای کسب نمرات و نتایج بهتر دست به طراحی و عرضه آن به کلاس های درس میزنند به همین دلیل انها باید برای تهیه پروژه طراحی مجتمع مسکونی ابتدا اطلاعات کاملی درباره ویژگی ها و کاربرد های این مکان را جمع اوری کنند تا بتوانند به جامع ترین پروژه ممکن دست پیدا کنند البته ما نیز توانسته ایم در طراحی پروژه کامل مجتمع مسکونی اطلاعات کاملی را درباره چگونگی طراحی و ترسیم فضا های مختلف چنین بنایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا شما به بهترین اطلاعات معماری در این باره دست پیدا کنید .

تعداد کل واحدهای آن 32 واحد میباشد. تعداد کل واحدهای این گرایش درسی 33 واحد میباشد. این تغییر عمده در معماری همچنین مدارس معماری را تغییر داده تا بیشتر روی محیط زیست تمرکز کنند و در تعداد ساختمانهایی که به دنبال رعایت اصول طراحی پایدار ساختمان سبز هستند نیز تسریع شده است. پس از گذراندن این دورهیتحصیلیتان با توجه به تجربهای که کسب کردهاید میتوانید وارد محیط حرفهای اجرا گردید. کارهای مهندسانی که در این حیطه فعالیت میکنند بسیار گسترده است، آنقدر که با آنها ارتباط مستقیم داریم از جمله منظر خیابانها و کوچه ها، پارک ها، باغ ها، محوطههای بیمارستان ها، مدارس، دانشگاهها و هتلها و غیره. 8 واحد درسی پایه که شامل که گذراندن آن الزامی میباشد که شامل دروس: روش تحقیق معماری، سیر اندیشههای معماری، حکمت هنر اسلامی، نظریه و روشهای طراحی میباشد. معماری-معماری، معماری منظر، معماری داخلی، معماری اسلامی، مطالعات معماری و گرایش بازسازی پس از سانحه میباشد، که به اختصار به شرح هرکدام میپردازیم. برای کار کردن با این عنوان شغلی، صلاحیت شما باید توسط سازمان نظام مهندسی تایید گردد و دارای پروانه نظام مهندسی باشید که برای دریافت آن آزمون و قبولی در آن الزامیست.

بازارکار مهندسی معماری در ایران برای معماران در رمینه های ضغلی مختلف بسیار خوب است معماری همیشه جز پرطرفدارترین رشتههابین جوانان است دلیل آن ساخت و سازهای بی وقفهی دولتی و شرکتهای خصوصی میباشد. در معماری داخلی، عموماً به عنوان هنر طراحی محیط، فرم و عمل نامیده میشود، معماری داخلی فرآیندی است که از طریق آن فضای داخلی ساختمانها به واسطهی کاربری آن طراحی میشود، مربوط به تمام جنبههای استفاده انسان از فضاهای سازهای است. دروس کارشناسی ارشد معماری 32 واحد میباشد که 8 واحد درسی تخصصی که از بین دورس سازههای سنتی، سازههای نو، معماری همساز با اقلیم، روشهای پیشرفته ساخت، نظریههای مکانیابی، برنامهریزی کالبدی معماری، تنظیم شرایط زمین، روانشناسی محیط، حقوق معماری، مدیریت پروژه میتوانید انتخاب کنید. گرایش کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 6 زیرگرایش میباشد لازم است بدانید برای شرکت در کنکور ارشد معماری علاوه بر کنکور یک آزمون عملی به نام اسکیس نیز دارید که توانایی شما را در برخی موارد هندسی، پرسکتیو، خط، راندو و غیره بسنجد. پایداری محیط زیست یک موضوع مهم است، و تأثیر زیادی بر حرفه معماری دارد. موقعیت شغلی در خارج از کشور بستگی به نیاز نیروی کار آنها دارد.

پروژه مجتمع مسکونی که در این بخش ما به معرفی و تحلیل تمامی ویژگی های فضا ها و امکانات معماری مختلف آن پرداخته ایم یکی از جامع ترین پروژه کامل مجتمع مسکونی در سطح اینترنت می باشد که ما توانسته ایم با بهترین اطلاعات معماری به طراحی اختصاصی این پروژه بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید با تهیه و استفاده از آن به کاملترین اطلاعات در این باره دست پیدا کنید و از این اطلاعات در طرح ها و پلان های معماری دیگر استفاده کنید و بتوانید به بهترین نتایج ممکن نیز دست پیدا کنید . پروژه مجتمع مسکونی نیز همواره یکی از طرح ها و تحقیقات مربوط به پروژه معماری مجتمع مسکونی می باشد که اساتید بر عهده دانشجویان قرار می دهند به همین دلیل انها باید در برای طراحی پروژه طراحی مجتمع مسکونی اطلاعات کاملی را به دست بیاورند . گرایش بازسازی پس از سانحه، ضمن آشنایی شما با سوانح طبیعی و شناخت مفاهیم بلایا و اتفاقاتی و حوادثی که انسان رقم میزند به بحران در سه برههی آن که منظور قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه میپردازد و به موضوع بازسازی نیز اشاره میکند. رویت: میتوان به جرات ادعا کرد نرم افزار رویت یک نرم افزار صفر تا صدی است ، از این جهت که از پایه تا مدلسازی را انجام میدهد و جز قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی است.

هدف رشته معماری اسلامی در واقع طراحی فضاهایی میباشد که جدا از طراحی بنا، معماری، شهرسازی و معماری داخلی بنا، به مسائل اسلامی از جمله دیدگاههای اسلامی و رعایت اصول اسلام تاکید مینماید. ما نیز در این بخش از فروشگاه معماری ارچکت به عرضه پروژه کامل مجتمع مسکونی پرداخته ایم . این شغل بیشتر ذوق و سلیقهی هنری شما را به چالش میکشد، همچنین مطالعه در مورد سبکهای روز دنیا و مد بسیار در موفقیت این شغل موثر است. اگر ذوق هنری وخلاقیت دارید، شانس موفقیتتان بیشتر میشود. تریدیمکس (3D MAX): جهت مدلسازی استفاده میشود شما در این برنامه میتوانید از تزیینات داخلی تا نمای ساختمان را به سلیقهی خودتان مدل کنید، به آن متریال و رنگ بدهید و در انتها هر کجای پروژه میتوانید دوربین بگذارید رندر بگیرد و خروجی آن را مانند عکس مشاهده کنید و پیش فرضی از اجرای پروژه داشته باشید. جالب است که بدانید در جهان 40 سانحه شناخته شده است اما در این گرایش شما بر دو عنوان سیل و زلزله متمرکز میشود. از آنجا که پایه تمامی گرایشات، معماری میباشد دروس مشترکی بین آنها وجود دارد.

طراحی چنین مکان هایی دارای ویژگی ها و کاربری های خاصی می باشد که دانشجویان عزیز باید به انها توجه کنند تا بتوانند به زیبا ترین طرح مجتمع مسکونی دست پیدا کنند . اما دلیل پیشرفت و گسترش چنین مکان هایی این بوده است که با مهاجرت افراد مختلف به شهر ها و افزایش بی رویه جمعیت مردم با کمبود زمین و خانه های مسکونی روبرو شدند که این گونه مجتمع های مسکونی که دارای واحد ها و طبقات زیادی می باشد به وجود آمدند و توانستند به خوبی تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند . ما در این پروژه مجتمع مسکونی توانسته ایم به خوبی تمامی اطلاعات طراحی مربوط به فضا ها و امکانات معماری چنین مکانی را بگنجانیم تا شما عزیزان بتوانید با تهیه آن به خوبی با چگونگی طراحی چنین پلان هایی آشنا شوید . همچنین یک فایل ۱۷۵ صفحه ای word مرتبط با این پروژه ضمیمه طرح شده است تا شما عزیزان با استفاده از آن به اطلاعات تکمیلی در این رابطه نیز دست پیدا کنید . و در پایان یک پروژه به عنوان طرح نهایی و پایان نامه شما را فارغ التحصیل میکند. همچنین 4 واحد از بین دروس روشهای جبران خسارت در بازسازی، نقش شهرسازی در کاهش خطرات سوانح طبیعی و حوادث انسان ساز و مبانی حقوقی مدیریت بحران به عنوان دروس انتخابی باید بگذرانید.

همچنین 8 واحد از بین دروس تاریخ شهر در ایران، آشنایی با مبانی باستان شناسی، آشنایی با سازه و مصالح سنتی، آشنایی با متون تاریخی و کتیبه ها، مروری بر نظریههای معماری، باغ ایرانی و تاریخ آن، تاریخ معماری شرق، مروری بر نظریههای مرمت به عنوان دروس اختیاری باید بگذرانید. در گرایش مطالعات معماری ما به بررسی تاریخ معماری ایران، پیشینه تاریخی و بازنگری آن میپردازیم و هدفمان گسترش و توسعه آن میباشد. که 18 واحد درسی آن را دروس اصلی و تخصصی شامل روش شناسی تاریخ نگاری معماری، نقد آثار تاریخی معماری، پژوهش در تاریخ معماری ایران 1، پژوهش در تاریخ معماری ایران 2، پژوهش در تاریخ معماری ایران 3، تاریخ تطبیقی معماری جهان اسلام میباشد. معماری را میتوان روشی معرفی کرد که از دوران ماقبل تاریخ آغاز شد، به عنوان روشی برای بیان فرهنگ تمدنها در هر هفت قاره مورد استفاده قرار گرفته است. شیوههای پایدار که در هسته اصلی معماری بومی بودند، به طور فزایندهای الهام بخش تکنیکهای معاصر زیست محیطی و اجتماعی هستند. بسیاری از توسعه دهندگان، کسانی که از تأمین مالی ساختمانها حمایت میکنند، به جای راه حلهایی که اساساً بر اساس هزینه فوری انجام میشود، برای تشویق در تسهیل طراحی پایدار محیط زیست آموزش دیده اند.

27 واحد درسی اصلی و تخصصی شامل درک بین محیطهای داخلی، تئوری و تاریخ معماری1، تئوری و تاریخ معماری2، تکنولوژی محیطهای داخلی، کارگاه طراحی داخلی 1، کارگاه طراحی داخلی 2، کارگاه طراحی داخلی 3 و 6 واحد پایان نامه میباشد. درس اختیاری آن از بین دروس تاریخ معماری اسلامی ایران، فلسفه معماری اسلامی، سازههای نو، روشهای پیشرفته ساخت، سازههای سنتی، باغ سازی ایرانی، اقلیم شناسی کاربردی، زیبایی شناسی معماری، قوانین و مقررات شهری، شهرسازی اسلامی، هنرهای اسلامی، سیر تحول معماری اسلامی، 2 واحد را میبایست انتخاب کنید. البته قوانین و شرایط دانشگاهها متفاوت است. میباشد، همچنین از قواعد و ضوابط طراحی آنها بهرهمند میشویم و در پایان هرترم بر روی یک پروژه کار میکنیم و قواعد هر پروژه را آموزش میبینیم برای مثال بر پروژهی ساخت دانشگاه کار میکنیم و تمامی قواعد ساخت و طراحی از جمله برنامه فیزیکی نوشتن، طراحی پلان ها، طراحی نما و برشها، فونداسیون و غیره را آموزش میبینیم البته این آموزشها در دورهی کارشناسی تدریس شده و در واقع ما در کارشناسی ارشد به صورت پیشرفته به اراِئهی حرفهای پروژهها و سبکهای جدید میپردازیم. هر روزه طراحیها و ساخت و سازهای بسیاری توسط معماران صورت میگیرد.

تعداد کل واحدها 32 واحد میباشد که 25 واحد آن دروس تخصصی شامل ساختار منظر و محیط، مبانی نظری معماری منظر، تاریخ معماری منظر، قوانین محیط و نظامهای طبیعی پویا، روان شناسی محیط، طراحی منظر و محیط 1، طراحی منظر و محیط 2، طراحی منظر و محیط 3، گیاه شناسی کاربردی میباشد که گذراندن آن الزامی است. فرق این رشته با مابقی گرایشها این است که در این گرایش 24 واحد درس اجباری با عنوانهای سوانح و مجتمعهای زیستی، جامعه شناسی و روان شناسی بلایا، مدیریت بحران و بازسازی، نظریهها و دیدگاههای بازسازی، روشهای ارزیابی خطر و آسیب پذیری، روشهای مقاوم سازی ساختمانهای موجود و آسیب دیده، مدیریت، برنامه ریزی و طراحی اردوگاههای پناهندگان و آسیب دیدگان، سمینارهای منتخب، کارگاه 1، کارگاه 2، کارگاه 3 وجود دارد. مابقی دروس با توجه به گرایش تخصصی مشخص و برای گرایش تعریف گردد. تعداد کل واحدهای این گرایش مانند مابقی گرایشها 32 واحد میباشد. مجتمع های مسکونی امروزه مهم ترین مکان های سکونت افراد در جامعه محسوب می شوند زیرا به دلیل زیرسازی که دارند میتوانند تعداد زیادی از افراد جامعه را در خود جای دهند . مدرنیسم و پست مدرنیسم توسط برخی از اعضای حرفهای معماری مورد انتقاد قرار گرفته است كه احساس میكنند معماری موفق دنبالهروی شخصی، فلسفهای یا زیبایی شناختی توسط فردگرایان نیست؛ بلکه باید نیازهای روزمره افراد را در نظر بگیرد و از فناوری برای ایجاد محیطهای قابل زندگی استفاده کرد، با فرآیند طراحی که توسط مطالعات علوم رفتاری، محیطی و اجتماعی گردآوری و اطلاع رسانی میشود.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در زمینه مشورت با مشتری به منظور تعیین نیاز مشتری ،تهیه نمودن طرحها و نقشههای پروژه با استفاده از نرم افزارهای طراحی و مدل سازی کامپیوتری، همکاریهای لازم و مشارکت با سایر مهندسان در زمینههای تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان ،مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانکهاو … طراحی هر ساختمان بزرگ به طور فزایندهای پیچیده است و نیاز به مطالعات مقدماتی در مورد مواردی مانند دوام، پایداری، کیفیت، پول و انطباق با قوانین منطقهای را دارد. شما از دوران دانشجویی میتوانید در این حوزه فعالیت کنید فقط کافیست به قوانین طراحی مسلط باشید، همچنین بتوانید با برنامه نقشه کشی کار کنید. طبق مندرجات سرفصل مصوب وزارت علوم، فارغ التحصیلان کارشناسی در سه رشته کارشناسی معماری، معماری داخلی و طراحی صنعتی با گذراندن دروس جبرانی زیر میتوانند در کنکور کارشناسی ارشد معماری داخلی شرکت نمایند. همچنان بهتر است بدانید در کارشناسی ارشد نرم افزارهای معماری و حتی فتوشاپ کاربرد بسیار و تاثیر بسیاری بر ارائه شما دارد. تعداد کل واحدهای کارشناسی ارشد معماری اسلامی 32 واحد میباشد که 8 واحد آن دروس پایه از جمله نظریهها و روشهای طراحی معماری، حکمت و هنر اسلامی، فرم و هندسه در طراحی مدولار، روش تحقیق در معماری که گذراندن آن الزامی میباشد.

یک سازه بزرگ دیگر نمیتواند طراحی یک شخص باشد بلکه باید کار تیم پرتلاشی باشد. باید توجه داشته باشید فقط انجام پروژه اهمیت ندارد بلکه شما باید توانایی ارائه با کیفیت پروژه را داشته باشید و تصورتان یک پروژه اجرایی باشد. رشته مهندسی معماری که به عنوان مهندسی ساختمان نیز شناخته میشود، یک رشته مهندسی است که با جنبههای فنی و رویکرد چند رشتهای برای برنامه ریزی، طراحی، ساخت و بهره برداری از ساختمانها مانند تجزیه و تحلیل و طراحی یکپارچه سیستمهای زیست محیطی (صرفه جویی در انرژی، سیستم تهویه مطبوع، لوله کشی، روشنایی، حفاظت از آتش، صوت، حمل و نقل عمودی و افقی و سیستمهای برق)، سیستمهای ساختاری، رفتار و خصوصیات اجزا و مصالح ساختمان و مدیریت ساخت معرفی گردد. ساختمان مجتمع مسکونی این طرح با الگو گیری از شکل هندسی مستطیل طراحی شده است و دارای سه ساختمان مسکونی جداگانه از همدیگر می باشد که سایر اجزای مورد نیاز ساکنین در اطراف و داخل این ساختمان ها طراحی شده است همچنین نمای بیرونی این ساختمان ها دارای زیبایی و طراحی خاصی می باشد که باعث جذابیت بیشتر این طرح شده است . مجتمع های مسکونی به دلیل اینکه مهم ترین مکان سکونت افراد جامعه می باشد دارای ویژگی های خاصی می باشد که ما در این پروژه توانسته ایم به خوبی به طراحی این ویژگی ها بپردازیم تا کاملترین پروژه ممکن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

بازار کار مهندسی معماری در خارج در کشورهایمختلف، متفاوت میباشد. با داشتن تجربه کاری و سرمایه کافی و با دریافت مجوزهای مرتبط میتوانید به عنوان مهندس معمار شرکتی تاسیس کنید و به شکل قراردادی با سازمان ها، شرکتهاو افراد مختلف کار کنید. در پایان شما با ارائه پایان نامه که 5 واحد دارد درستان را خاتمه میدهید. اتوکد: یکی از قدیمی ترین نرم افزارهاییاست که در زمینه معماری برای کشیدن پلان و نقشه کاربرد دارد. مجتمع های مسکونی را میتوان یکی از پر کاربرد ترین بحث های موجود در معماری دانست که دانشجویان عزیز باید در طرح ۵ معماری دست به طراحی و عرضه ان به کلاس های درس بزنند . ما باید طراحی را انجام دهیم که در آن تمام هدفمان بالا بردن کاربری آن فضا باشد. علاوه بر این، جداسازی بین معمار “طراحی” معمار “پروژه” افزایش یافت که این اطمینان ایجاد میکند که پروژه از استانداردهای لازم برخوردار است.

کار با این نرم افزار به نسبت تریدیمکس آسانتر میباشد. البته که در دوره کارشناسی دروسی اساسی مانند عناصر و جزییات و آموزش نرم افزار اتوکد جهت نقشه کشی بسیار کاربردی است. در پایان هر ترم از معماری اسلامی شما ملزم به ارائهی طراحی ابنیه مذهبی و در ترم آخر ملزم به ارائه پایان نامه هستید که مجموع آن 14 واحد و با عنوانهای طراحی ابنیه مذهبی 1، طراحی ابنیه مذهبی 2، طراحی ابنیه مذهبی 3، پایان نامه و رساله نهایی در دانشگاه ارائه میگردد. ما در این پروژه مجتمع مسکونی توانسته ایم با استفاده از اطلاعات بالای معماری خود و به صورت اختصاصی به طراحی این پروژه بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از آن به کاملترین اطلاعات معماری ممکن دست پیدا کنید . همچنین 8 واحد دروس اختصاصی شامل معماری معاصر اسلامی ایران و جهان، نظریههای مکانیابی، تحلیل سازههای سنتی و نو و روشهای ساخت آنها، روان شناسی محیط میباشد .

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان