پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران | dr-architecture

زمانی که اندیشه مفهوم، قاعده مندی، لمس مجله خبری معماری و طلسم آن، شکسته‌است آنگاه در دستان خود جز جسم بی‌روح چیز دیگری نداریم. دیوارها و پیش زمینه‌های روشن رنگ‌های سرد، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می‌کنند و رنگ‌های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می‌شوند. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند.

مهندسی عمران [از دروس و بازار کار تا مهاجرت]

بیش‌تر ساختمان‌های تاریخی که مورد تحسین واقع شده‌اند، به دست اشخاصی ساخته‌شده‌اند که هم معمار و هم مهندس بوده‌اند. در حالی که معمار علاوه بر دیدن این نیازها، باید فراتر رود و معنا، حس یا ایده‌ای را منتقل کند. برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیان‌کنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقل‌کنندهٔ احساس ایثار و حتی آموزش‌دهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد.

http://e-games.irجنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید. سعی کنید اگر می‌توانید فرصتی برای گذراندن مدتی در یک دفتر معماری داشته باشید. ببینید آیا از کاری که مردم انجام می‌دهند خوشتان می‌آید، با آن‌ها گپ بزنید و ببینید آیا آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که می‌خواهید با آنها کار کنید – این بهترین نشانگری است که بدانید آیا از معمار بودن لذت خواهید برد یا خیر. شغل مهندسی معماری یکی از حوزه‌های کاری جذاب در بین مشاغل مهندسی می‌باشد، زیرا خلاقیت و انعطاف‌پذیری بالایی در آن وجود دارد، که معماران را مجبور می‌کند تا از تمامی خلاقیت و نوآوری خود برای ارائه‌ی طراحی‌های جذاب و کاربردی، استفاده نمایند.

معماری یونان باستان[ویرایش]

معماری که برخی آن را مادر هنرها می دانند قدمتی بسیار طولانی در تاریخ دارد و در ایران نیز به سال ها پیش از اسلام بازمی گردد . اگر بخواهیم برای تفهیم تفاوت عمران و معماری مثالی بزنیم میتوانیم بگوییم اگر انسانی را در نظر بگیرید که به اسکلت، گوشت، مو، ناخن نیاز دارد، این بخش اسکلت را میتوان به عمران نسبت داد و قسمت ظاهری آن مثل پوست و مو را به مهندس معمار مرتبط می دانیم. البته در زمینه طراحی و پیاده سازی ایده ها مهندس معمار نمی تواند با خیال آن که اجرا صرفا به عهده مهندس عمران است فکر کند که دیگر هیچ گونه مسئولیتی در حوزه اجرا ندارد . متوسط حقوق یک معمار در ایالات متحده حدود ۶۸.۴۸۶ دلار در سال است که معمولاً در طیفی از ۴۱.۳۰۴ دلار تا ۱۱۳.۵۵۸ دلار در حرکت است که میزان ارشد بودن فرد در دفتر معماری این تفاوت را رقم می‌زند. در ادامه پاسخ به این سوال می‌توانید جدول بررسی حقوق و دستمزد معماران در دفاتر معماری را که بر اساس ارشدیت درج شده را ببنید. معمار کسی است که عاشق طراحی است و به طور خاص آموزش دیده و مجوز کار در برنامه ریزی و طراحی ساختمان ها را دارد.

  • به ساده‌ترین زبان می‌توان گفت معماری به معنای طراحی ساختمان، طراحی مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و طراحی فضای بین آنها است.
  • در هنر و معماری احجام اولیه مانند مکعب، استوانه، کره و هرم به دلیل قابل درک و استنباط بودن توسط ذهن انسان اهمیت پیدا می‌کند.
  • در حالی که ارتقاء سلامت و رفاه، غنی‌سازی زندگی از لحاظ زیبایی و معنوی، ارائه فرصت‌های اقتصادی و ایجاد میراثی که فرهنگ و سنت‌ها را منعکس می‌کند، نیز می‌تواند بر عهده معماری باشد.
  • خانه سازی در ابتدا در اثر تعامل بین نیازهای انسان و ابزارهای در دسترس او شکل گرفت.
  • هر ترکیب بندی را می‌توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به‌طور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند.

پس معمار کسی است که بتواند این ویژگی‌ها را از خود بروز دهد و آنها را در خدمت معماری ،طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان به کار گیرد. نرم‌افزار «راینو» یا همان «راینوسروس 3D» ، یکی دیگر از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی رشته‌ی معماری به حساب می‌آید. مهندسین معمار به کمک این نرم‌افزار، قادر به طراحی سه بعدی، مدل‌سازی، تصویرسازی، تحلیل و ارائه رندر از طراحی‌های خود می‌باشند. یکی از مزایای راینو، وجود افزونه‌های فراوان و رایگان برای آن می‌باشد؛ که مهندسین معمار با توجه به نیازهای خود، قادر به نصب انواع افزونه‌ها با کاربرد‌های مختلف می‌باشند.

بررسی وظایف موجود در شغل مهندسی معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان