معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | dr-architecture

با این حال معماری مدرن عظمت و کمال فعلی خود را مدیون چیزی جز پیشرفت روز افزون تکنولوژی نیست. معماری مدرن Modern Architecture Art در میانه دهه آخر قرن نوزدهم بنیان‌گذاری شد و سپس شروع به رشد کرد. • برقراری ارتباط و تعامل گسترده با اندیشمندان، مجامع ‏علمی، دانشگاه ها و مؤسسات معتبر داخلی و خارجی و تشکیل ‏کارگروه‌های هم اندیشی به منظور حداکثر همکاری و استفاده از ‏قابلیت ها و دستاوردهای علمی، عملی و پژوهشی آنها. در ادامه، همراه شما به بررسی فرصت‌های شغلی که نام بردیم، می‌پردازیم. این شیوه در اواخر قرن ۱۹ پدیدار شد، و با شکل های پرپیچ و خم و موّاج بناها، طرح اتاق ها، و تزیینات داخلیِ سبک نئوگوتیک به مقابله برخاست.

  • برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود.
  • سبک نئوکلاسیک هم تقریبا مانند سبک رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم تقلید می‌کند با این تفاوت که نئوکلاسیک در برخی موارد از قوانین معماری کلاسیک بهره می‌برد .
  • این بخش از نقش علاوه بر نیاز به ایده‌های طراحی خلاقانه و دانش فنی، مسئولیت زیادی را نیز در بر می‌گیرد.
  • معماران منظر به مهارت‌های مشابه معماران دیگر، به علاوه مهارت‌های اضافی مانند مدیریت سیلاب، طراحی، کاشت و برنامه ریزی پایداری نیاز دارند.
  • کلیساها، شاخص ترین تجلی گاه معماری بیزانسی اند که بعضی از آن ها بسیار عظیم اند و بر اساس طرح صلیب یونانی (ایاصوفیه۱۹ در استانبول، سان مارکو۲۰ در ونیز)، با نقوش هندسی و تزیینات موزائیکی۲۱ ساخته شده اند.

شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد. به‌طور کلی معماری چین شامل معابد (کنفوسیوسی، لائوتسه، بودایی) پاگودا، قصر، دیوار بزرگ چین، خانه و دیرها، آرامگاه‌ها و معابد صخره‌ای (غارها) است. معماری چین یگانه سیستم معماری در جهان است که ترکیب‌بندی چوبی عمده آن می‌باشد که تجلی بخش عمیق اصول اخلاقی چینی‌ها و دیدگاه‌های زیبائی، ارزش و طبیعت است.

http://e-games.ir

در واقع فرد معمار باید به تمامی زمینه‌های علمی و هنری مسلط باشد و توانایی این را داشته باشد که با تکیه بر مضامین علمی و نیز همسو باخلاقیت هنری خود اثری زیبا و درخور توجه از خود برجای بگذارد . در ایران نیز کلیه کاوش های باستان شناسی سابقه معماری ایرانی را به هفت هزار سال قبل از میلاد تخمین زده اند. معماری هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هم آهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. حقوقی که مهندس معمار دریافت می کند نسبت به خیلی از مشاغل بهتر است و اگر این افراد پروانه اشتغال به کار از سازمان نظام مهندسی داشته باشند بابت هر تاییدیه نقشه مبلغ مناسبی می گیرند. اما در رشته معماری، بیش تر به جنبه های زیبایی شناختی فضا پردازد و توجه اصلی بر ایجاد یک محیط با بهترین هندسه ممکن است .

شغل مهندسی معماری – معرفی گرایش ها، حوزه های کاری و نرم افزارها

برخی معماران[۲۵] بارها عنوان کرده‌اند که یک بنای کارکردی و ایستا ذاتاً زیبا و مطلوب است و معماری باید تنها به عنوان شاخه‌ای از مهندسی شناخته شود. با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است. بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند. مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد. این جابجایی عمده در معماری باعث شده تا در دانشکده‌های معماری به موضوع محیط زیست بیشتر پرداخته شود.

طراحی محیط داخلی ساختمان

همین علت باعث شده اکثرا مجله خبری معماری روکوکو را جایگیزین باروک بدانند ولی برخلاف باروک که مدت زمانی طولانی محبوبیت داشت این سبک عمر کوتاهی داشت. متریال های مجلل مانند پارچه های ظریف ازجنس ساتن، براش، مخمل، ابریشم، شیشه و کریستال، چوب خالص، طلاکاری های مصنوعی و طبیعی. کلیسای وست مینستر واقع در لندن، کلیسای جامع کلن در آلمان، کلیسای نوتردام پاریس مثال هایی هستند که سبک گوتیک در آنها به چشم می‌خورد. ستون های کم قطر و نازک همراه با قوس و انحناهای بسیار زیاد از ویژگی های بارز گوتیک می‌باشد. نقاط شاخص شهری و عبادتگاه‌ های تمدن روم و تمدن یونان باستان به وسیله سبک کلاسیک خلق شده‌است. معمار می‌بایست خلاق باشد و در تمامی آثار خود نهایت خلاقیت و نوآوری هوش خود را به رخ بکشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان