نمای ساختمان اداری مدرن+برآورد قیمت طراحی و اجرای نمادیزاین | dr-architecture

توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی افرادی که در ساختمان کار می‎‌کنند نیز در طراحی نما اهمیت دارد. استفاده از المان‌های مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، می‌تواند احساس ناخوشایندی در آن‌ها به وجود بیاورد. در مقابل، استفاده از عناصر هویت‌بخش ملی یا توجه به ویژگی‌های فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد می‌کند. طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشان‌دهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است. نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان می‌شود. پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است.

ساختمان اداری با نمای شیشه‌ای

به طور کلی توصیه می شود عرض مطلوب یک ساختمان توسط فاصله ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ می کند، مشخص شود. این فاصله معمولا بین ۵ تا ۷/۵ متر (یا ارتفاع کف تا سقف ۲ تا ۲/۵ متر) است . یک ساختمان با دو فضای کار در هر طرف و مسیر گردش مرکزی دارای عمق ۱۵ تا ۱۸ متر است. در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمق های مختلف نشان داده شده است. حیاط های اندرونی اغلب در ساختمان با پلان عمیق، جهت نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان به کار گرفته می شوند.

  • پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است.
  • و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است.
  • این سکوهای عمومی کوچک، محله های تهران را به فضاهای پویاتری تبدیل می کند که در آن مناطق تجاری ارتباط بیشتری با مناطق شهری اطراف دارند.
  • پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است.
  • از این رو نمای اصلی این پروژه توسط پنجره های پهن احاطه شده با قاب های پیرامونی شکل گرفته است.
علاوه بر طراحی مدرن و جالب توجه در این ساختمان، نمای آن را از آجر های بومی پوشانده ­اند که با بافت های سنتی هماهنگ و باعث حفظ سبک معماری اقلیمی و بومی شده است. پروژه ساختمان اداری، تجاری ترمه از نظر داوران جایزه معماری Architizer رتبه اول را به خود اختصاص داد. مخصوصاً از نظر تغییر دکوراسیون، از محبوبیت بالایی در بین صاحبان کسب و کار برخوردار است.

http://e-games.irدلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان مجله خبری معماری ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. عمران مدرن به دنبال ایجاد فضایی نوین و هوشمند در ارتباطات ساختمانی است. در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. از آن جا که شرکت فنجی از طبیعت سرچشمه گرفته است، هرچیز که از طبیعت باشد از ارزش های این مجموعه به حساب می آید. پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است. استفاده از این المان های طبیعی منجر به ایجاد فضایی مناسب برای خلق ایده های جدید می باشد و این دقیقا فضایی متناسب با نیازهای استفاده کنندگان است، فضایی آزاد و کارآمد.

جالب است بدانید که بازسازی منازل و ساختمان ها می تواند حتی باعث صرفه جویی در هزینه ها شود‌؛ مخصوصا اگر نوسازی سقف و نما در ساختمان مسکونی هم انجام گردد. از طرف دیگر با بازسازی خانه، می توان فضای آن سازه را هم افزایش داد. همچنین مصرف انرژی هم کاهش خواهد یافت و استاندارد های فنی آن نیز بیشتر می شود. اما با این حال نقش معمار در چگونگی انجام و طراحی آن خیلی مهم است.

طراحی ساختمان اداری و تجاری فرمانیه توسط آقای علی دوست و همکاران

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان