نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار | dr-architecture

مجله خبری معماریی که نتیجۀ کار طراح و کارفرما است، برای دریافت مجوز به سازمان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود. اصول طراحی نمای کلاسیک متفاوت تر از سایر طراحی ها میباشد، که در مقاله تفاوت نمای مدرن و نما کلاسیک میتوانید تفاوت ها را مطالعه کنید. طراحی نمای یک برج یا یک خانه که به سبک کلاسیک تزئین شده است، همیشه مد خواهد بود. با توجه به فراوانی عوامل مختلف که مهم هستند، باید با تمام دقت ممکن به تهیه چنین طرحی پرداخت.اصول طراحی نمای کلاسیک باید حتما رعایت شوند تا در نهایت یک نمای کلاسیک لوکس داشته باشیم اما این راه…

  • استعاره و معنی می‌تواند ما را از دام سطحی نگری در امان نگه دارد.
  • سه شکل اصلی مربع، مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند.
  • از ویژگی های طراحی این بنا خوانایی ، تامین استانداردهایی فراتر از ضوابط موجود ، سهولت دسترسی و جابجایی داخل مجموعه است.
  • وجود خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای موجب پیشرفت و ماندگاری می گردد.
  • صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند.

از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید. در دوره رنسانس معمارها یاد می گیرند روی صفحه دو بعدی تصویر سه بعدی طراحی کنند که عمق آن دیده شود. این سبک با رعایت قوانین کلاسیک یونانی ها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری نو بخشید و به آن جانی دوباره داد. معماری رنسانس تناسبات معماری کلاسیک را حفظ کرد اما به طور قابل توجهی به آن زیبایی بخشید. برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن… در طول این مرحله، ما اطلاعات اضافی مورد نیاز برای دریافت مجوز ساختمان را به اسناد ساخت و ساز اضافه می کنیم.

-نقشه نماهای وجه های اصلی ساختمان

حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقی‌مانده در باب معماری شناخته می‌شود را نوشت. این کتاب به عنوان تنها نوشته دربارهٔ معماری یونان و روم باستان از اعتبار والایی در میان معماران بهره‌مند بوده و برای قرن‌ها مأخذ اصلی بیش‌تر نظریه‌های معماری به‌شمار می‌رفته‌است. در چرخهٔ رنگ، فام‌های ثانویه و ثالثه‌ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته‌اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنار هم ساده‌ترین هماهنگی رنگی را ایجاد می‌کنند. مادامی که این رنگ‌ها با رنگ‌های خالص سفید و سیاه ترکیب شوند ایجاد بیشماری از رنگ‌ها و سایه‌های مختلف می‌نمایند. خانه سازی در ابتدا در اثر تعامل بین نیازهای انسان و ابزارهای در دسترس او شکل گرفت. با رشد فرهنگ‌ها و دانش انسان، خانه سازی یک پیشه شد، و «معماری» نام رسمی و مورد احترام این پیشه شد.

جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان

ساختمان‌ها و سازه‌هایی که معماران ایجاد می‌کنند نه تنها از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، بلکه هدف عملی نیز دارند.در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به معروف ترین معماران جهان و برجسته ترین آثار آنها. هر یک از این معماران سهم بسزایی در عرصه معماری داشته اند و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته اند. بازسازی ویلا قدیمی یکی از جذاب ترین پروژه های معماری است.علاقه به خانه ها و ویلاهای قدیمی که کاملاً با ظاهر مدرن شهرها در تضاد است، افراد زیادی را به فکر زندگی در چنین مکان هایی انداخته است.

در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد. انتخاب نوع معماری ساختمان یک موضوع کاملاً شخصی است و این به صاحب خانه بستگی دارد که چه نوع سبکی را برای خانه خود بپسندد. فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان