نیروگاه خورشیدی مزایا و معایب انواع نیروگاه‌های خورشیدی شرکت اشکو سازه گستر | nnqenergy

نیروگاه خورشیدی مزایا و معایب انواع نیروگاه‌های خورشیدی شرکت اشکو سازه گستر | nnqenergy

برای اطلاع از شرایط، میزان انشعاب مورد نیاز و درآمدها و هزینه‌های نیروگاه های خورشیدی خانگی این مقاله را مطالعه فرمایید. نیروگاه خورشیدی مکران در استان کرمان قرار دارد، این نیروگاه قابلیت ایجاد توانی برابر با ۲۰ مگاوات را دارا می‌باشد. برق تولیدی این نیروگاه تا ۲۰ سال به صورت تضمینی به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق فروخته شده‌ است.

دانلود طرح توجیهی تولید نبات 1401

این کار در ایران با خرید برق با قرارداد تضمینی 20 ساله با اشخاص انجام می‌گیرد. بنابراین احداث نیروگاه روشی از سرمایه گذاری ایمن و طولانی مدت است که درآمد مناسبی ایجاد می‌کند. پس از ارائه درخواست احداث نیروگاه خورشیدی به شرکت توزیع برق، کارشناسان آن شرکت نسبت به بازدید از ملک شما اقدام خواهند کرد. بازدید کارشناسی شامل بررسی های مکانیکی (سازه) ، بررسی فنی (شرایط الکتریکال) و امکانسنجی فنی (بررسی شرایط اتصال نیروگاه به شبکه برق) خواهد بود. در برخی از شرکت‌های توزیع برق، جهت بررسی شرایط مکانیکی و استقامت سازه، سرمایه گذار جهت بررسی های بیشتر به مهندسین سازه ارجاع خواهد و اخذ تائیدیه مهندس سازه برای ادامه روند رسیدگی درخواست الزامی خواهد بود.

در شصت و یکمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با کلیات طرح پیشنهادی ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین موافقت شد. محمدنژاد سیگارودی شرایط واگذاری و نرخ خرید تضمینی احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵کیلوواتی برای حمایت از خانوارهای مناطق محروم کشور را اعلام کرد. بر اساس برنامه ارائه شده از سوی وزارت نیرو، دولت سیزدهم برنامه دارد زمینه ساخت 8 نیروگاه در استان سمنان را مهیا کرده و مجموع ظرفیت انرژی خورشیدی در این استان را به 100 مگاوات ارتقا دهد. نیروگاه خورشیدی شیراز ( تأسیس ۱۳۸۷)، نخستین نیروگاه خورشیدی ایران و در زمان خود بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه بود.

لازم به ذکر است برای تولید 18 میلیون کیلووات ساعت برق خورشیدی در این نیروگاه، 20 هزار و 880 صفحه خورشیدی شامل 6048 صفحه نشان جینکو 330 وات و 14 هزار 832 صفحه نشان جی ای سولار دارای سامانه ردیاب 540 وات نصب شده است. در کشورهای پیشرو در زمینه احداث نیروگاههای خورشیدی، اولویت ساخت سازه های نگهدارنده پنل های خورشیدی، سازه های طراحی و ساخته شده با فولاد گالوانیزه است. این شرایط با کاهش قیمت ها در تولید و عرضه پنل ها و تجهیزات خورشیدی در بازارهای جهانی مقارن بود. قبل از آن که تولید کنندگان داخلی بتوانند برنامه ریزی های گسترده ای را برای توسعه تولید پنل ها و بروزرسانی کردن خط تولیدشان انجام دهند، بازار ایران با توجیح گران و کم بودن حجم تولید داخلی، به واردات تجهیزات نیروگاه های خورشیدی از کشورهای دیگر از جمله چین و اروپا روی آورد. در سال ۱۳۸۹، شرکت برق آفتابی هدایت نور یزد نیز به منظور تولید محصول قابل رقابت در بازارهای جهانی و مطابق استانداردهای بین المللی، اقدام به راه اندازی یک خط تولید جدید به ظرفیت ۱۰ مگاوات در شهر یزد نمود. در سال ۱۳۹۰ برای تخصصی نمودن فعالیت ها، این شرکت به دو شرکت مطالعاتی فیبر نوری و برق خورشیدی هدایت نور تفکیک گردید.

همچنین باید زاویه و جهت سقف در حالت بهینه باشد تا انرژی خورشید هدر نرود. باید اطمینان حاصل نمود تا درختان یا ساختمان­های اطراف روی سیستم سایه نیندازند و جلوی عبور هوا را نمی­گیرند. در دماهای بسیار بالا ممکن است به منظور حذف خطر گرم شدن بیش از حد نیاز به اجزای خاصی باشد. چنین کلکتورهایی برای مناطق با دمای متوسط کارامدتر هستند مگر اینکه به منظور خاصی نیاز به دماهای بالا باشد. از مزایای دیگر این نوع کلکتور عمود بودن سطح جاذب بر مسیر پرتوهای خورشید است. فناوری استفاده شده برای تولید کلکتورهای لوله خلا مشابه نیروگاه خورشیدی با کلکتورهای سهموی خطی است.

اینورتر در سیستم خورشیدی

اتصال نیروگاه به طرف ثانویه پست توزیع (در صورت وجود) از طریق کابلکشی زمینی سه فاز برای نیروگاه‌های خورشیدی از 20 کیلووات تا شرکت ساخت نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات. نیروگاه سیکل ترکیبی خورشیدی یزد هشتمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در سال ۲۰۱۰ و اولین نیروگاه با به‌کارگیری انرژی خورشیدی و گاز طبیعی در جهان است. شرکت نورسان انرژی با بهره گیری از متخصصان توانمند فنی و علمی و با در اختیار داشتن ابزار های اندازه گیری دقیق، قادر به ارائه خدمات مختلف در زمینه انجام ممیزی انرژی با آگاهی از جدید ترین و کم هزینه ترین روش های بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.

  • این پکیج ها با توان تولیدی مختلفی ارائه شده اند و با توجه به سرمایه اولیه و میزان فضای در اختیار افراد می‌توان یکی از آن ها را انتخاب کرد .
  • 🌟در این طرح همانطور که در تصویر بالا نمایان است ساعت تابش را 5 ساعت در نظر گرفته است درحالی که ساعت تابش بیش از این مقدار است و گاهی به 8 ساعت در روز نیز میرسد که با افزایش مقدار تابش قطعا مقدار پول دریافتی از شبکه برق نیز افزایش میابد.
  • فناوری استفاده شده برای تولید کلکتورهای لوله خلا مشابه نیروگاه خورشیدی با کلکتورهای سهموی خطی است.
  • نور خورشید با استفاده تابش بر روی پنل های خورشیدی به برق تبدیل می‌شود بدون این که اثر مخرب جانبی به همراه داشته باشد .
  • این در حالی است که تا نیمه سال 1400، ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به جز واحدهای نیروگاهی برقابی از 800 مگاوات تجاوز نمی‌کرد.
  • برای دریافت آموزش های رایگان مرتبط با حوزه علاقه‌مندی خود فقط کافیه فرم رو تکمیل کنید.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان