معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | dr-architecture

مجله خبری معماری معماری در درجه اول با بکارگیری مهارت‌هایی خلاقانه بر روی جِرم، فضا، حجم، بافت، نور، سایه، مصالح و برنامه هدایت می‌شود و به‌منظور دستیابی به یک هدف زیبا، کاربردی و اغلب هنری، از عناصر واقع گرایانه‌ای مانند هزینه، ساخت و فناوری بهره گرفته می‌شود. به این ترتیب روند معماری از طراحی مهندسی متمایز می‌شود که برپایه‌ی کاربرد خلاقانه اصول ریاضی و علمی است. ترکیب سبک های روکوکو، باروک و سلطنتی را سبک فرانسوی گویند که پیرو شادمانی و خوشی است. در این سبک دیوارها را اکثرا با رنگ های روشن و سفید رنگ آمیزی می‌کنند تا باعث جلوه خاص و ویژه به وسایل شود و بر روشنی فضا اثر گذار باشد ولی در کل از طرح های گل دار هم در سبک فرانسوی استفاده می‌شود. دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند. سبک فرانسوی بسیار مطبوع، دلچسب و خاکی بوده است و برخلاف فکر عامیانه، سبکی خودآرا و تظاهر کننده نمی‌باشد.

سبک هنر نو

قطعا با صرف نظر از نوع شغلی که دارید هنگام شروع کار خود انتخاب محیط کاری مناسب و متعادل، نیازی عمومی برای کارمندان و صاحبین مشاغل محسوب می شود نیاز به فضایی راحت اما انگیزه دهنده به طوری که برای همه افراد تیم شما کار کند. ممکن است حتی به فکر طراحی داخلی مقرون به صرفه در دفتر باشید طراحی اختصاصی متناسب با نیاز و محدودیت های فضای کاری موجود ، زیرا در هنگام طراحی فضایی که می خواهید روزهای کاری خود در در آن بگذرانید چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید. در دنیای تجارت امروز، طراحی متناسب و اصولی فضاهای اداری و شرکت ها هم برای کارمندان یک شرکت و هم برای مشتری یا مشتریانی که ممکن است روزانه به آنجا مراجعه کنند، بسیار مهم است، در واقع دکوراسیون در نهایت می تواند منجر به شکست یا موفقیت یک کسب و کار شود.

  • یک سازه باید محکم باشد و تحت تاثیر نیروهایی نظیر زلزله، نزولات جوی، باد و درجه حرارت که موجب تخریب ساختمان می‌شود مقاوم باشد.
  • ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود.
  • چون هنر پست‌مدرن با هدف نقد عقلانیت مدرنیست و هجو اصالت کلاسیک‌ها شکل گرفته، تا می‌تواند از آثار آنها بهره می‌برد.
  • از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست.
  • رشته معماری در عین قرارگیری در زمره رشته های فنی مهندسی شامل تخصص های مرتبط با شرایط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه است .
  • بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند.

در این شیوه با جدا کردن عناصر معمول ساختمانی همچون کف، دیوار، و سقف، و شکستن فرم ها و فضاها، حسی از آشفتگی و جنبش ایجاد می شود. در زمینه ساخت، تصمیمات مختلفی اخذ می شود که گرفتن برخی از آن ها به عهده مهندسان معمار و برخی دیگر بر عهده مهندس عمران می باشد و در ادامه برخی از حیطه های تصمیم گیری را مورد بررسی قرار می دهیم . ایده ها و نکات ضروری در ادامه مربوط به طراحی داخلی دفتر کار می تواند به شما در رسیدن به طرحی کمک کند که برای تجارت شما نیز مفید باشد در ادامه با آرل همراه باشید… به عنوان یک متخصص دارای مجوز، آنها همچنین مسئول ایمنی عمومی و نظارت بر پروژه‌ها هستند. نقش آنها در هر مرحله از ساخت ساختمان مهم است؛ از مفهوم اولیه تا مراسم افتتاحیه‌ی پس از اتمام ساختمان.

معماری مدرن در اقصا نقاط جهان

ساختمان‌هایی با نما و ظاهری تازه تر و نوین که سنگفرش‌ها، ستون ها و گنبدهایش به صورت جدی از معماری اصلی خود پیروی می‌کنند. طاق‌های نوک تیز از مهم ترین علامت سبک گوتیک در معماری می‌باشد که برای خلق کردن و به وجود آوردن کلیساها از این نشانه بهره می‌بردند. این سبک دارای ظاهری با بدنه و پیکری گرد و ستون‌های قطور میباشد.

فرایند طراحی معماری

کنده کاری‌های سخت که درکشان برای مخاطب سخت و درهای قوس دار و پارچه‌های رنگی از دیگر‌ ویژگی‌های معماری‌ مدرن اسلام است. طرح‌هایی با پیچیدگی بسیار بالا که به طور ماهرانه در معماری ‌مدرن ساخته شدند. طراحان با این امکانات قادر شدند طرح‌های مدرن اسلامی را در مدل سه بعدی ارائه دهند. معایب سبک معماری ‌مدرن باعث شده است بسیاری از معماران این سبک احساس سرخوردگی کنند و از معماری پست مدرن استفاده کنند. یک معمار کلاسیک نیز، در تلاش است تا بناهای مشهور تاریخ را بازسازی نماید و این کار را در تناسب با روزگار فعالی و مقتضیات کنونی انجام دهد. کمترین دوستی را با محیط زیست و اکوسیستم دارد و معماران مدرن فقط به فکر ساختن بلندترین برج‌ها و طراحی شیک‌ترین نماها با استفاده از متریال‌های فلزی یا شیشه‌ای هستند.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان