نمای ساختمان با برترین کیفیت در ایران و خاورمیانه + بهترین قیمت-بهینا نما

این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ، لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است. این پل ، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را در بزرگراهی شلوغ به هم متصل می کند. محسن کاظمیان فرد معمار این ساختمان اداری تجاری در سعادت آباد است که رتبه سوم گروه عمومی جایزه معمار در سال ۹۴ را کسب کرد. ساختمان شماره ۱ محلات که در مسابقه جایزه معمار سال ۸۹ ، رتبه نخست گروه مسکونی را کسب کرد در شهر محلات واقع شده و طراحی آن را دفتر معماری کالکتیو ترین با مدیریت رامین مهدی زاده ، بر عهده داشته است. در سنگ نمای رومی از سنگ مرمر تراورتن گرانیت استفاده می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و طی سالیان سال می توانند ماندگار بشوند و در برابر عوامل محیطی مثل باد بر باران نور خورشید گرد و غبار مقاوم هستند. ویژگی معماری بومی مناطق سرد…

ساختمان با الگو گرفتن از معماری بومی کشور ، با باز و بسته شدن کیفیتی مانند فضاهای تابستان نشین و زمستان نشین ایجاد می کند. در این بین افرادی نیز حضور داشتند که بیمار بودند و برای جا به جا شدن نیاز به کمک داشتند. در تابستان با باز شدن دارای تراسی بزرگ و حجم شفاف است و در تابستان با چرخش به داخل به حجمی بسته ، بدون تراس با حداقل بازشو تبدیل می شود. در صورتی که سطح این و کامپوزیت ها آلوده شود به کمک افرادی که متخصص در این زمینه هستند می توان به شستشوی نما پرداخت بر اساس ضوابط استفاده از نمای آلومینیومی و کامپوزیت ۲۰ درصد سطح کلیه نمای ساختمان مشرف به معابر مجاز است. نمای بایرامیکس جز نمایی دکوراتیو و بهصورت ملات و متشکل از سنگدانه ها رنگ رزین به صورت طبیعی و مصنوعی افزودنی های دیگر ساخته میشود از نمای بایرامیکس به تنوع رنگ بالا پوشش یکنواخت صد و تمیزکاری و قابلیت شستشو با آب می توان اشاره کرد این نما برای روی سطوح فلزی سیمانی چوبی و آجر و قابل اجرا می باشد اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر عوامل مختلف در مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست خواهد داد.

در جدول همپوشانی میلگرد اطلاعاتی مثل طول همپوشانی، نحوه اجرا و دیگر اطلاعات لازم قرار داده شده است. در این صورت با اتصال این دو میلگرد بههم تخلیه بار الکتریکی میان دو سر میلگرد ایجاد میشود سپس فلز ذوب شده و مقاطع فولادی متصل به یکدیگر متصل میشوند. در اجرای سازههایی نظیر پل و ساخت المانهایی مثل دیوار حائل و ستون با استفاده از جوشکاری میتوان میلگردها را بههم متصل کرد. استفاده از سیم برای اتصال میلگردها خیلی رایج و راحت است. ساختمان مسکونی اندرزگو در شش طبقه طراحی شده و هر طبقه دارای یک واحد آپارتمان است. در اجرای نمای سیمانی می توان از سیمان های سفید و رنگی استفاده کرد که هر کدام زیبایی خاص دارند شستشوی نما ها آسان است از جمله معایب استفاده از نما های سیمانی می توان به ترک خوردگی و شکستگی در آن اشاره کرد و عایق ضعیف می باشند همچنین گرد و خاک را به سرعت به خود جذب می کند. در نما از کرکره های چوبی مواج در مقابل پنجره ها استفاده شده است که توسط ساکنان بسته به نیاز او به نور ، حریم و دید ، به صورت دستی قابل تنظیم است. دید و چشم انداز:… خانه متشکل از سه باکس است که هر کدام در زاویه ای مختلف برای چشم اندازهای متفاوت قرار گرفته است.

سید جلال ملکی در گفتوگو با ایسنا درباره جزییات این آتشسوزی که در یک مجتمع مسکونی رخ داده، گفت: در ساعت ٢٠:١١ امشب یک مورد حادثه آتشسوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه ١٢۵ سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن بلافاصله چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند. محل اشغال بنا و حیاط در دیگر انواع قطعات… اما همچنان یک گروه از آتش نشانان در حال جست و جو و ایمن سازی محل هستند. وی گفت: آتش سریع خاموش شد و در حال حاضر تخلیه دود نیز انجام شده است. نمای سیمانی از نما هایی است که قیمت آن از اجرایش ارزانتر است سرعت اجرای این نما بالا ست و در کم ترین زمان انجام میشود نمای سیمانی مقاومتی در برابر حریق دارد و درصد بروز آتش سوزی از انتشار آن جلوگیری می کند. نقش بسزایی در تامین نور فضای داخلی بر عهده دارد نمای شیشه به دلیل بازتاب نور جذابیت بالایی به نما می بخشد و استفاده از آن در نمای شیشه ای گرفته تا نمایش شیشه ای فریم باعث زیبایی می شود و نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند.

برای این منظور بعد از اجرای هر طبقه، میلگردهایی به عنوان میلگرد انتظار در آخر ستون تعبیه میشود این میلگردها خارج از بتنریزی قرار گرفته و با میلگرد ستون طبقه دیگر به روش اورلب به هم متصل میشوند. به کمک این سه روش میلگردها در سازه بتنی به یکدیگر متصل میشوند. با این تعریف میتوان گفت اورلپ یک روش برای اتصال میلگردها است. همپوشانی یا اورلپ مشکل محدودیت طول در میلگرد را برطرف میکند و روش بسیار کارآمدی در اجرای سازه بتنآرمه به حساب میآید. اورلپ میلگرد یا وصله پوششی با قراردادن دو میلگرد در مجاورت یکدیگر در یک طول مشخص گفته میشود. طولی که دو میلگرد باید در مجاورت یکدیگر قرار داده شوند، به نام “طول وصله” و یا “طول پوشش” خوانده میشود. برای مشاهده قیمت میلگرد و خرید آن به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید و یا با شماره 0414180 در تماس باشید. در این گزارش به توصیف شرایط ایران نوشت: یک اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت های گردشگری فرصت های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور منزوی پدیدار کرده است. طراحی نمای ساختمان کامپوزیت در مبنا و پایه استفاده از ورق های کامپوزیت از جنس آلومینیوم هستند صورت میگیرد از مزایای کامپوزیت برای نمونه می توان به وزن سبک تنوع رنگی بالا مقاومت حرارتی رطوبتی و صوتی و قابلیت شستشوی آن اشاره کرد.

مجله دیزین در ادامه به شکل گیری نسل جدیدی از مهندسان معمار و طراحان در ایران اشاره کرده و در گفت و گو با آنها برخی ساختمان های مسکونی جدید در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران را که در طراحی آنها از نبوغ و نوآوری و ترکیب سبک های معماری نوین با معماری سنتی ایرانی استفاده شده است، را مورد بررسی قرار داده است. در سال های اخیر شاهد موج جدیدی از معماری در کشورمان هستیم. نقشه های مجموعه مجتمع مسکونی :… در صورت نبود جدول همپوشانی حتما به واحد مربوط برای تکمیل نقشه اطلاع داده شود. ضوابط مربوط به پارکینگ و تعداد آن… نمای ساختمان به طور کلی پوسته هر ساختمان است و نقش موثری در زیبایی و جذابیت آن به وجود میآورد در طراحی نما سازندگان و معماران با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و همچنین تعداد طبقات و سلیقه فرد و بودجه مورد نظر مصالح را انتخاب میکنند. نما خانه صبا توسط رضا صیادیان و سارا کلانتری طراحی شده و دارایی نمایی پویا و متحرک است. امروز و در ساخت خانه های مدرن اجرا میشود ترکیب چوب با دیگر متریال مثل فلز و شیشه زیبایی آن را چندین برابر می کند و آن را بسیار خاص جلوه می دهد چوب ترموود نوعی از چوب است که وزن سبکی دارد و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است از ویژگیهای این چوب میتوان به مقاومت بالا در برابر ضربه و مقاومت در برابر صوت اشاره کرد.

ویلای مشا به شیوه ای طراحی شده که بهترین بهره مندی را از سایت خود در دامنه کوه های اطراف تهران و دشت مشا دارد. در حال حاضر نما سازی ساختمان های مدرن با این ورق های کامپوزیت امکان پذیر است (ولی پیشنهاد نمیشود) قیمت بالا یکی از معایب نمای کامپوزیت به حساب می آید که امکان استفاده از آن را برای همه افراد امکان پذیر نمی کند از جمله این نما ها که زیبایی بی نظیر به نما و ساختمان می دهد میتوان به نمای کامپوزیت لانه زنبوری هم اشاره کرد. نمای اجری از جمله نما هایی که از دیرباز تا به امروز مورد استقبال است. در اجرای این نما ها از شیشه های سکوریت و یا شیشه های رفلکس استفاده میکنند ضوابط اجرا در شهر های مختلف بر اساس بافت شهر برای نمایش های متفاوت خواهد بود. فصل پنجمنقشه های مجموعه مجتمع مسکونی:… فصل دوم :معرفی منطقه و سایت و اقلیم… ارتفاعات منطقه و توپوگرافی… این ساختمان اداری و تجاری دارای نمای آجری است و آجر بومی به شیوه ای سنتی آرایش و چیده شده است که با بافت تاریخی منطقه سازگار باشد.

انتخاب مصالح متناسب با اقلیم سرد… جهت قرار گیری ساخمان در اقلیم سرد… وی با اشاره به حضور آتشنشانان در محل ادامه داد: محل آتشسوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه بود با شش بلوک بود که مجموعا ١٢٠ واحد در آن قرار داشت. سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرتهران گفت: زمانی که نیروهای آتشنشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود. به طور کلی امکان رنگ کردن آجر نما وجود ندارد ولی در برخی از شهرها با توجه به بافت شهری از آجر های رنگی به رنگ کرم و بژ استفاده می کنند. همچنین یحیی صالح طبری، رییس مرکز اورژانس تهران نیز در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ٢٠:٢٣ روز جاری تماسی با اورژانس تهران گرفته شد و طی آن اعلام شد که در خیابان مجیدیه شمالی، بعد از محمودی، نبش خیابان کمالی، مجتمع عقیق دچار آتش سوزی شده است که بلافاصله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند تا به افراد حادثه دیده امدادرسانی کنند.

طراحی گروه مشاور CAAT ، در ساختمان از صفحات آجری مشبک استفاده شده است که علاوه بر سایه اندازی مطلوب و تهویه ، اجازه ی ورود نور طبیعی کافی را به فضاهای داخلی می دهد و همچنین فضای بیشتری را در تراس برای واحد های کوچک ساختمانی فراهم می کند. این خانه در لواسان است. در این روش با استفاده از یک قطعه مکانیکی دو شاخه را به یکدیگر متصل میکنند. در اتصالات پوششی (رویهم) دو قطعه، طول همپوشانی نباید از 5 برابر ضخامت قطعه نازکتر کمتر باشد و در هیچ حالتی از 25 میلیمتر کمتر نشود. در اتصالات پوششی کهورق و تسمههای تحت اثر تنشهای محوری را به یکدیگر متصل میکند، باید ضلع انتهایی هر یک از قسمتهای متصل شونده، توسط جوش گوشه اتصال یابند (جوش دو طرفه). برای مثال پل طبیعت در تهران که طراح آن “لیلا عراقیان ” مهندس معمار زن ایرانی است که هنگام طراحی این اثر تنها ۲۶ سال داشته است.

این خانه با اتاق های چرخان در فصول مختلف و عملکرد های گوناگون ، فضاهای داخلی ( درونگرا یا برونگرا) و فرم بیرونی متفاوتی را ایجاد کرده که به طور مداوم تغییر می کند. سقف شیبدار در ورودی به یک هشت کشیده تبدیل می شود که ورودی بسیار جذاب و دعوت کننده را ایجاد می کند. ویژگی جذاب آن سقف منحنی سازه است که بازدیدکنندگان می توانند روی آن حرکت کرده و بالا بروند. لوور های چوبی به یک ویژگی محبوب در ساختمان های جدید تهران تبدیل شده است و روشی معاصر از شیوه های سنتی و بومی معماری برای کنترل میزان نور و گرما است. به نوشته این گزارش برخی از این ساختمان ها مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته و می تواند. همزمان گروه دیگری از آتشنشانان نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند. مجله خبری ایمنا: مجله معماری دیزین (DEZEEN MAGAZINE) در گزارشی نوشت، ایران در آستانه دوره جدیدی از معماری نوین همزمان با رفع تحریم های اقتصادی فلج کننده قرار گرفته است. همزمان با ورود موج جدیدی از توریست های خارجی به ایران برای این کشور یک مزیت جدید توریستی باشد. ساختمان اداری ترمه که توسط فرشاد مهدی زاده و احمد بطحائی طراحی شده است در شهر همدان ، شمال کشور واقع شده است.

بررسی طرح مجموعه هاي مسکونی… طرح موضوع و اهمیت آن… طول استاندارد میلگرد فولادی 12 متر است و تولید آن با طول بیشتر به دلیل مشکلات حمل و نقلی ممکن نیست. محاسبه طول اورلب میلگرد ستون نیز با نرمافزار و فرمولهای مربوطه به دست میآید. مقدار اورلب میلگرد ستون با توجه به سایز میلگرد انتخاب میشود. بنابراین برای اتصال میلگرد 20 ممکن است از اتصال مکانیکی استفاده شود. پل طبیعت بزرگ ترین پل پیاده روی در ایران است که در شمال تهران واقع شده است. بررسی یک نمونه در شمال تهران… بررسی شاخص هاي اصلی مسکن اجتماعی… مجموعه احداث شده از این دست ولو اینکه التیام بخش مشکل مسکن در شهرها هست درعمل داراي نقص ها و کاستی ها و ناهنجاریهاي عدیدهاي بوده و بجاي اینکه از معضلات و چالش هاي موجود در شهرها بکاهند خود نیز مزید بر علت شده و معضلات و تنگناهاي درون شهرها را دو چندانکرده اند . دو خودرو در پارکینگ دچار آتشسوزی شده و کاملا شعلهور بود و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود. ملکی گفت: سه تن با وضعیت وخیم خارج شدند که به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند به تایید عوامل اورژانس یک تن که آقای حدودا ۶۵ ساله بود جانباخته بود و دو فرد دیگر علایم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

این ساختمان برای ارائه ی آرامش در محله ای شلوغ از وجود انواع ساختمان های کوتاه و بلند با متریال های مختلف ، سایت dr-architecture طراحی شده است. نمایش از ساختمان جزو پرطرفدارترین نما های ساختمانی می باشد که در تمام ساختمان های اداری تجاری مسکونی به چشم میخورد این نوع از نما که به نوع شیشه ای کرتین وال معروف است. نمای سنگی جز نمای لوکس به حساب می آید که همواره جذابیت و زیبایی خاص خود را در طول زمان ها حفظ گردد و با استفاده از انواع سنگ های ساختمانی قابل اجرا می باشد قیمت سنگ نما در مقایسه با سایر مصالح بالاتر از نمای رومی از نما های سنگی است که زیبایی حیرت انگیزی به ساختمان می بخشد. در نمای ساختمان از مصالح بومی ، سنگ هایی که از کارخانه های برش سنگ محلی جمع آوری شده است استفاده شده است و ترکیب آن با چوب در نما ، ظاهری مدرن و زیبا به آن می بخشد. زیبا ترین نمای ساختمان نمای چوبی است.

چهار مصدوم به بیمارستان شهید مطهری، یک مصدوم به بیمارستان نداجا ارتش و یک مصدوم به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شده است. مسئله مورد بررسی مسکن به عنوان اولین جایگاه خانواده و مجموعه مسکونی برقرار کننده ارتباط مناسب بین سلولهاي مسکونی و دسته ي راحت تر به کاربري هاي مورد نیاز می باشد. وی ادامه داد: آتشنشانان با اتخاذ تدابیر مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و یک گروه از آنان با استفاده از نردبا هیدرولیکی و وارد طبقات ساختمان شده و عملیات نجات را آغاز کردند. البته این روش برای میلگرد با سایز بیشتر از 20 میلیمتر مناسب است. اورلب میلگرد در فونداسیون سازه بتنآرمه نیز به کار برده میشود. از کسی پوشیده نیست که ایجاد مجموعه هاي مسکونی در کشوربدلیل رشد فرآینده جمعیت و مهاجرت به شهرها ضرورت خاصی پیدا است . این لوور ها با کاستن از شدت آفتاب در جبهه ی جنوبی و با بازی نور و سایه ، فضایی دلپذیر و متنوع برای کاربران ایجاد می کند. بررسی آثار کالبدي و فضایی مجموعه هاي مسکونی:…

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان