نقش های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانا پرو داناپرداز-ترازنت

همانطور که در بالا ذکر شد، شرکت ‌های خدمات آی تی مدیریت شده مبلغی غیر معمول از شما درخواست نمی‌ کنند، زیرا آنها راه ‌حل ‌های مقیاس‌ پذیر را برای مشاغل با هر اندازه ارائه می ‌دهند. استخدام یک ارائه ‌دهنده خدمات آی تی مدیریت شده به این معنی است که می ‌توانید منابع خود را به طور مؤثر به اهداف مهم‌ تری اختصاص دهید. وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. این‌زمینه کاری تحولات چشمگیری را دراقتصاد دنیا به ‌وجودآورده ، همچنین این فناوری ها یکی ازسودمندترین بخش‌های اقتصادی درکشورهای مختلف جهان بوده ‌است.

هزینه های قابل پیش بینی برای برنامه ریزی بهتر بودجه

تحصیل در این رشته مزیت‌های متعددی دارد که در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. منظور از سیستم‌های فناوری اطلاعات، تمامی سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، داده‌ها، پایگاه‌های داده و شبکه‌های مورد استفاده خدمات it چیست در IT است. کسانی که در این گرایش تحصیل می‌کنند، مهارت‌هاتی لازم را برای ساخت این سیستم‌ها و کار کردن با آن‌ها می‌آموزند. امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و فناوری را در بر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. متخصص فناوری اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی تا طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی.[۲] فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

پیشبینی می‌شود که بازار کار فناوری اطلاعات از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۱۲۹، حدود ۱۱ درصد رشد داشته باشد. تقریبا تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی نیازمند استخدام رشته IT و استخدام برنامه نویس هستند. در قرن ۲۱ فناوری همه چیز را نه تنها تحت تأثیر قرار داده است بلکه تحت کنترل دارد. اگر از فناوری لذت می‌برید و به ویژه اگر از جدیدترین پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، آگاه هستید، می‌توانید در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستید، تحصیل کنید و خیالتان از بابت بازار کار رشته‌ IT راحت باشد.

من همین رشته را در دانشگاه خوانده ام و چون رشته جدیدی هست، کتاب های IT به زبان اصلی است. دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات با سرعت زیاد در حال تغییر است و امروزه شاهد متحد شدن آنها از قبل با یکدیگر در دنیای تحولات می باشیم، به گونه ای که داده ها و اطلاعات به سرعت و در زمان کوتاهی در دسترس عموم و مورد استفاده افراد جهان قرار داده شده است. حتی ممکن است مورد حمله باج افزار ها قرار گرفته باشید و کل اطلاعات شما از بین رفته باشد، زیرا حتی با وجود بکاپ هم باج افزار به آن نفوذ کرده و از بین خواهد برد و تنها یک متخصص ای تی می داند که لایه های بکاپ و امنیتی را چطور کانفیگ کند تا از نفوذ در امان باشند. مشکلات کندی شبکه ، قطع شدن مداوم سرویس ها و سرور ها ، هزینه سنگین تراشیدن برای کارفرما و … از جمله مواردی هستند که شرکت ها با آن درگیر هستند و علت آن عدم استفاده از متخصص شبکه با تجربه می باشد.

  • صرفه جویی در هزینه؛ گسترش روز افزون فناوری اطلاعات و به تبع آن رشد فرآیندهای تجاری کامپیوتری و اینترنتی موجب شده تا بسیاری از کسب و کارها در راستای افزایش بهره‌وری، دست‎یابی به سود بیشتر، ایجاد شرایط کاری روان و جذب مشتریان جهانی به اینترنت صورت بگیرد که این امر نقش زیادی در کاهش هزینه های داشته است.
  • تجربه نشان داده است که تعامل (ارتباط متقابل) موفق به افراد صبور و شکیبا نیاز ندارد، بلکه بهره بردن سطحی از دانش علمی و فنی نیاز ضروری است، تا مدیر فناوری اطلاعات توانایی های نهفته رویارویی با چالش های برپا شده از سوی متخصصان را داشته باشد.
  • البته این معایب در مقابل محسنات و نقاط قوت تجارت الکترونیک هیچ هستند و برای همه آنها راه کارهایی وجود دارد که در آینده به معرفی این راه کار ها می پردازیم .
  • ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده معمولاً کارمزدهای ماهانه با نرخ ثابت را ارائه می دهند و در صورت نیاز به هزینه بیشتر، گزینه های مقیاس پذیر را ارائه می دهند.
  • البته به‌خاطر داشته‌باشید که برخی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر مواردی مانند صفحه‌کلید و ماوس را داخل خود به‌صورت تعبیه‌شده دارند.

از طرف دیگر ما متناسب با نیاز کارفرما از یک تا چندین کارشناس و متخصص شکبه در زمینه های تخصصی و متفاوتی از شبکه را به کار می گیریم و هر کاری را به همان متخصص واگذار می کنیم. از طرفی دیگر امنیت اطلاعات و جلوگیری از نشت اطلاعات به خارج از مجموعه موضوع مهم دیگری در خدمات شبکه است که ارزش پیدا می کند. این ها تنها بخشی از خدمات آی تی پشتیبان هستند که می توانید از ما انتظار پاسخ گویی به آنها را داشته باشید. درنظر بگیرید که بسته به اندازه و هدف شرکت برخی از این مسئولیت‌ها ممکن است دچار تغییر شوند. اغلب وظایف روزانه‌ی شما در شرکت‌های کوچک‌تر شاید حول ‌محور مسائلی پیش‌پاافتاده مانند عیب‌یابی دستگاه‌های چاپ باشد، اما از طرفی شاید نیاز باشد که آدمی همه‌فن‌حریف با دانشی گسترده باشید تا از پس کارهای مختلف برآیید.

مدیران شبکه از طریق نصب ، راه اندازی و مدیریت Desktop ها و سرورها به امر پشتیبانی فراساختار IT می پردازند . آنها در حقیقت مسئولیت نصب و راه اندازی و عیب یابی شبکه و ایجاد سرویس های رایج شبکه از جمله دسترسی به فایل ، پرینت ، فکس و اینترنت را عهده دار می باشند . مدیران شبکه با تخصص های بالاتر ممکن است برنامه ها و سرویس های در سطح گسترده و Enterprise از جمله سیستم های حسابداری و سیستم های کنترل منابع انسانی و محیط های پایگاه های داده ها را نیز مدیریت نمایند .

در هنگام استفاده از ماتریس RACI تنها یک نفر برای فعالیتی که در یک دامنه کاربردی تعریف شده، پاسخگو می‌باشد. از این رو، باید تنها یک صاحب فرآیند برای هر فرآیند و یک صاحب سرویس برای هر سرویس وجود داشته باشد. همه جای دنیا رشته آی تی بیشترین درآمد را در بین مهندسان کامپیوتری و برنامه نویسان و شبکه کاران دارد ولی در ایران فعلا جایگاه خودش را بدست نیاورده است. میزان درآمد این رشته چیزی حدود یک میلیون و پانصد تا سه یا چهار میلیون تومان خواهد بود البته پس از سه چهار سال سابقه کاری و کسب تجربه.در شهر های بزرگ و شرکت های خصوصی که آنها هم چندان فرقی با سایر جاها ندارند. رشته مدیریت فناوری اطلاعات در نظام آموزشی کشور تصویب شد و در سال 1380 اقدام به پذیرش اولین دوره دانشجویان این رشته نمودند.

عبارت خودرا وارد کنید

نقش های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانا پرو داناپرداز-ترازنت

بطور کلی، استفاده از کامپیوترها جهت ذخیره سازی، بازیابی و انتقال داده را IT یا فناوری اطلاعات می نامند. بشر همواره و از حدود 3000 سال پیش از میلاد مسیح در عصر سومریان باستان توسط نوشتن به نوعی در حال انتقال، بازیابی، ذخیره سازی و برقراری ارتباط بوده است؛ این در حالی است که اصطلاح آی تی به معنی امروزی آن از سال 1958 و پس از چاپ مقاله ای توسط دانشگاه هاروارد در مجله Business Review، به وجود آمد. یکی دیگر از گرایش‌های رشته IT در مقطع کارشناسی ارشد، گرایش سامانه‌های شبکه‌ای است.

سلام دوست گرامی، به صورت رسمی رشته‌ای به نام هک وجود نداره، شما می‌تونید رشته‌ی آی‌تی یا نرم‌افزار بخونید و در ادامه برای کارشناسی ارشد گرایش امنیت و یا امنیت شبکه رو انتخاب کنید، البته که مهم‌ترین نکته اینه که خودتون پیگیر علاقه‌تون باشید و خیلی زیاد به محیط آکادمیک اکتفا نکنید. در گوگل سرچ کنید استخدام کارشناس امنیت شبکه با مدرک ISO می بینید که ادارات دولتی مثل فرمان داری استانداری قوه قضاییه و بانک ها ی دولتی و…. اگر علاقه مند باشید رشته ای تی بخوانید که جای پیشرفتی فراوانی چه در ایران و چه در خارج از کشور وجود دارد. در هر صورت یک محدودیت برای رشته های فناوری اطلاعات وجود دارد و آن اینکه برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا بایدبه کشور خارجی بروید، زمان ما که اینطور بود. بهترین راه این است که تشریف ببرید از دانشگاه مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد بگیرید بعد بروید در یک شرکت خصوصی شبکه و کامپیوتر دوره کارآموزی را به صورت عملی و کارگاهی بگذرانید یا اگر پول و زمان دارید بروید آموزشگاه های خصوصی دوره شبکه را ببینید، از نتورک پلاس شرو ع میکنید بعد سی سی ان ای CCNA سیسکو و ام سی تی آی پی MCTIP مایکروسافت و….

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان